DADES IDENTIFICATIVES 2008_09
Assignatura GESTIÓ D'EMPRESA Codi 17071010
Ensenyament
Enginyeria Tècnica en Informàtica de Gestió (1998)
Cicle 1er
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
6 4.5 1.5 Troncal Tercer Segon
Llengua d'impartició
Català
Departament Gestió d'Empreses
Coordinador/a
JIMENEZ LOPEZ, DAVID
Adreça electrònica david.jimenez@urv.cat
Professors/es
JIMENEZ LOPEZ, DAVID
Web http://www.sre.urv.es (via Moodle)
Descripció general i informació rellevant Aquest curs pretén que l'alumne adquireixi coneixements que li permetin: 1) elaborar, redactar i presentar un pla per crear un producte multimèdia (disseny, producció i difusió); 2) aprofundir en els principis bàsics de gestió empresarial i en la seva aplicació pràctica. Paral•lelament, el curs busca, mitjançant el projecte de creació del nou producte desenvolupar una sèrie d'habilitats bàsiques per la futura vida professional de l'alumne. Concretament: 1) habilitats per la presa de decisions i resolució de problemes, 2) habilitats interpersonals (comunicació, lideratge, negociació, motivació i resolució de conflictes) i, 3) habilitats grupals (delegació, col•laboració/ cooperació i construcció d'equips).

Competències
Codi  
A20 Aplicar els coneixements d'enginyeria informàtica a l'entorn econòmic-empresarial.
B1 Aprendre a aprendre.
B2 Resoldre problemes de forma efectiva.
B3 Aplicar pensament crític, lògic i creatiu.
B4 Treballar de forma autònoma amb iniciativa.
B5 Treballar de forma col·laborativa.
B7 Comunicar-se de manera efectiva i amb assertivitat a l'entorn laboral i com a ciutadà.
B9 Planificació i organització.
B12 Presa de decisions.
B13 Capacitat innovadora, emprenedora i d'adaptació a les noves situacions.
B14 Capacitat d'anàlisi i síntesi.
B15 Gestió del coneixement.

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Ser capaç d'elaborar un pla d'empresa A20
B2
B3
B5
B9
B13
Ser capaç d'integrar les diferent àrees de l'empresa A20
B3
B14
Dotar a l'alumne d'eines conceptuals bàsiques per entendre el món de la creació d'empreses A20
B1
B3
B14
B15
Desenvolupar competències bàsiques pel creixement personal i professional B3
B4
B5
B9
B12
B13
Desenvolupar l'esperit emprenedor de l'alumnat B7
B13

Continguts
Tema Subtema
L’EMPRENEDOR I EL PLA D’EMPRESA 1.1. El fet d’empendre i les motivacions personals
1.2. Generar i avaluar idees de negoci
1.3. Què és un pla d’empresa? Un guió

CONSTITUCIÓ DE L’EMPRESA 2.1. La forma jurídica de l’empresa
2.2 Protecció jurídica (propietat industrial i intel.lectual)
EL PLA COMERCIAL 3.1. La definició del negoci
3.2. L’anàlisi del mercat: clients i competència
3.3. Política comercial: previsió vendes, producte, preu, distribució i comunicació
EL PLA D’OPERACIONS 4.1. Els paràmetres bàsics del Pla d’Operacions
4.2. Operacions: recursos materials
4.3. Operacions: recursos humans
EL PLA D’ORGANITZACIÓ 5.1. Estructura organitzativa
5.2. Gestió de les persones
EL PLA FINANCER 6.1. Compte de resultats
6.2. Pressupost de tresoreria
6.3. Presupost d’inversió i finançament
6.4. Balanç

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
2 0 2
 
Sessió Magistral
30 45 75
Presentacions / exposicions
15 15 30
Treballs
13 29.9 42.9
 
Atenció personalitzada
1 0 1
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentació via dinàmica de grups de l'assignatura: del seu contingut i metodologia
Sessió Magistral Presentació per part del professorat dels continguts teòrics i pràctics que l'alumnat ha de dominar
Presentacions / exposicions Presentació oral dels plans d'empresa per part de l'alumnat. Requereix la presència a l'aula de tots els membres de l'equip.
Aquesta activitat forma part de la nota del treball
Treballs Elaboració d'un pla d'empresa (individual o en equip)

Atenció personalitzada
 
Sessió Magistral
Atenció personalitzada
Activitats Introductòries
Descripció
Tutorització individual a l'alumnat pel correcte desenvolupament del seu procés d'aprenentatge. La tutorització es realitza de manera presencial i via Moodle.

Avaluació
  Descripció Pes
Presentacions / exposicions Presentació oral del pla d'empresa, requisit imprescindible per l'avaluació del treball escrit. 10%
Treballs Primera convocatòria:

Elaboració d'un pla d'empresa individualment o en equip (es valora la presentació escrita i oral del projecte).
Màxim 40 fulles.
90%
Altres

Segona convocatòria: Examen teòric-pràctic sobre el contingut de l'assignatura



100%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica H. Koontz, H. Weihrich, Administración: una perspectiva global, McGraw-Hill, 1994
Sense especificar autor, Agenda para la creación de empresas, Instituto de la Pequeña y Mediana Empresa Industri, 1991
J. Hernández, J. A. Robles, J. Sanz, Cómo crear una empresa, Ed. Mundi-Prensa, 1994
, Material suport web i bases de dades, ,

Complementària

Recomanacions

Assignatures que en continuen el temari
ECONOMIA D'EMPRESA/17071013
COMPTABILITAT FINANCERA/17071009


 
Altres comentaris
Aquesta assignatura participa des del curs 2004-05 en un projecte d'innovació docent dintre de la xarxa URV " Noves metodologies docents i avaluació de processos formatius i TIC", on s'està avaluant la semipresencialitat com a metodolgia docent.