Codi |
|
A1 |
Dominar l'anàlisi estadística. |
A14 |
Aplicar els coneixements de matemàtiques a l'enginyeria informàtica. |
B1 |
Aprendre a aprendre. |
B2 |
Resoldre problemes de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu. |
B4 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa. |
B12 |
Presa de decisions. |
B14 |
Capacitat d'anàlisi i síntesi. |
B15 |
Gestió del coneixement. |
Objectius |
Competències |
Comprendre l'anàlisi estadístic |
A1
|
B1 B2 B3 B4 B12 B14
|
|
Identificar situacions aleatòries |
A1 A14
|
B1 B2 B3 B4 B14
|
|
Utilitzar els conceptes estadístics per modelar situacions reals |
A1 A14
|
B1 B2 B3 B4 B12
|
|
Prendre consciència de la importància de l'estadística en la ciència moderna |
|
B1 B15
|
|
Aplicar la teoria de cues a entorns informàtics |
A14
|
B1 B2 B3 B14
|
|
Tema |
Subtema |
Tractament de dades |
Tipus de dades, variables aleatòries (v.a.) i mostreig d'una població. Anàlisi univariant. Estadística descriptiva. Anàlisi multivariant. Ajustament per mínims quadrats i regressió. |
Teoria de la probabilitat. |
Espai mostral i probabilitat. Probabilitat condicionada i independència de successos. |
Variables aleatòries unidimensionals. |
Funció de densitat i de distribució de probabilitat. Mesures característiques d'una v.a. Transformacions. Models discrets i models continus. Teorema del límit central. |
Processos estocàstics i teoria de cues. |
Processos estocàstics. Cadenes de Markov. Processos de naixement-mort. Introducció a la teoria de cues: estudi dels
models de cues fonamentals. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
Sessió Magistral |
|
27.5 |
55 |
82.5 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
30 |
30 |
60 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
2 |
0 |
2 |
|
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves pràctiques |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Explicació del desenvolupament de les classes, així com de les condicions i i del tipus d'avaluació de l'assignatura. |
Sessió Magistral |
Transferència dels coneixements teòrics bàsics de l'assignatura. els alumnes podran prendre notes de les explicacions fetes a la pissarra, a través de transparències i/o canó de video. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Es resoldran problemes plantejats des de l'aplicatiu Moodle o des d'una altra plataforma d'autoaprenentatge. |
|
Descripció |
El professor/a corresponent estarà a la disposició dels estudiants al despatx pertinent dins l'horari previament establert i publicat |
|
|
Descripció |
Pes |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Resolució de problemes a través de l'aplicatiu Moodle de manera individualitzada en un temps fixat |
1/2 |
Proves pràctiques |
Resolució de problemes a classe individualment |
1/2 |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
C. H. Brase and C. P. Brase, Understandic Basic Statistics, Houghton Mifflin, 2004
J. L. Devore, Probabilidad y Estadística, Thomson, 2005
V. Zaiats, M.L. Calle i R. Presas, Probabilitat i Estadística. Exercicis I, Eumo, 1998
|
|
Complementària |
S. Lipschutz, M. Lipson, Probabilidad, Ed. McGraw-Hill, 2001
C. Pérez López, Estadística. Problemas resueltos y aplicaciones, Ed. Prentice Hall, 2003
Walpole i Myers, Probabilidad y Estadística, Ed. McGraw-Hill,
|
|
|