Codi |
|
A20 |
Aplicar els coneixements d'enginyeria informàtica a l'entorn econòmic-empresarial. |
B1 |
Aprendre a aprendre. |
B2 |
Resoldre problemes de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu. |
B4 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa. |
B9 |
Planificació i organització. |
B12 |
Presa de decisions. |
B13 |
Capacitat innovadora, emprenedora i d'adaptació a les noves situacions. |
B14 |
Capacitat d'anàlisi i síntesi. |
C1 |
Dominar l'expressió i la comprensió d'un idioma estranger. |
C2 |
Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC. |
C3 |
Desenvolupar la vida personal i professional tenint una perspectiva àmplia i global del món. |
C4 |
Moure's amb facilitat per l'espai europeu i per la resta del món. |
C5 |
Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia. |
Objectius |
Competències |
Transmetre els conceptes i tècniques bàsiques de l'anàlisi econòmica |
A20
|
B1 B3 B14
|
C1 C2 C3 C4 C5
|
Comprendre els diferents motius que fan que els agents econòmics (consumidors i empreses) prenguin les seves decisions i com el resultat del funcionament dels mercats depèn de la interacció dels participants en el mercat |
A20
|
B1 B2 B3 B14
|
C1 C2 C3 C4 C5
|
Determinar l'efecte sobre el funcionament d'un mercat de la intervenció estatal |
A20
|
B1 B2 B3 B9 B14
|
C1 C2 C3 C4 C5
|
Exercitar la capacitat d'anàlisi respecte de problemàtiques lligades al funcionament dels mercats a nivell microeconòmic i macroeconòmic |
A20
|
B2 B3 B4
|
C1 C2 C3 C4 C5
|
Fer palesa la importància de la realització de problemes i exercicis per a entendre els continguts teòrics de l'assignatura |
A20
|
B1 B2 B3 B4 B9
|
C1 C2 C3 C4 C5
|
Fer conscient l'estudiant de la importància d'un estudi continuat de l'assignatura |
|
B12 B13 B14
|
|
Tema |
Subtema |
INTRODUCCIÓ |
Definició de Ciència econòmica. Economia positiva i economia normativa
Escassetat, elecció i cost d’oportunitat
La Frontera de possibilitats de producció
|
ANÀLISI DE LA DEMANDA I DE L’OFERTA |
Anàlisi de la demanda
Anàlisi de l’oferta
L’elasticitat de la demanda i de l’oferta
|
EQUILIBRI DEL MERCAT |
L’equilibri
Modificacions de l’equilibri de mercat
La intervenció de l’estat: control de preus i impostos
|
SISTEMA MONETARI I POLÍTICA MONETÀRIA |
Què és el diner?
Sistema financer bancari: la creació del diner bancari
Base monetària i oferta monetària
La política Monetària
|
EL COMPORTAMENT DELS PRODUCTORS |
La producció i els costos
Diferents mesures de cost
Costos a curt i llarg termini
|
LES ESTRUCTURES DE MERCAT |
La competència perfecta
El monopoli i la discriminació de preus
Oligopoli i competència monopolísitca
|
ECONOMIA INTERNACIONAL |
El tipus de canvi i els mercats de divises
L’Economia Econòmica Europea
Base monetària i oferta monetària
La política econòmica en l’Europa de l’euro
|
INTRODUCCIÓ A LES MACROMAGNITUDS |
Mesurar la renda d’un país: el PIB
Mesurar el cost de la vida: l’IPC
Mesurar la desocupació
|
LA PRODUCCIÓ I EL CREIXEMENT |
La demanda agregada
L’oferta agregada
Equilibri macroeconòmic
Creixement i cicle econòmic
|
EL SECTOR PÚBLIC I LA POLÍTICA FISCAL |
La política fiscal
Influencia de la política fiscal en la demanda agregada: L’efecte multiplicador
Saldo pressupostari
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
|
Sessió Magistral |
|
43 |
60.2 |
103.2 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
10 |
20 |
30 |
Debats |
|
5 |
5 |
10 |
|
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves de desenvolupament |
|
0 |
1 |
1 |
Proves pràctiques |
|
0 |
1 |
1 |
Proves objectives de tipus test |
|
0 |
5 |
5 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Consisteix en dur a terme una classe per tal de que l'alumne sàpiga quins isntruments i conexements seran imprescindibles |
Sessió Magistral |
Consisteix en l’exposició dels principals continguts de cada tema |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Resolució a classe d’exercicis i problemes a l’acabament de cada un dels temes. Els exercicis seran plantejats prèviament pel professor |
Debats |
Activitat o dos o més grups defensen unes postures contràries sobre un determinat tema |
|
Sessió Magistral |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Debats |
Atenció personalitzada |
|
Descripció |
l'atenció personalitzada es durà a terme personalment a les hores de tutoria i continuanment a través del moodle |
|
|
Descripció |
Pes |
Proves de desenvolupament |
Prova que inclourà una pregunta oberta sobre un aspecte concret de cada tema que l'alumne haurà de desenvolupar, relacionar, organitzar i presentar els coneixements que té sobre el tema |
30% |
Proves pràctiques |
Prova que inclou problemes on l'alumne haurà de plasmar de manera teòrica i pràctica els coneixements adquirits en cada tema |
40% |
Proves objectives de tipus test |
reguntes tipus test on els alumnes hauran de triar la resposta correcte entre quatre alternatives. hi haurà una prova tipu test per cada un dels 4 blocs en que es divideix la assignatura |
30% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Parkin, Economía, Pearson, 2004
Cepeda,Lacalle,Simón,Romero, Economía para ingenieros, Thomson, 2004
Mankiw N. Gregory, Principios de Economia, 3a edició, McGraw-Hill, 2004
|
|
Complementària |
|
|
|
Altres comentaris |
Assistència regular a les sessions teòriques.
Estudi de l’assignatura amb regularitat, disciplina i constància.
Conscienciar-se de la importància de posar a prova els coneixements suposadament adquirits en l’estudi teòric intentant la resolució de les llistes de qüestions, exercicis i problemes publicades com a material docent de l’assignatura
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|