DADES IDENTIFICATIVES 2007_08
Assignatura PROJECTES INFORMÀTICS Codi 17071206
Ensenyament
Enginyeria Tècnica en Informàtica de Gestió (1998)
Cicle 1er
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
4.5 1.5 3 Optativa Primer
Llengua d'impartició
Català
Departament Enginyeria Informàtica i Matemàtiques
Coordinador/a
RALLO MOYÁ, ROBERTO JESÚS
Adreça electrònica susana.prado@urv.cat
Professors/es
PRADO GARCIA, SUSANA
Web http://moodle.urv.cat
Descripció general i informació rellevant L'objectiu general d'aquesta assignatura és Implicar a l'alumne en el cicle de vida complet d'un projecte informàtic "real". La metodologia de disseny i desenvolupament que s'usa és la programació extrema.

Competències
Codi  
A7 Conèixer productes tecnològics i tendències de la tecnologia, associats al segment del mercat.
A8 Dirigir, planificar i gestionar projectes informàtics.
A9 Redactar documentació tècnica.
A11 Aplicar metodologies per a l'Enginyeria del Software.
A13 Dissenyar i desenvolupar interfícies amb l'usuari final.
A17 Analitzar, dissenyar i desenvolupar programari.
B5 Treballar de forma col·laborativa.
B9 Planificació i organització.
B10 Capacitat de lideratge.
B11 Motivació per la qualitat.
B12 Presa de decisions.
B14 Capacitat d'anàlisi i síntesi.
C1 Dominar l'expressió i la comprensió d'un idioma estranger.
C5 Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia.

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Coneixer una nova metodologia de la Enginyeria del Software A7
A17
B14
C1
Aplicar les tècniques de la Programació Extrema en un projecte de desenvolupament de programari A7
A8
A9
A11
A13
A17
B5
B9
B10
B11
B12
C1
C5
Implementar aplicacions informàtiques emprant el desenvolupament basat en el test A7
Familiaritzar-se en l'ús de tecnologies com JUnit, JPerf A7
Coneixer el concepte de refactoring i com aplicar-lo per a la millora de la qualitat del codi en XP A7
B11
B12
B14

Continguts
Tema Subtema
Introducció a la Programació Extrema (XP) Conceptes bàsics d'Enginyeria de Software
Història i origens de la XP
Eines bàsiques de la XP ANT
Sistemes de Control de Versions
Integració de la XP amb l'IDE Eclipse
El cicle de vida d'un projecte en XP User Stories
Planificació
Cicles de Desenvolupament
Integració, test i millora
Millora de la qualitat del codi Les tecniques de refactoring
Ús de refactoring des d'Eclipse

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
0 0 0
 
Sessió Magistral
15 18 33
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques
30 30 60
 
Atenció personalitzada
3 0 3
 
Proves objectives de tipus test
2 0 2
Proves de Desenvolupament
0 15 15
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries En aquesta sessió es dona una visió global dels continguts de l'assignatura i dels mecanismes d'avaluació
Sessió Magistral En aquestes sessions es presenten a l'alumne els fonaments teorics de l'assignatura, concretament els fonaments de la Programació Extrema
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques Durant les sessions pràctiques l'alumne es familiaritza amb totes les eines tecnologiques que li permetran implementar un projecte basat en la metodologia de la programació extrema

Atenció personalitzada
 
Sessió Magistral
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques
Atenció personalitzada
Descripció
Les sessions d'atenció a l'alumne es faran en el despatx 238 en els horaris especificats. També es farà atenció a traves de les eines de comunicació síncrona i asíncrona que proporciona moodle.

Avaluació
  Descripció Pes
Proves objectives de tipus test Dues proves de tipus test sobre els aspectes teorics de la programació extrema 30%
Proves de Desenvolupament Desenvolupament d'un treball en equip en el que es dissenyarà i implementarà una aplicació completa usant les tècniques propies de la XP 60%
Altres

Es valorarà també l'actitud de l'alumne i la participació a classe

10%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica K. Beck, Extreme Programing Explained, ,
R. Jeffries, Extreme Programming Installed, ,
M. Fowler, Refactoring: Improving the design of existing codi, ,
K. Beck, Test driven development by example, , Addison-Wesley

Complementària

Recomanacions

Assignatures que es recomana cursar simultàniament
SISTEMES OBERTS/17071205

Assignatures que es recomana haver cursat prèviament
LLENGUATGES DE PROGRAMACIÓ/17071106
ENGINYERIA DEL SOFTWARE/17071011