Codi |
|
A1 |
Aplicar coneixements de matemàtiques, ciència i enginyeria. |
A2 |
Dissenyar i desenvolupar experiments científics, així com analitzar i interpretar dades i resultats. |
A3 |
Dissenyar un sistema, component o procés de l'àmbit de l'electrònica i de l'automàtica per a complir les especificiacions requerides. |
A4 |
Identificar, formular i resoldre problemes d'enginyeria electrònica i automàtica en el camp industrial. |
A5 |
Utilitzar les tècniques, habilitats i eines de l'enginyeria moderna necessàries per la pràctica en l'enginyeria electrònica i automàtica. |
A10 |
Dissenyar i implemetar Sw i Hw per sistemes electrònics digitals. |
A11 |
Dissenyar els sistemes de control necessaris en els processos industrials. |
A13 |
Buscar, gestionar i utilitzar la informació necessària pel desenvolupament de les tasques pròpies. |
A14 |
Redacció de documentació tècnica (plecs de condicions, pressupostos...). |
B1 |
Aprendre a aprendre. |
B2 |
Resoldre problemes de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu. |
B4 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa. |
B7 |
Comunicar-se de manera efectiva i amb assertivitat a l'entorn laboral i com a ciutadà. |
B9 |
Capacitat innovadora, emprenedora i d'adaptació a les noves situacions. |
B11 |
Planificar i organitzar. |
B12 |
Motivació per la qualitat. |
B13 |
Presa de decisions. |
C1 |
Dominar l'expressió i la comprensió d'un idioma estranger. |
C2 |
Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC. |
C5 |
Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) a la llèngua pròpia. |
Objectius |
Competències |
Dissenyar i simular controladors borrosos. |
A1 A2 A3 A4 A10 A11 A14
|
B1 B2 B3 B4 B12 B13
|
C2 C5
|
Implementar controladors borrosos |
A1 A2 A3 A5 A10 A13 A14
|
B1 B2 B3 B4 B9 B12 B13
|
C1 C2 C5
|
Presentar un miprojecte de disseny d'un controlador borrós. |
A14
|
B3 B4 B7 B11 B12 B13
|
C2 C5
|
Tema |
Subtema |
Introducció. |
Què és la lògica borrosa?Aplicacions comercials. Aplicacions industrials. |
Estructura d’un controlador basat amb lògica borrosa. |
Variables lingüístiques. Funcions de pertinença. Funció de pertinença del conseqüent. Regles simples. Regles compostes . Descodificació. |
Obtenció de regles borroses. |
Coneixement expert. Coneixement analític. Dades entrada/sortida. Exemple: Regles per un controlador tipus PI. Interpretació a l’Espai d’Estats. Control analític equivalent. Comparació amb la tècnica de control de corrent màxim. |
El control borrós com a supervisor |
Exp: Control híbrid borrós lliscant d'un convertidor elevador boost. |
Els controladors borrosos com aproximadors de lleis no lineals. |
Etapes de càlcul d'un controlador borrós. Principis bàsics de ANFIS ("Adaptive Neurofuzzy Inference System") |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
|
Sessió Magistral |
|
30 |
15 |
45 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
15 |
0 |
15 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
0 |
10 |
10 |
Treballs |
|
0 |
20 |
20 |
Pràctiques a laboratoris |
|
15 |
15 |
30 |
Presentacions / exposicions |
|
2 |
10 |
12 |
|
Atenció personalitzada |
|
15 |
0 |
15 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Introducció a la lógica borrosa
Funcionament de l'assignatura.
Temari
Biliografia
Avaluacio |
Sessió Magistral |
Desenvolupament de classes de teoria mitjançant presentació multimèdia. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Desenvolupament d'exercicis de consolidació de la teoria. |
Resolució de problemes, exercicis |
Resolució d'exercicis de manera individual |
Treballs |
Realització d'un treball pràctic de desenvolupament. |
Pràctiques a laboratoris |
Disseny i simulació de controladors borrosos en diferents tipus de processos. |
Presentacions / exposicions |
Exposició oral i anàlisi del treball pràctic de desenvolupament.
|
|
Sessió Magistral |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Atenció personalitzada |
Activitats Introductòries |
|
Descripció |
L'atenció personalitzada de qüestions de teoria, resolució de problemes o realització del treball pràctic es realitazaran durant les hores de consulta del professor.
L'atenció personalitzada i seguiment de les classes de laboratori es realitzarà en el mateix laboratori. |
|
|
Descripció |
Pes |
Resolució de problemes, exercicis |
Qualitat de la solució obtinguda |
10 |
Treballs |
Condició necessària haver realitzat les pràctiques de laboratori.
Grau d'autonomia.
Qualitat de la solució obtinguda |
40 |
Pràctiques a laboratoris |
Assistència obligatòria
Grau d'autonomia
Qualitat de la solució obtinguda |
30 |
Presentacions / exposicions |
Presentació oral i anàlisi individual i en grup del treball realitzat |
20 |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
- Per aprovar l'avaluació continuada és obligatori haver assistit i realitzat les pràctiques de laboratori de l'assignatura |
Bàsica |
Wang, Li-Xin ., A course in fuzzy systems and control., Prentice Hall, 1997
An introduction to fuzzy control, Driankov, D., Springer-Verlag, 0
Jang, J.S.R., Neuro-fuzzy and Soft Computing: A computational Approach to learning and Machine Intelligence., Prentice-Hall, 1997
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
ENGINYERIA DE CONTROL I/17022007 | ARQUITECTURA ELÈCTRICA DE SATÈL·LITS/17022216 | ENGINYERIA DE CONTROL II/17022011 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
ENGINYERIA DE CONTROL I/17022007 | ARQUITECTURA ELÈCTRICA DE SATÈL·LITS/17022216 | ENGINYERIA DE CONTROL II/17022011 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|