Tema |
Subtema |
Bloc 1. El món contemporani dels negocis |
En aquest primer bloc l’alumne ha d’assolir quatre idees bàsiques sobre el món empresarial. S’explora el concepte de sistema econòmic i la influència dels mercats, l’entorn competitiu i l’oferta i demanda en l’activitat empresarial. Donat que cada vegada més les empreses inicien processos d’internacionalització és important entendre el concepte de globalització, la creixent interdependència econòmica i el diferent grau d’implicació internacional pel qual poden optar les empreses.
En aquest mòdul introductori és també important introduir a l’alumne en el concepte de responsabilitat social de l’empresa. En la nova societat de la informació és bàsic acabar parlant d’ètica en la xarxa.
|
Bloc 2. Gestió i organització de l’empresa |
En aquest segon bloc s’aproxima a l’alumne al procés de direcció i planificació estratègica. Per continuar parlant dels gestors -àrees funcionals, nivells, rols i habilitats- i de la cultura, donat que no és pot parlar de gestió i direcció sense entendre la cultura de l’empresa i com aquesta influeix en la seva capacitat per assolir els seus objectius.
Cada organització necessita una estructura per poder operar. Per tant, és imprescindible parlar dels seus condicionants, pilars i principis bàsics i, finalment, de les diferents estructures organitzatives.
|
Bloc 3. Àrees funcionals bàsiques |
Les primeres sessions d’aquest bloc es dediquen a la gestió dels recursos humans: disseny de llocs de treball, processos de reclutament i selecció, desenvolupament del capital humà i retribució, sense oblidar els aspectes ètics i legals com la igualtat d’oportunitat, la creixent gestió de la diversitat i els paper de les TICs com a base de nous models de relacions laborals.
Posteriorment s’apropa a l’alumne al món de la gestió d’operacions i a les decisions bàsiques: disseny de productes i processos, planificació de la capacitat o gestió de la qualitat.
L’habilitat de les empreses per gestionar la informació esdevé una eina bàsica per assolir l’èxit. Les TICs han revolucionat aquest món mitjançant xarxes de comunicació de dades, l’aparició d’organitzacions virtuals i els milers de programes que han aparegut per gestionar la informació que serveixen de suport per la presa de decisions.
L’alumne dintre d’aquest bloc ha d’entendre també la gestió del màrqueting estratègic –segmentació i posicionament- i del tàctic –polítiques de producte, preu, distribució i comunicació.
Les darreres sessions d’aquest mòdul es dediquen a comprendre la informació econòmic-financera que mostra dades sobre la bona marxa de l’empresa.
|
Descripció |
L'atenció personalitzada pretén ajudar a l'alumne a resoldre els seus problemes d'aprenentatge. Aquesta atenció es realitza mitjançant correu electrònic. |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
En primera convocatòria es realitza dues proves tipus test (80% de la nota) i un treball pràctic (20% de la nota) al llarg del quadrimestre. En segona convocatòria es realitza una única prova objectiva tipus test que és el 100% de la nota. |
Bàsica |
Koontz, Administración: una perspectiva global, McGraw-Hill, 1994
E. Bueno Campos, Curso básico de Economía de la Empresa, Pirámide, 1993
Torres Coronas, T. y Vallet Plana, M, Gestió d'empreses per enginyers, Publicacions URV, 2006
Nickels, McHugh,, Introducción a los negocios, McGraw Hill Irwin, 1997
, Material elaborat pel professorat, ,
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|