Codi |
|
A11 |
Aplicar metodologies per a l'Enginyeria del Software. |
A17 |
Analitzar, dissenyar i desenvolupar programari. |
A18 |
Analitzar, dissenyar i desenvolupar sistemes de temps real. |
B2 |
Resoldre problemes de forma efectiva. |
B5 |
Treballar de forma col·laborativa. |
B9 |
Planificació i organització. |
B12 |
Presa de decisions. |
C2 |
Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC. |
Objectius |
Competències |
Comprendre les característiques i la problemàtica de la programació de sistemes concurrents, que sovint formen part de sistemes de temps real |
A17 A18
|
|
|
Conèixer els models de diferents llenguatges de programació per a la implementació de sistemes concurrents |
A11 A17
|
|
|
Dissenyar solucions a problemes de concurrència |
A11 A17 A18
|
|
|
Implementar sistemes concurrents en els llenguatges de programació Java i Ada |
A17 A18
|
B2
|
C2
|
Treballar en grup en les pràctiques de laboratori |
|
B5 B9 B12
|
|
Tema |
Subtema |
Introducció |
Sistemes concurrents. Sistemes de temps real. Els problemes de la concurrència: sincronització i comunicació. |
Models de concurrència |
La noció de procés. Execució concurrent. Representació de processos. El model del llenguatge Java. El model del llenguatge Ada. |
Comunicació i sincronització per variables compartides |
Exclusió mútua i sincronització condicional. Espera ocupada. Semàfors. Regions crítiques condicionals. Monitors. Objectes protegits. El model del llenguatge Java. El model del llenguatge Ada. |
Comunicació i sincronització per pas de missatges |
Sincronització de processos. Identificació de processos. Estructura dels missatges. Espera selectiva. Crida selectiva. El model del llenguatge Ada. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
|
Sessió Magistral |
|
18 |
9 |
27 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
10 |
0 |
10 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
20 |
10 |
30 |
Pràctiques a través de TIC |
|
6 |
72 |
78 |
|
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
2 |
0 |
2 |
Proves orals |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Introducció al desenvolupament de l'assignatura i als seus continguts |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts amb disponibilitat dels materials en format electrònic |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Exercicis pràctics per a la comprensió dels continguts |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Exposició d’eines per al desenvolupament de solucions i resolució pràctica de problemes |
Pràctiques a través de TIC |
Exercicis pràctics per a assolir experiència i consolidar els coneixements teòrics |
|
Pràctiques a través de TIC |
|
Descripció |
Resolució de dubtes sobre els continguts i els exercicis pràctics. Es realitzarà personalment al despatx del professor, via correu electrònic o via Moodle |
|
|
Descripció |
Pes |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Avaluació de la participació en la resolució de problemes proposats a l’aula ordinària |
Punts extra a afegir a la nota final |
Pràctiques a través de TIC |
Avaluació dels exercicis pràctics |
60% |
Proves orals |
Entrevista de defensa de la pràctica final realitzada |
10% |
Proves objectives de preguntes curtes |
Avaluació dels coneixements teòrics |
30% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Per segona convocatòria: examen final 30%, pràctica final 60%, defensa de la pràctica 10% |
Bàsica |
A. Burns, A. Wellings, Concurrency in Ada 95, 2a, Cambridge University Press, 1998
A. Burns, G. Davies, Concurrent Programming, 1a, Addison-Wesley, 1993
|
|
Complementària |
J. Barnes, Programming in Ada 2005, 1a, Addison-Wesley, 2006
A. Burns, A. Wellings, Sistemas de Tiempo Real y Lenguajes de Programación, 3a, Addison-Wesley, 2003
H.M. Deitel, P.J. Deitel, Cómo programar en Java, 5a, Prentice Hall, 2004
D. Lea, Programación concurrente en Java, 1a, Addison-Wesley, 2001
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
PROGRAMACIÓ II/17081104 | PROGRAMACIÓ I/17081013 | ESTRUCTURA DE DADES/17071006 |
|
|