Codi |
|
A2 |
Analitzar, dissenyar i desenvolupar arquitectures de computadors. |
A5 |
Capacitat de comprendre i avaluar especificacions internes i externes. |
A9 |
Redactar documentació tècnica. |
A10 |
Avaluar requeriments hardware. |
B1 |
Aprendre a aprendre. |
B2 |
Resoldre problemes de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu. |
B4 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa. |
B5 |
Treballar de forma col·laborativa. |
B9 |
Planificació i organització. |
B11 |
Motivació per la qualitat. |
B12 |
Presa de decisions. |
B14 |
Capacitat d'anàlisi i síntesi. |
B15 |
Gestió del coneixement. |
C1 |
Dominar l'expressió i la comprensió d'un idioma estranger. |
C2 |
Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC. |
C5 |
Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia. |
Objectius |
Competències |
Justificar la necesitat de dividir el computador en nivells i identificar els blocs funcionals d'un computador de propòsit general. |
A2
|
|
|
Codificar la informació per a que el computador la utilitzi. |
A2 A5
|
B1
|
|
Traduir els nombres naturals i enters a les bases decimal, binària i hexadecimal i realitzar les operacions aritmètiques bàsiques en qualsevol base numèrica. |
A2 A5
|
B1
|
|
Aplicar l'àlgebra de Boole per manipular funcions lògiques. |
A2
|
B1
|
|
Descriure els blocs combinatoris i seqüencials bàsics. |
A2
|
|
C5
|
Analitzar i sintetitzar sistemes combinatoris i seqüencials senzills. |
A2 A5 A9 A10
|
B1 B2 B3 B4 B9 B12 B14
|
C2 C5
|
Analitzar i sintetitzar sistemes seqüencials complexos segons el model Unitat de Control més Unitat de Procés. |
A2 A5 A9 A10
|
B1 B2 B3 B5 B9 B11 B12 B14 B15
|
C2 C5
|
Dissenyar i analitzar un processador senzill a nivell de blocs. |
A2 A5 A9 A10
|
B1 B2 B3 B5 B9 B11 B12 B14 B15
|
C1 C2 C5
|
Conèixer els fonaments del llenguatge màquina. |
A2 A5 A10
|
B1 B2 B3 B4 B5 B9 B11 B12 B14 B15
|
C1 C5
|
Tema |
Subtema |
Introducció. |
Introducció als processadors. Codificació binària i hexadecimal. Operacions aritmètiques bàsiques. |
Sistemes digitals. |
Introducció als circuits digitals. Funcions lògiques. Portes lògiques. Síntesi i simplificació de circuits lògics. Àlgebra de Boole. |
Sistemes combinatoris. |
Definicions bàsiques. Blocs bàsics: multiplexors, codificadors i descodificadors, sumadors, comparadors i memòries ROM. Síntesi i anàlisi de circuits amb blocs combinatoris. |
Sistemes seqüencials i autòmats. |
Definicions bàsiques. Blocs bàsics: biestables D, registres, comptadors i memòries RAM. Síntesi i anàlisi de circuits amb blocs seqüencials. Introducció als autòmats: definicions bàsiques, anàlisi i síntesi d’un autòmat. |
Sistemes control-procés (UC-UP). |
Definicions bàsiques. Síntesi de circuits UC-UP. |
Estructura d’un processador senzill. |
Especificació bàsica d’un processador senzill. Exemple de programació i implementació de la Màquina Senzilla (MS). Modificacions de la MS. |
Introducció al llenguatge màquina. |
Conceptes bàsics de llenguatge màquina. Arquitectura de la Màquina Mitja. Implementació d’algorismes en llenguatge màquina. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
|
Sessió Magistral |
|
43 |
53.75 |
96.75 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
12.5 |
15.63 |
28.13 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
17 |
34 |
51 |
|
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
3 |
3.75 |
6.75 |
Proves de Desenvolupament |
|
2.5 |
3.13 |
5.63 |
Proves pràctiques |
|
10 |
25 |
35 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Explicació dels objectius, continguts i procés d'avaluació. |
Sessió Magistral |
Exposició a l’aula, per part del professor, dels continguts de l’assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Resolució/correcció, a l’aula, dels exercicis proposats per a cada tema. L’alumne haurà de portar un esborrany de la solució dels exercicis. La solució es proposarà entre tots els alumnes i el professor. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Resolució, al laboratori, de les pràctiques proposades per a cada tema. L’alumne haurà de portar el disseny de la pràctica proposada. El professor revisarà els dissenys i aportarà suggeriments. Els alumnes hauran d’implementar la solució utilitzant el simulador. Es farà, als laboratoris, una prova objectiva de tipus test com a entrenament per a les proves avaluables. |
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Proves pràctiques |
|
Descripció |
Els alumnes poden acudir personalment al despatx del professor en hores de consulta per tal de plantejar-li qualsevol dubte relacionat amb l'explicació teòrica o pràctica i la relització de problemes o pràctiques. |
|
|
Descripció |
Pes |
Proves objectives de tipus test |
Avaluació dels conceptes bàsics de l'assignatura. 4 questionaris Moodle:
O1 (Temes 1 i 2) 10%
O2 (Temes 1-3) 20%
O3 (Temes 1-4) 30%
O4 (Temes 1-7) 40% |
30% |
Proves de Desenvolupament |
Problemes. Resolució individual de problemes a l'aula.
P1 (Tema 3) 25%
P2 (Temes 4 i 5) 30%
P3 (Temes 6 i 7) 45% |
40% |
Proves pràctiques |
Laboratoris. Resolució, en grup, de pràctiques de laboratori: disseny (a classe de problemes), implementació i documentació. Defensa oral individual de la pràctica (entrevista).
L1 (Temes 2 i 3) 20%
L2 (Temes 2-5) 35%
L3 (Tema 6) 45% |
30% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Per aprovar cal treure un mínim de 5 (sobre 10) en la nota final de cadascun dels tres blocs que s'avaluen (Proves objectives, Problemes i Laboratoris). Els blocs no aprovats en 1a convocatòria (avaluació continuada), es poden recuperar en 2a convocatòria. No es guarda cap nota de cursos anteriors. |
Bàsica |
Professors/es Computadors (URV), Col·lecció de problemes i pràctiques de Computadors, URV, 2006
Patterson, David A.; Hennessy, John L., Estructura y diseño de computadores: interfície circuitería-programación, Reverté, 2000
Mano, M. Morris, Fundamentos de diseño lógico y computadoras, Prentice-Hall, 1998
|
|
Complementària |
Hennessy, John L.; Patterson, David E., Arquitectura de computadores: un enfoque cuantitativo, McGraw-Hill, 1993
Wakerly, John F., Diseño digital: principios y prácticas, Pearson Educación, 2001
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
SISTEMES DIGITALS/17081111 | ESTRUCTURA DE COMPUTADORS II/17081103 | ESTRUCTURA DE COMPUTADORS I/17081011 | INTRODUCCIÓ ALS SISTEMES OPERATIUS/17081003 |
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
INTRODUCCIÓ AL CIRCUITS ELÈCTRÒNICS/17081009 | PROGRAMACIÓ I/17081013 |
|
|
Altres comentaris |
És molt important el traball dia a dia.
Per obtenir una informació més acurada, detallada i actualitzada, consulteu la guia de l'alumne i el campus virtual (Moodle). |
|