DADES IDENTIFICATIVES 2006_07
Assignatura GESTIÓ D´EMPRESA Codi 17071010
Ensenyament
Enginyeria Tècnica en Informàtica de Gestió (1998)
Cicle 1er
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
6 4.5 1.5 Troncal Tercer Segon
Llengua d'impartició
Català
Departament Gestio d'Empreses
Coordinador/a
JIMENEZ LOPEZ, DAVID
Adreça electrònica david.jimenez@urv.cat
Professors/es
JIMENEZ LOPEZ, DAVID
Web http://www.sre.urv.es (via Moodle)
Descripció general i informació rellevant Aquest curs pretén que l'alumne adquireixi coneixements que li permetin: 1) elaborar, redactar i presentar un pla per crear un producte multimèdia (disseny, producció i difusió); 2) aprofundir en els principis bàsics de gestió empresarial i en la seva aplicació pràctica. Paral•lelament, el curs busca, mitjançant el projecte de creació del nou producte desenvolupar una sèrie d'habilitats bàsiques per la futura vida professional de l'alumne. Concretament: 1) habilitats per la presa de decisions i resolució de problemes, 2) habilitats interpersonals (comunicació, lideratge, negociació, motivació i resolució de conflictes) i, 3) habilitats grupals (delegació, col•laboració/ cooperació i construcció d'equips).

Competències
Codi  
A
B
B
B
B
B
B
B
B
B
B
B

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Ser capaç d'elaborar un pla d'empresa A20
B2
B3
B5
B9
B13
Ser capaç d'integrar les diferent àrees de l'empresa A20
B3
B14
Dotar a l'alumne d'eines conceptuals bàsiques per entendre el món de la creació d'empreses A20
B1
B3
B14
B15
Desenvolupar competències bàsiques pel creixement personal i professional B3
B4
B5
B9
B12
B13
Desenvolupar l'esperit emprenedor de l'alumnat B7
B13

Continguts
Tema Subtema
L’EMPRENEDOR I EL PLA D’EMPRESA 1.1. El fet d’empendre i les motivacions personals
1.2. Generar i avaluar idees de negoci
1.3. Què és un pla d’empresa? Un guió

CONSTITUCIÓ DE L’EMPRESA 2.1. La forma jurídica de l’empresa
2.2 Protecció jurídica (propietat industrial i intel.lectual)
EL PLA COMERCIAL 3.1. La definició del negoci
3.2. L’anàlisi del mercat: clients i competència
3.3. Política comercial: previsió vendes, producte, preu, distribució i comunicació
EL PLA D’OPERACIONS 4.1. Els paràmetres bàsics del Pla d’Operacions
4.2. Operacions: recursos materials
4.3. Operacions: recursos humans
EL PLA D’ORGANITZACIÓ 5.1. Estructura organitzativa
5.2. Gestió de les persones
EL PLA FINANCER 6.1. Compte de resultats
6.2. Pressupost de tresoreria
6.3. Presupost d’inversió i finançament
6.4. Balanç

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
2 0 2
 
Sessió Magistral
30 45 75
Presentacions / exposicions
15 15 30
Treballs
13 29.9 42.9
 
Atenció personalitzada
1 0 1
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentació via dinàmica de grups de l'assignatura: del seu contingut i metodologia
Sessió Magistral Presentació per part del professorat dels continguts teòrics i pràctics que l'alumnat ha de dominar
Presentacions / exposicions Presentació oral dels plans d'empresa per part de l'alumnat. Requereix la presència a l'aula de tots els membres de l'equip.
Aquesta activitat forma part de la nota del treball
Treballs Elaboració d'un pla d'empresa (individual o en equip)

Atenció personalitzada
 
Sessió Magistral
Atenció personalitzada
Activitats Introductòries
Descripció
Tutorització individual a l'alumnat pel correcte desenvolupament del seu procés d'aprenentatge. La tutorització es realitza de manera presencial i via Moodle.

Avaluació
  Descripció Pes
Presentacions / exposicions Presentació oral del pla d'empresa, requisit imprescindible per l'avaluació del treball escrit. 10%
Treballs Primera convocatòria:

Elaboració d'un pla d'empresa individualment o en equip (es valora la presentació escrita i oral del projecte).
Màxim 40 fulles.
90%
Altres

Segona convocatòria: Examen teòric-pràctic sobre el contingut de l'assignatura



100%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica H. Koontz, H. Weihrich, Administración: una perspectiva global, McGraw-Hill, 1994
Sense especificar autor, Agenda para la creación de empresas, Instituto de la Pequeña y Mediana Empresa Industri, 1991
J. Hernández, J. A. Robles, J. Sanz, Cómo crear una empresa, Ed. Mundi-Prensa, 1994
, Material suport web i bases de dades, ,

Complementària

Recomanacions

Assignatures que en continuen el temari
ECONOMIA D´EMPRESA/17071013
COMPTABILITAT FINANCERA/17071009


 
Altres comentaris
Aquesta assignatura participa des del curs 2004-05 en un projecte d'innovació docent dintre de la xarxa URV " Noves metodologies docents i avaluació de processos formatius i TIC", on s'està avaluant la semipresencialitat com a metodolgia docent.