DADES IDENTIFICATIVES 2010_11
Assignatura (*) PROJECTES INFORMÀTICS Codi 17071206
Ensenyament
Enginyeria Tècnica en Informàtica de Gestió (1998)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
4.5 1.5 3 Optativa Segon
Llengua d'impartició
Català
Departament Enginyeria Informàtica i Matemàtiques
Coordinador/a
PRADO GARCIA, SUSANA
Adreça electrònica neus.budesca@urv.cat
susana.prado@urv.cat
Professors/es
BUDESCA HERNANDO, NEUS
PRADO GARCIA, SUSANA
Web http://moodle.urv.cat
Descripció general i informació rellevant L'objectiu general d'aquesta assignatura és Mostrar als alumnes les diferents etapes d’un projecte més enllà del Cicle de Vida propi de l’Execució: Preventa, Venta, Execució, Suport. Capacitar als alumnes per a que comprenguin i apliquin les tècniques actuals de Gestió i Direcció de Projectes: Rols, Planificació, Organització, Control, Gestió, Direcció.

Competències
Codi  
A5 Capacitat de comprendre i avaluar especificacions internes i externes.
A7 Conèixer productes tecnològics i tendències de la tecnologia, associats al segment del mercat.
A8 Dirigir, planificar i gestionar projectes informàtics.
A9 Redactar documentació tècnica.
A11 Aplicar metodologies per a l'Enginyeria del Software.
A20 Aplicar els coneixements d'enginyeria informàtica a l'entorn econòmic-empresarial.
B2 Resoldre problemes de forma efectiva.
B3 Aplicar pensament crític, lògic i creatiu.
B4 Treballar de forma autònoma amb iniciativa.
B5 Treballar de forma col·laborativa.
B7 Comunicar-se de manera efectiva i amb assertivitat a l'entorn laboral i com a ciutadà.
B9 Planificació i organització.
B10 Capacitat de lideratge.
B11 Motivació per la qualitat.
B12 Presa de decisions.
B13 Capacitat innovadora, emprenedora i d'adaptació a les noves situacions.
B14 Capacitat d'anàlisi i síntesi.
C5 Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia.

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Coneixer les diferents etapes d’un projecte més enllà del Cicle de Vida propi de l’Execució: Preventa, Venta, Execució, Suport. A5
A8
A9
A20
B3
B4
B7
B13
C5
Capacitar als alumnes per a que comprenguin i apliquin les tècniques actuals de Gestió i Direcció de Projectes: Rols, Planificació, Organització, Control, Gestió, Direcció. A8
A11
B2
B4
B5
B9
B10
B11
B12
B13
B14
Desenvolupar un Pla de Projecte complert a partir d'una situació real en que apareix una necessitat de sistema d'informació A5
A9
A20
B3
B7
C5
El·laborar documentació, Presentar i Defendre un Projecte Informàtic creat i dissenyat per l'equip de treball B3
B5
B14
C5
Coneixer tècniques d'expressió i actituds par tal de mantenir reunions i liderar equips A5
B3
B13
C5
Coneixer les darreres Tendències TIC del mercat (Tecnologies, Metodologies, Iniciatives) A7
A20

Continguts
Tema Subtema
Visió Global: Fases d'un projecte.
Preventa - Execució - Postventa.
Rols: Public-Privat.
Preventa. Preparació de la visita, Introducció, Presentació, Objeccions, Negociació, Tancament, Seguiment.
Gestió i Direcció de Projecte. Components del Pla de Projecte.
Gestió de canvis en l'abast. Visió General
Descomposició en activitats (WBS)
Estimació d’Esforços
Seguiment en execució
Entregables
Control d'avanç. Visió General
Fases:
-Identificació de dependencies
-Ordenació de les tasques
-Representació Gràfica
-Revisió i Ajust de Calendari
-Aprovació General
Control de costos. Visió General
Costos Directes – Indirectes
Equilibri Cost – Ingressos
Declaració Setmanal d’Esforços i Cost
Seguiment en Execució
Desviacions
Gestió de RRHH. Visió General
Assignació de persones a tasques
Relació Empleat – Tasca
Quantitat de recursos
Seguiment en execució
Consideracions
Aspectes Humans
Gestió de la Comunicació i Gestió de Riscos. Comunicació: Visió General
Comitès Direcció, Seguiment i Execució
Documentació del Projecte
Gestió del Canvi
Riscos: Visió General
Metodologia MAGERIT
Model de Gestió de la Seguretat
Gestió de l'Aprovisionament i Gestió de Qualitat. APROVISIONAMENT: Visió General
QUALITAT: Visió General
-METRICA
-CMMI
Conceptes claus i Casos Reals
Repàs de l'assignatura i Presentació de Casos Reals a debatre

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
 
Sessió Magistral
12 6 18
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques
16 16 32
 
Atenció personalitzada
30 0 30
 
Proves orals
16 25.6 41.6
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries En aquesta sessió es dona una visió global dels continguts de l'assignatura i dels mecanismes d'avaluació
Sessió Magistral En aquestes sessions es presenten a l'alumne els fonaments teorics i aplicats de l'assignatura
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques Durant les sessions pràctiques l'alumne practica els coneixments teorics impartits i elabora la documentació necessària per les proves orals amb el recolzament del professor.

Atenció personalitzada
 
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques
Atenció personalitzada
Descripció
Les sessions d'atenció a l'alumne es faran en el despatx 139 en els horaris especificats. També es farà atenció a traves de les eines de comunicació síncrona i asíncrona que proporciona moodle.

Avaluació
  Descripció Pes
Proves orals Treballs en grups de 2-3 persones.

Hi han 4 documents entregables:
- Presentació Enfoc General
- Presentació de la proposta
- Entrega Pla de Projecte
- Defensa Indvidual


15%
15%
30%
40%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Hi han uns treballs indviduals optatius adicionals de temàtica setmanal sobre noves Tendències TIC que es valoren de forma global al final dels curs.

Els alumnes que no facin Avalució Continuada tindran un examen amb dues parts: Una part teorica sense apunts i una altra pràctica en la que l'alumne haurà de presentar un breu enfoc de projecte.


Fonts d'informació

Bàsica Project Manager Institute, PMBOK Guide, , Newton Square, USA
David King, Project management made simple, , Prentice Hall
Jones, Caper, Activity-based software costing, , Computer
Fergus O'Connell, How to run successful projects, , Prentice Hall
Martyn A. Ould, Strategies for software engineering, , Jonh Wiley

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent