Codi |
|
A1 |
Dominar l'anàlisi estadística. |
A2 |
Analitzar, dissenyar i desenvolupar arquitectures de computadors. |
A5 |
Capacitat de comprendre i avaluar especificacions internes i externes. |
A7 |
Conèixer productes tecnològics i tendències de la tecnologia, associats al segment del mercat. |
A9 |
Redactar documentació tècnica. |
A10 |
Avaluar requeriments hardware. |
A12 |
Realitzar tasques d'integració de sistemes. |
A13 |
Dissenyar i desenvolupar interfícies amb l'usuari final. |
A17 |
Analitzar, dissenyar i desenvolupar programari. |
B1 |
Aprendre a aprendre. |
B2 |
Resoldre problemes de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu. |
B4 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa. |
B5 |
Treballar de forma col·laborativa. |
B6 |
Comprometre's amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà i com a professional. |
B9 |
Planificació i organització. |
B11 |
Motivació per la qualitat. |
B12 |
Presa de decisions. |
B13 |
Capacitat innovadora, emprenedora i d'adaptació a les noves situacions. |
B14 |
Capacitat d'anàlisi i síntesi. |
C1 |
Dominar l'expressió i la comprensió d'un idioma estranger. |
C2 |
Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC. |
C5 |
Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia. |
Objectius |
Competències |
Conèixer la implementació dels processadors actuals. |
A2 A5 A7
|
B1 B3 B14
|
C1
|
Conèixer el procés evolutiu de millora de rendiment en els processadors |
A1 A2 A5 A7
|
B1 B3 B4 B14
|
C1
|
Utilitzar i programar a baix nivell optimitzant el codi per a una implementació en concret |
A2 A5 A7 A9 A10
|
B1 B2 B3 B5 B9 B11 B12 B14
|
C1 C2 C5
|
Fer estudis modelitzant/simulant el comportament de processadors |
A1 A2 A5 A7 A9 A10 A13 A17
|
B1 B2 B3 B5 B9 B11 B12 B14
|
C1 C2 C5
|
Poder escollir el processador que millor s'adapti a unes necessitats en concret. (Corol·lari: poder escollir entre AMD i Intel amb criteri). |
A2 A5 A7 A9 A10 A12
|
B1 B3 B4 B6 B9 B11 B12 B13 B14
|
C1 C2 C5
|
Tema |
Subtema |
Introducció |
Presentació de l'assignatura. Recopilació de conceptes. Avaluació de rendiment |
Processadors segmentats |
Unitats aritmètiques segmentades. Processadors segmentats linials. Processadors amb execució fora d'ordre. Processadors superescalars. Processadors multithreading. Optimització del codi per part dels compiladors: reordemanció, unrolling i sotfware pipelining. |
Jerarquia de memòria |
Disseny, Millora del temps mig d'accés. Utilització òptima per parts dels algorismes. |
Arquitectures avançades |
Processadors vectorials: SIMD, vectorització d'algorismes.
Processadors paral·lels: MIMD, paral·lelització d'algorismes. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
26 |
26 |
52 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
7 |
7 |
14 |
Pràctiques a laboratoris |
|
7 |
28 |
35 |
Debats |
|
2 |
2 |
4 |
|
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves de desenvolupament |
|
1 |
0 |
1 |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
2 |
0 |
2 |
Proves pràctiques |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura, objectius i mètode d'avaluació |
Sessió Magistral |
Classes on es van mostrant els diferents conceptes de manera incremental, Intentant justificar cada cop la necessitat del nou mètode/implementació. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Resoldre exercicis de la col·lecció de problemes on es comprovin l'aprenentatge dels mètodes explicats a les classes. |
Pràctiques a laboratoris |
Veure les eines necessàries per a poder dessenvolupar les pràctiques/treballs externs ambèxit. Fer un seguiment del treballs externs. |
Debats |
Es fa una mena de debat entre dos "supossats" experts en processadors on exposarant de manera "partidista" les qualitats de dos processadors concrets. L'alumne ha de participar fer preguntes i questionant la veracitat de les afirmacions per a poder escollir amb criteri un dels dos processadors. S'avalua la capicitat de discernir entre aquestes dues alternatives. |
|
Sessió Magistral |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Pràctiques a laboratoris |
Atenció personalitzada |
|
Descripció |
En qualsevol cas l'atenció personalitzada pretén aclarir aquells dubtes que li han sorgit a l'alumne en qualsevol de les tasques que s'han anat realitzant durant el curs. S'aconsella que vinguin a consultes havent-se estudiat el cas en conflicte i portant alternatives de solució (en cas d'exercicis) i posibles respostes (en cas de dubtes teòrics), i així es podrà analitzar què o quina acció ha provocat el dubte i es podrà rectificar la font d'error. |
|
|
Descripció |
Pes |
Debats |
Com a resultat del debat: L'alumne ha de presentar un informe on es decanti per una de les dues opcions, explicant amb criteri els motius de la seva elecció. |
10% |
Proves de desenvolupament |
Prova d'estudi del comportament d'un processador al executar un codi assamblador. Incorpora pràcticament tots els conceptes estudiats a classe. |
30% |
Proves objectives de preguntes curtes |
Durant el curs s'aniran realitzant una serie de proves (dues) que contrastaran l'aprenentatge teòric dels coneixements adquirits a classe. |
20% |
Proves pràctiques |
Es ralitzen dues pràctiques:
- Estudi o implementació d'un simulador de processadors.
- Estudi i utilització dels diferents nivells d'optimització dels compiladors a l'hora de generar codi assamblador |
40% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
J.L.Hennessy i D.A.Patterson, Computer Architecture: a Quantitative Approach 3th ed., Morgan Kaufmann, 2004
|
|
Complementària |
Kain, R.Y., Advanced Computer Architecture: A system Design Approach, Prentice Hall, 1996
Hwang, Advanced Computer Architecture: Parallelism, Scalability, Programmability, McGraw-Hill, 1993
Cragon, Harvey, Computer Architecture and Implementation, Cambridge, 2000
Silc,J.; Robic, B; Ungerer T., Processor Architecture, Springer, 1999
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
ESTRUCTURA DE COMPUTADORS II/17081103 | ESTRUCTURA DE COMPUTADORS I/17081011 | COMPUTADORS/17081010 |
|
|
Altres comentaris |
En continuen el temari: assignatgure de segon cicle d'informàtica, EI:
-ARQUITECTURES PARAL·LELES
-ARQUITECTURES ESPECIALS
-ARQUITECTURES AVANÇADES |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|