DADES IDENTIFICATIVES 2010_11
Assignatura (*) CONTROL BASAT EN LÒGICA BORROSA Codi 17022220
Ensenyament
Enginyeria en Automàtica i Electrònica Industrial (1998)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
6 3 3 Optativa Segon
Llengua d'impartició
Català
Departament Eng. Electrònica, Elèctrica i Automàtica
Coordinador/a
VIDAL IDIARTE, ENRIC
Adreça electrònica enric.vidal@urv.cat
Professors/es
VIDAL IDIARTE, ENRIC
Web
Descripció general i informació rellevant Entendre el funcionament dels controladors basats amb lògica borrosa. Dissenyar, aplicar i implementar de manera correcta controladors borrosos.

Competències
Codi  
A1 Aplicar coneixements de matemàtiques, ciència i enginyeria.
A2 Dissenyar i desenvolupar experiments científics, així com analitzar i interpretar dades i resultats.
A3 Dissenyar un sistema, component o procés de l'àmbit de l'electrònica i de l'automàtica per a complir les especificiacions requerides.
A4 Identificar, formular i resoldre problemes d'enginyeria electrònica i automàtica en el camp industrial.
A5 Utilitzar les tècniques, habilitats i eines de l'enginyeria moderna necessàries per la pràctica en l'enginyeria electrònica i automàtica.
A10 Dissenyar i implemetar Sw i Hw per sistemes electrònics digitals.
A11 Dissenyar els sistemes de control necessaris en els processos industrials.
A13 Buscar, gestionar i utilitzar la informació necessària pel desenvolupament de les tasques pròpies.
A14 Redacció de documentació tècnica (plecs de condicions, pressupostos...).
B1 Aprendre a aprendre.
B2 Resoldre problemes de forma efectiva.
B3 Aplicar pensament crític, lògic i creatiu.
B4 Treballar de forma autònoma amb iniciativa.
B7 Comunicar-se de manera efectiva i amb assertivitat a l'entorn laboral i com a ciutadà.
B9 Capacitat innovadora, emprenedora i d'adaptació a les noves situacions.
B11 Planificar i organitzar.
B12 Motivació per la qualitat.
B13 Presa de decisions.
C1 Dominar l'expressió i la comprensió d'un idioma estranger.
C2 Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC.
C5 Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) a la llèngua pròpia.

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Dissenyar i simular controladors borrosos. A1
A2
A3
A4
A10
A11
A14
B1
B2
B3
B4
B12
B13
C2
C5
Implementar controladors borrosos A1
A2
A3
A5
A10
A13
A14
B1
B2
B3
B4
B9
B12
B13
C1
C2
C5
Presentar un miprojecte de disseny d'un controlador borrós. A14
B3
B4
B7
B11
B12
B13
C2
C5

Continguts
Tema Subtema
Introducció. Què és la lògica borrosa?Aplicacions comercials. Aplicacions industrials.
Estructura d’un controlador basat amb lògica borrosa. Variables lingüístiques. Funcions de pertinença. Funció de pertinença del conseqüent. Regles simples. Regles compostes . Descodificació.
Obtenció de regles borroses. Coneixement expert. Coneixement analític. Dades entrada/sortida. Exemple: Regles per un controlador tipus PI. Interpretació a l’Espai d’Estats. Control analític equivalent. Comparació amb la tècnica de control de corrent màxim.
El control borrós com a supervisor Exp: Control híbrid borrós lliscant d'un convertidor elevador boost.
Els controladors borrosos com aproximadors de lleis no lineals. Etapes de càlcul d'un controlador borrós. Principis bàsics de ANFIS ("Adaptive Neurofuzzy Inference System")

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
2 0 2
 
Sessió Magistral
30 15 45
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
15 0 15
Resolució de problemes, exercicis
0 10 10
Treballs
0 20 20
Pràctiques a laboratoris
15 15 30
Presentacions / exposicions
2 10 12
 
Atenció personalitzada
15 0 15
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Introducció a la lógica borrosa
Funcionament de l'assignatura.
Temari
Biliografia
Avaluacio
Sessió Magistral Desenvolupament de classes de teoria mitjançant presentació multimèdia.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Desenvolupament d'exercicis de consolidació de la teoria.
Resolució de problemes, exercicis Resolució d'exercicis de manera individual
Treballs Realització d'un treball pràctic de desenvolupament.
Pràctiques a laboratoris Disseny i simulació de controladors borrosos en diferents tipus de processos.
Presentacions / exposicions Exposició oral i anàlisi del treball pràctic de desenvolupament.

Atenció personalitzada
 
Sessió Magistral
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
Atenció personalitzada
Activitats Introductòries
Descripció
L'atenció personalitzada de qüestions de teoria, resolució de problemes o realització del treball pràctic es realitazaran durant les hores de consulta del professor. L'atenció personalitzada i seguiment de les classes de laboratori es realitzarà en el mateix laboratori.

Avaluació
  Descripció Pes
Resolució de problemes, exercicis Qualitat de la solució obtinguda 10
Treballs Condició necessària haver realitzat les pràctiques de laboratori.
Grau d'autonomia.
Qualitat de la solució obtinguda
40
Pràctiques a laboratoris Assistència obligatòria
Grau d'autonomia
Qualitat de la solució obtinguda
30
Presentacions / exposicions Presentació oral i anàlisi individual i en grup del treball realitzat 20
 
Altres comentaris i segona convocatòria

- Per aprovar l'avaluació continuada és obligatori haver assistit i realitzat les pràctiques de laboratori de l'assignatura


Fonts d'informació

Bàsica Wang, Li-Xin ., A course in fuzzy systems and control., Prentice Hall, 1997
An introduction to fuzzy control, Driankov, D., Springer-Verlag, 0
Jang, J.S.R., Neuro-fuzzy and Soft Computing: A computational Approach to learning and Machine Intelligence., Prentice-Hall, 1997

Complementària

Recomanacions

Assignatures que en continuen el temari
ENGINYERIA DE CONTROL I/17022007
ARQUITECTURA ELÈCTRICA DE SATÈL·LITS/17022216
ENGINYERIA DE CONTROL II/17022011


Assignatures que es recomana haver cursat prèviament
ENGINYERIA DE CONTROL I/17022007
ARQUITECTURA ELÈCTRICA DE SATÈL·LITS/17022216
ENGINYERIA DE CONTROL II/17022011
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent