Codi |
|
A2 |
Analitzar, dissenyar i desenvolupar arquitectures de computadors. |
A5 |
Capacitat de comprendre i avaluar especificacions internes i externes. |
A6 |
Aplicar el xifrat i proteccio de dades. |
A7 |
Conèixer productes tecnològics i tendències de la tecnologia, associats al segment del mercat. |
A8 |
Dirigir, planificar i gestionar projectes informàtics. |
A9 |
Redactar documentació tècnica. |
A10 |
Avaluar requeriments hardware. |
A12 |
Realitzar tasques d'integració de sistemes. |
A16 |
Analitzar, dissenyar i desenvolupar sistemes operatius. |
A17 |
Analitzar, dissenyar i desenvolupar programari. |
A18 |
Analitzar, dissenyar i desenvolupar sistemes de temps real. |
B1 |
Aprendre a aprendre. |
B2 |
Resoldre problemes de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu. |
B4 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa. |
B5 |
Treballar de forma col·laborativa. |
B7 |
Comunicar-se de manera efectiva i amb assertivitat a l'entorn laboral i com a ciutadà. |
B9 |
Planificació i organització. |
B10 |
Capacitat de lideratge. |
B11 |
Motivació per la qualitat. |
B12 |
Presa de decisions. |
B13 |
Capacitat innovadora, emprenedora i d'adaptació a les noves situacions. |
B14 |
Capacitat d'anàlisi i síntesi. |
B15 |
Gestió del coneixement. |
C1 |
Dominar l'expressió i la comprensió d'un idioma estranger. |
C2 |
Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC. |
C5 |
Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia. |
Objectius |
Competències |
Comprendre el funcionament, les inter-relacions i l’estructura dels nivells inferiors d’un computador, especialment els nivells de llenguatge màquina i assemblador. |
A2 A6 A7 A10
|
B1 B3 B5 B14 B15
|
C2
|
Sintetitzar programes en assemblador d’un processador determinat, a partir d’especificacions d’algorismes i estructures de dades d’alt nivell. |
A2 A5 A6 A7 A17
|
B1 B2 B3 B4 B5 B11 B12 B13 B14 B15
|
C2
|
Dissenyar algorismes de control de sistemes d’entrada/sortida segons uns requeriments de funcionament, tenint en compte les característiques dels perifèrics implicats i les tècniques de sincronització, temporització i transferència de dades existents. |
A2 A5 A6 A7 A8 A10 A12 A16 A17 A18
|
B1 B2 B3 B4 B5 B11 B12 B13 B14 B15
|
C2
|
Utilitzar les eines informàtiques disponibles per desenvolupar programes en aquests nivells. |
A2 A7 A17
|
B1 B3 B4 B15
|
C1 C2
|
Col·laborar, responsabilitzar-se i defensar els treballs realitzats. |
A6 A9
|
B3 B5 B7 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15
|
C2 C5
|
Tema |
Subtema |
Introducció. |
Objectius de l’assignatura. Organització d’un computador en nivells. Subsistemes d’un computador. |
Llenguatge màquina de l’i8086. |
Interfície amb memòria. Registres. Modes d’adreçament. Instruccions. |
Tipus de dades en llenguatge màquina. |
Tipus elementals. Tipus estructurats. |
Programació en llenguatge assemblador. |
Concepte i funcionament. Operadors. Directives. |
Subrutines. |
Concepte i funcionament. Tipus de subrutines. Activació i desactivació de subrutines. Pas de paràmetres i retorn de resultats. Variables locals. Bloc d’activació. Subrutines vs. Macros. |
Controladors de dispositiu. |
Tipus de dispositiu. Accés al controlador. |
Sincronització de les operacions d’entrada/sortida. |
Tipus de sincronització. Enquesta. Interrupcions. |
Comunicació en les operacions d’entrada/sortida |
Transferència per Accés Directe a Memòria. Processadors especialitzats d’entrada/sortida. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0.5 |
1.5 |
|
Sessió Magistral |
|
19 |
9.5 |
28.5 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
7 |
7 |
14 |
Estudis previs |
|
0 |
15 |
15 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
29.5 |
59 |
88.5 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
0 |
15 |
15 |
|
Atenció personalitzada |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
Proves de Desenvolupament |
|
2 |
2 |
4 |
Proves orals |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Introducció de l'assignatura |
Sessió Magistral |
Exposició de la matèria teòrica i il·lustració amb exemples. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Resolució de problemes relacionats amb els conceptes presentats a les classes magistrals. |
Estudis previs |
Anàlisi de la documentació de pràctiques i realització del disseny previ. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Implementació sobre ordinador i prova de les propostes detallades a la documentació de practiques en base a l’estudi previ realitzat. |
Resolució de problemes, exercicis |
Resolució voluntària de problemes sobre els conceptes presentats a les classes magistrals, com a eina d’estudi d’aquests conceptes. |
|
Sessió Magistral |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Atenció personalitzada |
Activitats Introductòries |
|
Descripció |
Horaris flexibles de consultes i seguiment individual de l'alumne a classe de problemes i classe de laboratoris. |
|
|
Descripció |
Pes |
Proves de Desenvolupament |
2 proves durant les classes de problemes: implementació de programes en assemblador i pseudocodi dels continguts de l’assignatura. Es necessari una nota mínima per poder fer mitja amb la resta de parts de l'assignatura. |
50 |
Proves orals |
Entrevistes sobre la realització de treballs pràctics: disseny previ, implementació i proves. Es necessari aprovar la part pràctica per per poder fer mitja amb la resta de parts de l'assignatura. |
50 |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Professors ECI, Documentació pròpia de l’assignatura ECI., URV, 2005
Ciriaco García de Celis, El universo digital del IBM PC, AT y PS/2., Internet, 1997
Beltrán de Heredia, J., Lenguaje Ensamblador de los 80x86, Anaya Multimedia, 1994
|
|
Complementària |
Patterson, D.A.; Hennessy, J.L., Estructura y diseño de computadores: interfície circuitería/programación, Reverté, 2000
Charte Ojeda, F, Programación en ensamblador, Anaya Multimedia, 2003
|
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
|
|