Codi |
|
A |
|
A |
|
A |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
C |
|
C |
|
Objectius |
Competències |
Conèixer els components i les lleis bàsiques d'anàlisi dels circuits electrònics |
A5 A10 A12
|
|
|
Conèixer les característiques fonamentals dels circuits electrònics analògics |
A5 A10 A12
|
|
|
Compendre l'origen de les limitacions dels circuits electrònics analògics |
A5 A10 A12
|
B2
|
|
Aplicar els coneixements adquirits a l'anàlisi i la síntesi de circuits electrònics analògics |
A5 A10 A12
|
B2 B3 B14
|
|
Transferir els coneixements adquirits a casos pràctics (laboratori) |
A5 A10 A12
|
B2 B3 B4 B5 B9 B14
|
C2 C5
|
Comparar diferents solucions per complir les especificacions d'un circuit electrònic analògic |
A5 A10 A12
|
B2 B3 B12 B14
|
|
Prendre part de la dinàmica del curs |
|
B3 B4 B5 B9 B12
|
C2 C5
|
Tema |
Subtema |
Introducció |
Presentació de l’assignatura, el procediment de treball i el procés d’avaluació (1 h) |
Conceptes i elements fonamentals d'un circuit |
Conceptes elèctrics generals. Llei d'Ohm. Elements passius. Potència absorbida. Efecte Joule. Resistència. Condensador. Inductor. Balanç energètic (3 h) |
Anàlisi de circuits resistius |
Malles, nodes i branques. Associació d'elements: sèrie i paral·lel. Lleis de Kirchhoff. Transformació Thévenin-Norton. Divisors de tensió i corrent. Fonts controlades. Teorema de superposició de fonts. Teoremes de Thévenin i de Norton (15 h) |
Anàlisi temporal i freqüencial de circuits |
Tipus de senyals variables. Anàlisi temporal dels circuits RC. Limitacions reals dels circuits digitals. Formulació del senyal sinusoïdal en forma de fasor. Anàlisi fasorial d'un circuit. Concepte de funció de transferència. Guany i defassatge. Filtres. Representació gràfica de la resposta en freqüència (13h) |
El bloc amplificador en general |
Model genèric d'un amplificador. Guany de tensió i de corrent. Impedància d'entrada i de sortida. Models de l'amplificador operacional (AO). Configuració inversora i no inversora. Circuits lineals amb AO. Circuits no lineals amb AO. Circuits amb AO d’aplicació específica: amplificadors d'instrumentació, condicionament del senyal (13 h) |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
27 |
27 |
54 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
13 |
19.5 |
32.5 |
Estudis previs |
|
0 |
15 |
15 |
Pràctiques a laboratoris |
|
30 |
45 |
75 |
|
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
4 |
0 |
4 |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
1 |
0 |
1 |
Proves pràctiques |
|
2 |
0 |
2 |
Proves pràctiques |
|
1 |
0 |
1 |
Proves pràctiques |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Es presentarà als alumnes els continguts i objectius de l'assignatura i descriurà el procediment a seguir. TYambé es repasarà el mecanisme d'avaluació |
Sessió Magistral |
Exposició del conceptes i descripció dels mètodes d’anàlisi. |
Resolució de problemes, exercicis |
Setmanalment es propossaran un conjunt de problemes a resoldre en grup (4 persones per grup). D'aquests problemes es corregirà i avaluarà un d'ells escollit de forma aleatoria. Durant les sessions es comentaran les resolucions dels exercicis. |
Estudis previs |
Cerca, lectura i treball de documentació. Proposta de solució d’exercicis a realitzar en el laboratori per part de l’alumne. |
Pràctiques a laboratoris |
Implementació física de circuits i aplicació a casos reals dels procediments d’anàlisi treballats a l’aula. Un cop fetes les mesures corresponents es prepararà una memòria resum de l’activitat. |
|
Sessió Magistral |
Resolució de problemes, exercicis |
Estudis previs |
Pràctiques a laboratoris |
|
Descripció |
Els alumnes que tinguin dubtes sobre els temes exposats en les sessions magistrals o be en les realitzacions dels treballs relacionsts amb els estudis previs o les pràctiques al laboratori poden resoldre-les assistint a l'horari de consulta al despatx del professor o be per e-mail |
|
|
Descripció |
Pes |
Resolució de problemes, exercicis |
S'avaluarà al atzar un de cada 4 problemes presentats per cada grup de 4 persones setmanalment. La nota serà comuna per als 4 integrants de cada grup. |
10 |
Estudis previs |
Treballs d’anàlisi a realitzar abans de realitzar una pràctica de laboratori |
10 |
Pràctiques a laboratoris |
Treballs a realitzar al laboratori. S’avaluarà el treball realitzat al laboratori com la memòria escrita |
15 |
Proves objectives de tipus test |
Prova a realitzar a l’aula al acabr el temari |
5 |
Proves objectives de preguntes curtes |
Proves a realitzar a casa per l’alumne mitjançant Moodle, una al final de cada tema |
10 |
Proves pràctiques |
Prova pràctica en la que es demanarà l’anàlisi i/o disseny de un o varis circuits. Es realitzarà a l’aula l’últim dia de classe |
30
|
Proves pràctiques |
Prova pràctica en la que es demanarà el muntatge d'un circuit. Es realitzarà al laboratori l’últim dia de classe. |
15 |
Proves pràctiques |
Prova que es realitzarà un cop finalitzat el tema 2 en la que es demanarà l’anàlisi d'un o varis circuits. |
5 |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
És necessari obtenir una nota mínima de 4 en la resolució dels problemes per aprovar l'assignatura. |
Bàsica |
Alexander, C.K.; Sadiku, M, Fundamentos de Circuitos Eléctricos, Mc Graw Hill, 2002
Cabre, R.; Pallarès, J., Introducció als Circuits Electrònics, Servei Lingüistic URV, 2001
Dorf, R. C.; Svoboda, J.A., Introduction to Electric Circuits (5th Edition), Ed. John Wiley, 2001
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
ANÀLISI MATEMÀTICA/17081112 | ÀLGEBRA LINEAL/17081012 |
|
|
Altres comentaris |
Es recomana repassar conceptes de ressolució de sistemes d'equacions, nombres complexos, integració i derivació. |
|