Codi |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
C |
|
C |
|
C |
|
Objectius |
Competències |
Comprendre el funcionament, les inter-relacions i l’estructura dels nivells inferiors d’un computador, especialment els nivells de llenguatge màquina i assemblador. |
A2 A6 A7 A10
|
B1 B3 B5 B14 B15
|
C2
|
Sintetitzar programes en assemblador d’un processador determinat, a partir d’especificacions d’algorismes i estructures de dades d’alt nivell. |
A2 A5 A6 A7 A17
|
B1 B2 B3 B4 B5 B11 B12 B13 B14 B15
|
C2
|
Dissenyar algorismes de control de sistemes d’entrada/sortida segons uns requeriments de funcionament, tenint en compte les característiques dels perifèrics implicats i les tècniques de sincronització, temporització i transferència de dades existents. |
A2 A5 A6 A7 A8 A10 A12 A16 A17 A18
|
B1 B2 B3 B4 B5 B11 B12 B13 B14 B15
|
C2
|
Utilitzar les eines informàtiques disponibles per desenvolupar programes en aquests nivells. |
A2 A7 A17
|
B1 B3 B4 B15
|
C1 C2
|
Col·laborar, responsabilitzar-se i defensar els treballs realitzats. |
A6 A9
|
B3 B5 B7 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15
|
C2 C5
|
Tema |
Subtema |
1. Introducció. |
Objectius de l’assignatura. Organització d’un computador en nivells. Subsistemes d’un computador. |
2. Llenguatge màquina de l’i8086. |
Interfície amb memòria. Registres. Modes d’adreçament. Instruccions. |
3. Tipus de dades en llenguatge màquina. |
Tipus elementals. Tipus estructurats. |
4. Programació en llenguatge assemblador. |
Concepte i funcionament. Operadors. Directives. |
5. Subrutines. |
Concepte i funcionament. Tipus de subrutines. Activació i desactivació de subrutines. Pas de paràmetres i retorn de resultats. Variables locals. Bloc d’activació. Subrutines vs. Macros. |
6. Controladors de dispositiu. |
Tipus de dispositiu. Accés al controlador. |
7. Sincronització de les operacions d’entrada/sortida. |
Tipus de sincronització. Enquesta. Interrupcions. |
8. Comunicació en les operacions d’entrada/sortida. |
Transferència per Accés Directe a Memòria. Processadors especialitzats d’entrada/sortida. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0.5 |
1.5 |
|
Sessió Magistral |
|
19 |
9.5 |
28.5 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
7 |
7 |
14 |
Estudis previs |
|
0 |
15 |
15 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
29.5 |
59 |
88.5 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
0 |
15 |
15 |
|
Atenció personalitzada |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
Proves de Desenvolupament |
|
2 |
2 |
4 |
Proves orals |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Introducció de l'assignatura |
Sessió Magistral |
Exposició de la matèria teòrica i il·lustració amb exemples. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Resolució de problemes relacionats amb els conceptes presentats a les classes magistrals. |
Estudis previs |
Anàlisi de la documentació de pràctiques i realització del disseny previ. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Implementació sobre ordinador i prova de les propostes detallades a la documentació de practiques en base a l’estudi previ realitzat. |
Resolució de problemes, exercicis |
Resolució voluntària de problemes sobre els conceptes presentats a les classes magistrals, com a eina d’estudi d’aquests conceptes. |
|
Sessió Magistral |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Estudis previs |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Resolució de problemes, exercicis |
Atenció personalitzada |
|
Descripció |
Horaris flexibles de consultes i seguiment individual de l'alumne a classe de problemes i classe de laboratoris. |
|
|
Descripció |
Pes |
Proves de Desenvolupament |
2 proves durant les classes de teoria: implementació de programes en assemblador i pseudocodi dels continguts de l’assignatura. Es necessari una nota mínima per poder fer mitja amb la resta de parts de l'assignatura. |
50 |
Proves orals |
Entrevistes sobre la realització de pràctiques: disseny previ, implementació i proves.Es necessari aprovar la part pràctica per per poder fer mitja amb la resta de parts de l'assignatura. |
50 |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Professors ECI, Documentació pròpia de l’assignatura ECI., URV, 2005
Ciriaco García de Celis, El universo digital del IBM PC, AT y PS/2., Internet, 1997
Beltrán de Heredia, J., Lenguaje Ensamblador de los 80x86, Anaya Multimedia, 1994
|
|
Complementària |
Patterson, D.A.; Hennessy, J.L., Estructura y diseño de computadores: interfície circuitería/programación, Reverté, 2000
Stallings, W., Organización y arquitectura de computadores, Prentice-Hall, 2000
Charte Ojeda, F, Programación en ensamblador, Anaya Multimedia, 2003
|
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
|
|