DADES IDENTIFICATIVES 2010_11
Assignatura (*) ANGLÈS TÈCNIC I Codi 17071218
Ensenyament
Enginyeria Tècnica en Informàtica de Gestió (1998)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
4.5 3 1.5 Optativa Segon
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Estudis Anglesos i Alemanys
Coordinador/a
GRAU MESTRE, MARIA CRISTINA
Adreça electrònica mariacristina.grau@urv.cat
Professors/es
GRAU MESTRE, MARIA CRISTINA
Web
Descripció general i informació rellevant Promoure l’adquisició de les quatre destreses bàsiques de la llengua anglesa, i en especial de la destresa de COMPRENSIÓ LECTORA, utilitzant mètodes i tècniques actives, per tal d’assolir el nivell “upper intermediate”.

Competències
Codi  
A7 Conèixer productes tecnològics i tendències de la tecnologia, associats al segment del mercat.
A9 Redactar documentació tècnica.
A11 Aplicar metodologies per a l'Enginyeria del Software.
A18 Analitzar, dissenyar i desenvolupar sistemes de temps real.
B1 Aprendre a aprendre.
B3 Aplicar pensament crític, lògic i creatiu.
B4 Treballar de forma autònoma amb iniciativa.
B6 Comprometre's amb l'ètica i la responabilitat social com a ciutadà i com a professional.
B7 Comunicar-se de manera efectiva i amb assertivitat a l'entorn laboral i com a ciutadà.
B8 Sensibilització pels temes vinculats al medi ambient.
B9 Planificació i organització.
B14 Capacitat d'anàlisi i síntesi.
C1 Dominar l'expressió i la comprensió d'un idioma estranger.
C2 Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC.
C4 Moure's amb facilitat per l'espai europeu i per la resta del món.
C5 Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia.

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Conèixer el sistema fonològic de la llengua anglesa de manera general (introducció) A7
C5
Sensibilitzar l'alumne sobre la importància de la pronunciació en l'adiquisició de l'anglès A7
A11
Descriure detalladament persones, coses, l'entorn i situations diverses. A7
B3
Narrar en seqüències coherents, esdeveniments i fets presents, passats i futurs. A7
B3
B9
Argumentar i contra-argumentar donant opinions, raonaments i justificacions per tal de convèncer. A7
A18
B3
B4
B6
B8
B9
C2
Utilitzar eficaçment material de consulta tant per trobar informació (diccionaris, enciclopèdies…) com per millorar les seves capacitats de comprensió i expressió (pàgines web, recursos informàtics…) A18
B1
C2
Redactar documents (cartes, e-mails, anuncis, CV, etc) amb el format, vocabulari i expressions adequades a cadascún. A9
B3
B7
B14
C1
C4

