Tema |
Subtema |
Introducció |
L'Enginyeria del programari. Cicles de vida del programari. Concepte de desenvolupament estructurat i de desenvolupament orientat a l’objecte. Introducció a RUP i a UML. Altres mètodes orientats a l'objecte. Mètodes oficials europeus. |
UML |
Conceptes generals. Els diagrames d'estructura. Els diagrames de comportament. OCL. Exemples i exercicis pràctics. |
Patrons i reutilització |
Patrons: concepte i aplicació.
Modalitats de la reutilització de codi: classes, components, bastiments (frameworks) i línies de productes. |
Introducció a la interfície d’usuari |
Concepte d'interfície d’usuari.
Fonaments de psicologia de l'usuari i principis de disseny que se'n deriven |
Recollida i documentació de requisits |
El context del programari: el domini i el negoci. Concepte i classes de requisits. Recollida d’informació: les visites als usuaris. Requisits de la interfície d’usuari: tasques i usabilitat. Requisits funcionals de procés: els casos d’ús. Exercicis. Exemples. Pràctica. |
Anàlisi dels requisits |
Objectius.
Paquets d’anàlisi i de serveis.
Anàlisi dels requisits funcionals de procés: diagrama de robustesa i especificació formal dels casos d’ús.
Exercici en classes pràctiques.
Pràctica (treball pràctic) 2. |
Disseny |
Concepte de disseny.
Disseny arquitectònic.
Disseny de la interfície d’usuari, de la realització dels casos d’ús i de la persistència.
Patrons de disseny.
Exercicis en classes pràctiques.
Pràctica (treball pràctic) 3 |
Nocions de desenvolupament de programari per a entorns distribuïts |
Conceptes bàsics: xarxes de computadors, sistemes oberts, arquitectura client/servidor, arquitectura SOA.
Introducció a algunes eines per al desenvolupament de programari d'objectes distribuïts.
Particularitats del cicle de vida en el cas d'objectes distribuïts. |
Nocions de desenvolupament de programari amb components |
Característiques del programari fet amb components.
Introducció a algunes eines per al desenvolupament de programari amb components.
Particularitats del cicle de vida del programari fet amb components.
Exercici en classes pràctiques. |
Nocions de desenvolupament de programari de temps real |
Característiques del programari de temps real.
Particularitats del cicle de vida en el cas del programari de temps real.
|
La prova del programari |
Etapes de la prova.
Tècniques generals de prova.
La prova en el desenvolupament orientat a l'objecte. |
La gestió de les configuracions i l'engegada |
La gestió de les configuracions del programari.
L'engegada d'un sistema de programari.
|
Descripció |
Atenció a alumnes individualment o en grups molt petits durant les hores de consulta del professor, en el despatx d'aquest. |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Per a aprovar l'assignatura cal: 1. Assolir una nota mínima de l'Examen 2. Assolir una determinada nota mitjana ponderada dels treballs, i a més cadascun d'ells ha de superar una certa nota mínima. |
Bàsica |
Benet Campderrich, Apunts, exemples i exercicis per tema, Sense especificar editorial, web assignatura
|
Els apunts, exemples i exercicis per als successius temes del
programa es van publicant al llarg
del curs. |
Complementària |
Larman, C., Applying UML and Patterns (3d ed.), Prentice Hall, 2004
Ambler, S.W., The Object Primer. Agile (3d ed.) Model-Driven Developmentwith UML 2.0, Cambridge University Press, 2004
Booch, G.;Rumbaugh, J.; Jacobson, I., The Unified Modeling Language Reference Manual (2d ed), Addison-Wesley, 2005
Booch, G.; Rumbaugh, J.; Jacobson, I., The Unified Modeling Language User Guide (2d ed), Addison-Wesley, 2005
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|