Codi |
|
A2 |
Dissenyar i desenvolupar experiments científics, així com analitzar i interpretar dades i resultats. |
A3 |
Dissenyar un sistema, component o procés de l'àmbit de l'electrònica i de l'automàtica per a complir les especificiacions requerides. |
A11 |
Dissenyar els sistemes de control necessaris en els processos industrials. |
A12 |
Projectar, construir, explotar i gestionar instal·lacions de caire industrial. |
A13 |
Buscar, gestionar i utilitzar la informació necessària pel desenvolupament de les tasques pròpies. |
A14 |
Redacció de documentació tècnica (plecs de condicions, pressupostos...). |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu. |
B4 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa. |
Objectius |
Competències |
Coneixer els diferents sistemes de telecomunicació industrial.
|
A2 A3 A11 A12 A13 A14
|
B3 B4
|
|
Tema |
Subtema |
Introducció a les comunicacions |
• Sistemes electrònics de comunicació
• Repàs de les modulacions digitals
|
Comunicacions de dades |
• Conceptes de transmissió de dades |
Comunicacions òptiques |
• Conceptes de comunicacions òptiques |
Sistemes de comunicació industrial |
• Busos de camp: AS-i, Profibus |
Altres sistemes de Comunicació industrial |
• RFID
• UWB
• Xarxes de Sensors
• Wireless
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
36 |
45 |
81 |
Presentacions / exposicions |
|
5 |
7 |
12 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
15 |
18.75 |
33.75 |
|
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves de desenvolupament |
|
4 |
16 |
20 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'asignatura i metodologies d'ensenyament i avaluació. |
Sessió Magistral |
Explicació dels conceptes amb pressentacions que es lliuraran previament per facilitar el seguiment. |
Presentacions / exposicions |
Resolució de exercicis tant per part del l'alumne com del professor |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Exposició per part de l'alumne del treball de investigació |
|
Descripció |
El professor resoldrà els dubtes dels alumnes durant el seu horari de consultes |
|
|
Descripció |
Pes |
Presentacions / exposicions |
Desenvolupament i exposició d'un treball relacionat amb l'assignatura |
30 % |
Proves de desenvolupament |
Dos controls fets durant el curs |
50 % |
Altres |
Problemes de l'assignatura |
20 % |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
- La assistència a classe (mínim 80 %) es valorarà amb 1 punt adicional
- La exposició voluntària i pública de problemes a classe es valorarà amb 0.5 punts adicionals
- El lliurament de problemes de la assignatura proposats durant el curs es valorarà amb 0.5 punts adicionals
|
Bàsica |
García Tomas J. Ferrando, S., Redes para procesos distribuidos, Ed. Barcelona. Ed. Marcombo, 0
|
- Wayne Tomasi, “Sistemas de comunicaciones electrónicas”, Ed. Prentice Hall. 4ª edició, 2003.
- Rodríguez Penín A., “Comunicaciones industriales”, Ed. Marcombo, 2008.
- Romeo Rech J.L., “Introducció a la transmissió de dades: Part I i II”, Document intern URV.
- Curs doctorat UPC, “Comunicacions mòbils multimèdia”, 2002
|
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
INTRODUCCIÓ A LA TRANSMISSIÓ DE DADES/17022221 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|