Codi |
|
A7 |
Conèixer productes tecnològics i tendències de la tecnologia, associats al segment del mercat. |
A9 |
Redactar documentació tècnica. |
A17 |
Analitzar, dissenyar i desenvolupar programari. |
B2 |
Resoldre problemes de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu. |
B5 |
Treballar de forma col·laborativa. |
B9 |
Planificació i organització. |
B10 |
Capacitat de lideratge. |
B11 |
Motivació per la qualitat. |
B12 |
Presa de decisions. |
B13 |
Capacitat innovadora, emprenedora i d'adaptació a les noves situacions. |
B14 |
Capacitat d'anàlisi i síntesi. |
C1 |
Dominar l'expressió i la comprensió d'un idioma estranger. |
C2 |
Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC. |
C5 |
Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia. |
Objectius |
Competències |
Conèixer la sintaxi i semàntica de les instruccions i expressions d'un llenguatge imperatiu i orientat a objectes. |
A17
|
|
|
Comprendre i distingir els algoritmes bàsics de programació estructurada (cerca i recorregut, ordenació). |
A17
|
|
|
Reconèixer la metodologia orientada a objectes. |
A17
|
|
|
Descomposar i estructurar un problema (identificant entrades/sortides, funcions principals requerides). |
A17
|
B2 B14
|
|
Dissenyar estructures de dades senzilles, a base de taules, registres i tipus simples. |
A17
|
B2
|
|
Implementar els algoritmes en el llenguatge de programació Java. |
A7 A17
|
|
|
Utilitzar un entorn de programació. |
|
|
C1 C2
|
Abstraure els detalls concrets d'un programa, i adaptar una solució coneguda a un nou problema. |
|
B2 B3 B13 B14
|
|
Documentar un programa. |
A9
|
|
C2 C5
|
Prendre consciència de la complexitat dels algoritmes i escollir la opció més òptima. |
|
B11
|
|
Apreciar la claredat del codi d'un programa. |
|
B11
|
|
Dissenyar i desenvolupar una aplicació en equip. |
A17
|
B5 B9 B10 B12
|
|
Tema |
Subtema |
Introducció a la programació |
Cicle de vida del programari. Eines per construir programes. Definició d’algoritme i programa. |
Elements bàsics |
Instruccions elementals dels algoritmes estructurats. |
Recorregut i Cerca |
Esquemes de tractament dels elements d’una seqüència. |
Tipus estructurats: taules i cadenes |
Definició de tipus complexes a partir de tipus simples. |
Disseny d'algorismes: mètodes |
Disseny descendent dels programes. Pas de paràmetres. |
Introducció a l'eficiència |
Mesures per calcular l’ordre de complexitat temporal dels algoritmes. |
Programació orientada a objectes: classes, objectes, mètodes i atributs |
Implementació d’un TAD amb una classe. |
Introducció a l'herència i polimorfisme |
Relacions entre les classes. |
Entrada i sortida |
Emmagatzemament de dades en suport físic. |
Ordenació i cerca |
Algoritmes clàssics per ordenar una seqüencia de valors. Algoritmes avançats per fer cerques en seqüències ordenades. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
3 |
0 |
3 |
|
Sessió Magistral |
|
50 |
50 |
100 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
30 |
60 |
90 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
14 |
14 |
28 |
Fòrums de discussió |
|
0 |
2 |
2 |
Pràctiques a través de TIC |
|
15 |
45 |
60 |
|
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
4 |
2 |
6 |
Proves objectives de tipus test |
|
0 |
4 |
4 |
Proves pràctiques |
|
4 |
2 |
6 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Es dona una visió global de la materia. |
Sessió Magistral |
S’explicaran els temes utilitzant exemples que permetran veure com aplicar la teoria a l’hora de fer un programa. S’utilitzarà pseudo-codi i el llenguatge de programació Java. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Per cada tema del curs es plantejarà una llista d’exercicis, que s’hauran de preparar a casa, i alguns d’ells es resoldran a classe. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
En aquestes classes es treballarà un exercici que permetrà comprendre millor la teoria que s’està veient a les sessions magistrals. El llenguatge de programació serà Java. |
Fòrums de discussió |
S’obrirà un fòrum interactiu via web on es plantejaran qüestions relacionades amb els continguts de l’assignatura, i que siguin temes d’actualitat. Els alumnes podran fer-hi les seves aportacions. |
Pràctiques a través de TIC |
Es proposaran diferents pràctiques per a treballar els conceptes de l’assignatura. Es plantejaran durant les classes de laboratori i es treballaran en hores d’estudi. Algunes es faran individualment i d’altres en equip. El llenguatge de programació serà Java. |
|
Sessió Magistral |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Pràctiques a través de TIC |
Atenció personalitzada |
|
Descripció |
Al llarg del curs es fa el seguiment de l'activitat de l'alumne. |
|
|
Descripció |
Pes |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
S’avaluarà la participació en aquestes sessions de resolució de problemes. Conjuntament amb la participació en els fòrums de discussió. |
5 |
Fòrums de discussió |
S’avaluaran les aportacions en el fòrum de discussió de l’assignatura, conjuntament amb els exercicis de classe. |
0 |
Pràctiques a través de TIC |
S’avaluarà el codi implementat (claredat, estructuració, eficiència), el treball realitzat (anàlisi i disseny de la solució) i la presentació (informe i defensa). |
30 |
Proves objectives de preguntes curtes |
Al llarg del curs es realitzaran proves per analitzar el seguiment dels conceptes per part de l’alumne. |
20 |
Proves objectives de tipus test |
Previ a les proves escrites es prodran realitzar tests interactius d’auto-avaluació. |
15 |
Proves pràctiques |
Al llarg del curs haurà de resoldre a l'aula determinats problemes utilitzant els coneixements adquirits . |
30 |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Joyanes, Zahonero, Programación en Java 2., Mc Graw-Hill, 2002
David Camacho, Jose M Valls, Jesus Garcia i altres, Programación, Algoritmos y ejercicios resueltos en JAVA, Prentice Hall, 2003
James Cohoon, Jack Davidson, Programación en Java 5.0, Mc Graw-Hill, 2005
Bruce Eckel, Piensa en Java. 2ª edición., Prentice Hall, 2003
Deitel & Deitel, Java como programar. 5ª edición., Prentice Hall, 2004
|
|
Complementària |
|
|
|