Continguts
Tema Subtema
Infotech Units 1-5 Computers today: description of a computer; types; uses of PCs at work,school, etc; applications; buying/recomending a PC.
Grammar: present simple passive, compound adjectives, relative clauses.
Vocabulary: computers in education, medicine, entertainment, etc; basic terminology; acronyms; prefixes.
Infotech Units 6-9 Input/output devices: different input devices (scanner, monitor, printer, keyboard functions, mouse); describing devices; advertisements.
Grammar: describing function, comparatives and superlatives, imperative, advice.
Vocabulary: symbols and keys, mouse actions, suffixes, persuasive words,monitors, printers, digital cameras.
Infotech Units 14-15 Basic software: operating systems, graphical user interface, word processing, Windows, cut and paste, word processors.
Grammar: countable and uncountable words, reducing sentences, sequencers.
Vocabulary: operating systems, GUIs, WP programs.
Infotech Unit 18 Faces of the Internet: what's the Internet? Internet software (e-mail, web browser, newsreader, etc); Internet applications; e-mail format and function.
Grammar: be going to + infinitive.
Vocabulary: modem, newsgroup, IRC, Telnet, FTP, HTML, hypertext, URL, etc.
Infotech Units 19-22 Creative software: graphics and design, tool palette, desktop publishing, fonts, web design, multimedia, computers for newspapers, a typical home page.
Grammar: gerunds, affixation, conversion, compounding, modal verbs, conditionals.
Vocabulary: graphics (patterns, dithering, scaling, rendering, etc), DTP packages, web design (HTML tag, etc), multimedia PC (file formats: .htm, .gif, etc).
Infotech Unit 26 Jobs in computing: a job interview, job advertisements, personal qualities and professional skills, applying for a job.
Grammar: for, since, ago; past simple and present perfect.
Vocabulary: jobs, skills, qualities.
Infotech Units 28-30 Computers tomorrow: Internet issues, a computer network, palmtops. Security and privacy on the net, new products.Discussing computer crime; advantages and limitations of handheld computers.
Grammar: making predictions, future continuous, future perfect, may/might/could + infinitive.
Vocabulary: Internet security, new technologies.
Grammar 1 Routine vs moment of speaking, general activities vs current projects, permanent vs temporary (present simple or continuous), ever/never + p. perfect or simple past; simple past vs present perfect; present perfect and continuous/past perfect; sequences.
Grammar 2 Future forms: present continuous, going to future, present simple, will future, future continuous, future perfect, future perfect continuous.
Grammar 3 Revision of conditionals: zero, first second, third. Infinitive vs gerund. Tense changes. Making suggestions:different ways.
Grammar 4 Modal verbs: obligation, no obligation, permission, speculating about the future/present.
Grammar 5 Reported speech: uses, structure of sentences in the different tenses, reporting verbs
Grammar 6 The passive: uses, form, tenses.
Documents Curriculum Vitae, letter of application, job advertisements, making/replying to enquiries, e-mail, giving advice and solutions to problems, advice about uses of computers, recomending a PC.
Listenings Conversations, speeches, opinions, instructions, etc. Taking notes during a listening, completing conversations.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
 
Sessió Magistral
29 29 58
Treballs
5 10 15
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
10 20 30
 
Atenció personalitzada
1 0 1
 
Proves de desenvolupament
1 0 1
Proves objectives de preguntes curtes
3 0 3
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentació de l'assignatura. Evaluació per conèixer el nivell dels alumnes. Repàs de temes puntuals que l'alumne ha de dominar.
Sessió Magistral Explicació dels continguts de l'assignatura; aclaració de dubtes.
Treballs Treballs escrits. Descripcions, narrativa, cartes, anuncis, CV, resums de listenings, etc.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Resolució d'exercicis pràctics de gramàtica i vocabulari específic relacionat amb la teoria desenvolupada a les sessions magistrals.

Atenció personalitzada
 
Sessió Magistral
Treballs
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
Atenció personalitzada
Descripció
Hores setmanals de permanència de la professora al seu despatx per atendre els alumnes i solucionar qualsevol dubte relacionat amb l'assignatura. Es recomana a l'alumne venir a consultar qualsevol dubte que no ha pogut o volgut aclarir en l'aula per diferents motius: enfermetat o altres motius pels que ha hagut de faltar a classe. Problemes de nivell: necessitat de exercicis adicionals etc. Una dificultat específica com pot ser: pronunciació, dificultat per redactar. En relació amb la prova final de l'assignatura, poden sorgir dubtes que es poden consultar durant les últimes hores de classe o en l'horari de despatx. Tanmateix, es preveu atenció personalitzada per a la revisió de la prova final.

Avaluació
  Descripció Pes
Proves de desenvolupament La prova final de juny inclou un exercici de redacció (narració, opinió, carta, etc). 35-40% sobre el % de la prova final
Proves objectives de preguntes curtes Prova final al juny consistent en preguntes curtes sobre gramàtica, vocabulari, etc, relacionades amb la materia teòrica. 90%
Altres

Treballs entregats a classe. Redaccions, cartes, CV, resums, etc. Treballs individuals fets a classe o a casa.

10%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

Useful Web-pages:

www.edufind.com

www.agendaweb.org

www.Idoceonline.com

www.yourdictionary.com

www.better-english.com/grammar

www.eflnet.com/grammar/articles2.php

http://en.wikipedia.org/wiki/city

www.racc.ac.uk

http://news.bbc.co.uk/hi/spanish/learn_english/default.stm

www.vaughanradio.com

http://e-poche.net/conversations

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent