Codi |
|
A2 |
Analitzar, dissenyar i desenvolupar arquitectures de computadors. |
A5 |
Capacitat de comprendre i avaluar especificacions internes i externes. |
A7 |
Conèixer productes tecnològics i tendències de la tecnologia, associats al segment del mercat. |
A9 |
Redactar documentació tècnica. |
A10 |
Avaluar requeriments hardware. |
A12 |
Realitzar tasques d'integració de sistemes. |
A14 |
Aplicar els coneixements de matemàtiques a l'enginyeria informàtica. |
A17 |
Analitzar, dissenyar i desenvolupar programari. |
A19 |
Analitzar, dissenyar i desenvolupar sistemes robotitzats i intel·ligents. |
B2 |
Resoldre problemes de forma efectiva. |
B5 |
Treballar de forma col·laborativa. |
B9 |
Planificació i organització. |
B12 |
Presa de decisions. |
B13 |
Capacitat innovadora, emprenedora i d'adaptació a les noves situacions. |
B14 |
Capacitat d'anàlisi i síntesi. |
Objectius |
Competències |
Conèixer la finalitat de la visió per computador. |
A7 A19
|
|
|
Conèixer els components d'un sistema de visió per computador. |
A2 A7 A19
|
|
|
Analitzar els nivells de processament en què es descomposa la visió per computador. |
A2 A7 A17 A19
|
|
|
Dissenyar solucions per resoldre problemes concrets de visió per computador. |
A2 A5 A7 A10 A12 A17 A19
|
B2 B5 B9 B12 B14
|
|
Dissenyar sistemes de visió per computador orientats a resoldre problemes d'inspecció i control de qualitat en l'àmbit industrial. |
A2 A5 A7 A9 A10 A12 A14 A17 A19
|
B2 B5 B9 B12 B13 B14
|
|
Tema |
Subtema |
Tema 1.- Introducció al processat d'imatges. |
Concepte i objectius de la Visió per Computador. Adquisició d'imatges. Nivells de processat. |
Tema 2.- Formació de la imatge. |
Fonaments geomètrics: representació matemàtica d'una imatge, transformacions geomètriques bàsiques, transformació perspectiva, transformació ortogràfica. Tècniques d'il.luminació. Color. Càmeres d'estat sòlid: model de la càmera, lents, enfocament i percepció, visió estereoscòpica. |
Tema 3.- Preprocessament. |
Relacions bàsiques entre pixels. Domini espacial. Domini freqüèncial. Tècniques de filtratge: rehistogramació, equalització, suavitzat, detecció de contorns. |
Tema 4.- Visió de nivell mig. |
Segmentació: detecció de fronteres, thresholding, region growing, divisió i fusió. Extracció de característiques. |
Tema 5.- Visió d'alt nivell. |
Descripció: descriptors de frontera, descriptors de regió. Reconeixement. Interpretació. |
Tema 6.- Aplicacions del tractament d'imatges. |
Aplicacions industrials: inspecció, control de qualitat. Aplicacions mèdiques. Aplicacions en ofimàtica. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
19 |
19 |
38 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
10 |
10 |
20 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
15 |
0 |
15 |
Treballs |
|
0 |
22.5 |
22.5 |
|
Atenció personalitzada |
|
8 |
0 |
8 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
2 |
0 |
2 |
Proves de desenvolupament |
|
6 |
0 |
6 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l’assignatura: motivació, objectius, continguts, metodologia docent, bibliografia i avaluació. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l’assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Resolució de problemes simples relacionats amb els conceptes teòrics. Resolució de problemes i exercicis de la col·lecció d’exàmens. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Utilització pràctica de simuladors relacionats amb els continguts de l'assignatura. |
Treballs |
Realització autònoma en grups de dos estudiants de dos treballs pràctics relacionats amb els principals temes de l'assignatura. Elaboració d’un informe escrit. Avaluació final pel professor. |
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Treballs |
|
Descripció |
Consultes/Tutories: Resolució de dubtes teòrics i pràctics. Correcció de problemes i exercicis. Revisió d’exàmens. |
|
|
Descripció |
Pes |
Treballs |
Realització autònoma en grups de dos estudiants de dos treballs pràctics relacionats amb els principals temes de l'assignatura. Elaboració d’un informe escrit. Avaluació final pel professor. |
50% |
Proves objectives de tipus test |
Avaluació dels continguts teòrics explicats a les sessions magistrals. |
20% |
Proves de desenvolupament |
Resolució de problemes relacionats amb els conceptes teòrics. |
30% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Forsyth, D.A.; Ponce, J., Computer vision a modern approach, Prentice Hall, 2003
Ajenjo, A.D, Tratamiento Digital de Imágenes, Anaya Multimedia, 1994
Escalera, A. de la, Visión por Computador, Prentice Hall, 2001
Pajares Martinsanz, Gonzalo, Visión por computador: imágenes digitales y aplicaciones , Ra-Ma, 2007
|
|
Complementària |
Fu, K.S.; Gonzalez, R.C.; Lee, C.S.G, Robótica: Control, Detección, Visión e Inteligencia, McGraw Hill, 1990
Vitrià, J., Visió per Computador, Servei Publicacions U.A.B., 1995
|
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
INTRODUCCIÓ A LA ROBÒTICA/17081204 | PERIFÈRICS/17081102 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
ESTRUCTURA DE COMPUTADORS I/17081011 | PROGRAMACIÓ II/17081104 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|