Codi |
|
A14 |
Aplicar els coneixements de matemàtiques a l'enginyeria informàtica. |
B2 |
Resoldre problemes de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu. |
B4 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa. |
B14 |
Capacitat d'anàlisi i síntesi. |
Objectius |
Competències |
Comprendre el model de Màquina de Turing |
A14
|
B2 B4
|
|
Entendre el concepte de Calculabilitat i les seves limitacions |
A14
|
B3 B4 B14
|
|
Ser capaç d'analitzar la complexitat d'un problema informàtic |
|
B2 B3 B4
|
|
Relacionar tots aquests aspectes des d'un prisma formal matemàtic. |
A14
|
|
|
Tema |
Subtema |
Introduction |
Motivation and Objectives of this subject
Chomsky's hierarchy |
Turing Machine |
Description and Representations
TM to recognize Formal Languages
TM to compute Mathematical Functions
The TM Execution Cycle
Deterministic TM
Non-Deterministic TM
The Universal TM |
An Introduction to the Theory of Calculability |
Some Limitations of TM
Calculability Principles
The Theory of Calculability |
An Introduction to the Theory of Complexity |
Computational Complexity
Basic Complexity Classes
The Classes L and NL
The Classes P, NP i CoNP
The Classes EXP i NEXP
Complexity Principles
The Theory of Complexity |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
29 |
49.3 |
78.3 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
12.5 |
12.5 |
25 |
|
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves de desenvolupament |
|
2.5 |
3.75 |
6.25 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Introducció aspectes relacionats amb l'assignatura, durant primera hora del curs. |
Sessió Magistral |
A les classes teòriques el professor exposarà els continguts de l'assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Cada sessió de problemes (2h bisetmanalment) es dedicarà a resoldre una tipologia de problema. El procediment seguit serà: 1er descriure el tipus de problema, 2n exposar les alternatives de resolució, 3er proposta i resolució d'un o diversos problemes pel professor, 4rt realització d'una prova d'avaluació de 20min individual. |
|
Atenció personalitzada |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Descripció |
Durant la fase de resolució de problemes per part dels alumnes a classes de problemes, el professor supervisarà l'activitat dels alumnes i resoldrà dubtes. |
|
|
Descripció |
Pes |
Proves de desenvolupament |
A classes de problemes, bisetmanalment l'alumne realitzarà una prova d'avaluació continuada individual i sense apunts sobre la temàtica exposada a classe. Seran proves de 20min, a excepció de la darrera que serà de 2h i avaluadora de la totalitat de continguts de l'assignatura. |
50% (proves parcials) + 50% (prova final) |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
L'assignatura pot ser aprovada en segona convocatòria. |
Bàsica |
D. Riaño, "Models Abstractes de Càlcul", Edicions URV, 2000
J. E. Hopcroft, R. Motwani, J. D. Ullman, "Introducción a la Teoría de Autòmatas, Lenguajes y Computación", Addison-Wesley, 2002
H. R. Lewis i C. H. Papadimitriou, "Elements of the Theory of Computation", Prentice-Hall, 1981
|
|
Complementària |
M. Garey i D. Johnson, Computers and Intractability. A Guide to Theory of NP-Completeness”, Freeman,, 1978
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
LLENGUATGES, GRAMÀTIQUES I AUTÒMATES/17081004 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|