DADES IDENTIFICATIVES 2012_13
Assignatura (*) GRÀFICS PER COMPUTADORS Codi 17071204
Ensenyament
Enginyeria Tècnica en Informàtica de Gestió (1998)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
6 3 3 Optativa Primer
Llengua d'impartició
Català
Departament Enginyeria Informàtica i Matemàtiques
Coordinador/a
FERRÉ BERGADÀ, MARIA
Adreça electrònica jordi.duch@urv.cat
maria.ferre@urv.cat
Professors/es
DUCH GAVALDÀ, JORDI
FERRÉ BERGADÀ, MARIA
Web http://moodle.urv.net
Descripció general i informació rellevant Proporcionar a l’alumne el coneixement de les eines i els algorismes per a generar gràfics mitjançant un computador. L'assignatura té un enfoc pràctic. Es presenten els conceptes a mesura que van apareixent en el desenvolupament d'una aplicació real.

Competències
Codi  
A17 Analitzar, dissenyar i desenvolupar programari.
B1 Aprendre a aprendre.
B2 Resoldre problemes de forma efectiva.
B3 Aplicar pensament crític, lògic i creatiu.
B4 Treballar de forma autònoma amb iniciativa.
B9 Planificació i organització.
B11 Motivació per la qualitat.
B13 Capacitat innovadora, emprenedora i d'adaptació a les noves situacions.
B14 Capacitat d'anàlisi i síntesi.
C2 Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC.
C5 Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia.

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Conèixer i utilitzar els algorismes de generació d'imatge per computador. A17
B14
Conèixer els sistemes de modelatge per a la creació d'escenes virtuals. B14
Desenvolupar un projecte de creació d'un món virtual. B1
B2
B3
B4
B9
B11
B13
C2
C5

Continguts
Tema Subtema
Introducció als Sistemes Gràfics Interactius El món de la informàtica gràfica i la visualització de dades
Representació d'informació 2D
Representació d'informació 3D
Visualització d'informació Arquitectura del procés de visualització
Sistemes de modelatge
Càlcul de visibilitat
Realisme i animació Il.luminació. Transparències. Textures. Introducció a l'animació
Creació de mons virtuals Estructura de les aplicacions gràfiques
Gestió de recursos gràfics

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
2 0 2
 
Sessió Magistral
18 18 36
Presentacions / exposicions
4 8 12
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
6 9 15
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques
20 30 50
Pràctiques a través de TIC
8 16 24
 
Atenció personalitzada
1 0 1
 
Proves de desenvolupament
2 8 10
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Es dona una visió global del món dels gràfics per computador.
Sessió Magistral Es presenten els temes de l'assignatura. S'acompanyen de presentacions i exemples d'ús.
Presentacions / exposicions Els alumnes presenten la pràctica global que han desenvolupat
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Es proposen problemes sobre els diferents temes presentats.
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques Es treballen els temes tractats i es proposen diferents exercicis que formaran part de l'avaluació contínua.
Pràctiques a través de TIC L'alumne haurà de resoldre una pràctica global de l'assignatura
Atenció personalitzada

Atenció personalitzada
 
Pràctiques a través de TIC
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques
Atenció personalitzada
Descripció
Al llarg del curs s'avalua i dirigeix el treball de l'alumne.

Avaluació
  Descripció Pes
Presentacions / exposicions Presentació de la pràctica global del curs 10%
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques Exercicis que es van desenvolupant al llarg del curs a les sessions de laboratori 35%
Pràctiques a través de TIC Desenvolupament de pràctica global de l'assignatura 25%
Proves de desenvolupament Prova escrita sobre els conceptes treballats al llarg de l'assignatura
30%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

La segona convocatòria suposa acabar i superar les parts pendents en la primera


Fonts d'informació

Bàsica

Gráficos por computadora con OpenGL.

D. Hearn, M. Pauline Baker, Pearson - Prentice Hall, 2006

ISBN 84-205-3980-5

Interactive Computer Graphics. A top-down approach with OpenGL, 3ª edició

Edward Angel,Addison-Wesley 2002

ISBN 0-201-77343-0

Computer Graphics: using OpenGL. Second Edition.

F.S. Hill, JR,Prentice Hall 2001

ISBN 0-02-354856-8

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent