Codi |
|
A1 |
Aplicar coneixements de matemàtiques, ciència i enginyeria. |
A3 |
Dissenyar un sistema, component o procés de l'àmbit de l'electrònica per a complir les especificacions requerides. |
A4 |
Identificar, formular i resoldre problemes d'enginyeria electrònica en el camp industrial. |
A5 |
Utilitzar les tècniques, habilitats i eines de l'enginyeria moderna necessàries per la pràctica en l'enginyeria electrònica. |
A10 |
Dissenyar i implementar Sw i Hw per sistemes electrónics. |
A14 |
Redacció de documentació tècnica (plecs de condicions, pressupostos...). |
B1 |
Aprendre a aprendre. |
B2 |
Resoldre problemes de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu. |
B4 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa. |
B5 |
Treballar de forma col·laborativa. |
C2 |
Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC. |
C5 |
Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) a la llèngua pròpia. |
Objectius |
Competències |
Realitzar funcions matemàtiques mitjançant la interconnexió de circuits integrats analògics |
A1 A5
|
B1 B3 B4
|
C2
|
Estudiar les propietats de la interconnexió de circuits mitjançant la teoria clàssica de la realimentació |
A1 A4 A5
|
B1 B2 B4 B5
|
C2
|
Dissenyar circuits electrònics analògics |
A1 A3 A10 A14
|
B4 B5
|
C2 C5
|
Tema |
Subtema |
Circuits realimentats |
Teoria clàssica de la realimentació. Aplicacions dels circuits realimentats. Compensació freqüencial dels circuits realimentats. (22 h). |
Aplicacions lineals del amplifiacdors operacionals |
Reguladors lineals de tensió. Fonts de corrent controlades per tensió. Conversió I-V. Amplificadors d'instrumentació. (6 h). |
Realització de funcions no lineals |
Aplicacions no lineals dels amplificadors operacionals: Comparadors, limitadors, rectificadors, detectors de pic i d'envoltant, realització de funcions lineals a trams. |
Circuits de generació de senyal |
Circuits multivibradors. Generació de senyals triangulars. (9 h) |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
26 |
52 |
78 |
Pràctiques a laboratoris |
|
15 |
30 |
45 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
15 |
30 |
45 |
|
Atenció personalitzada |
|
4 |
0 |
4 |
|
Proves de desenvolupament |
|
4 |
16 |
20 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Descripció dels continguts de l'assignatura, de les metodologies docents i d'avaluació |
Sessió Magistral |
Classe de teoria que es desenvolupa fonamentalment mitjançant pissarra. |
Pràctiques a laboratoris |
Desenvolupament de treballs pràctics al laboratori. Realització de treballs de simulació de circuits o bé de muntatges i mesures . Els alumnes han de realitzar un estudi previ abans de fer el treball al laboratori. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Els problemes proposats prèviament són resolts en petits grups de treball a l'aula. Després es discuteix a la pissarra la solució correcta. |
|
Pràctiques a laboratoris |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Atenció personalitzada |
|
Descripció |
Es tracta de resoldre el dubtes relacionats amb els continguts de l'assignatura, amb la realització d'estudis previs per a les pràctiques i amb la resolució de problemes. També serviran per resodre dubtes abans de les proves parcials i per qualsevol cosa relacionada amb l'assignatura que l'alumne jutgi convenient parlar amb el professor. |
|
|
Descripció |
Pes |
Pràctiques a laboratoris |
Es valorarà la completitud i la correcció dels estudis previs, l'assoliment del treball al laboratori en el temps previst i el grau d'independència mostrat per l'alumne. Es treballarà normalment en grups de 2 persones |
20% |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Es valorarà la participació en la resolució d'exercicis i les aportacions fetes. |
5% |
Atenció personalitzada |
|
|
Proves de desenvolupament |
Es tracta de proves parcials. N'hi haurà 4 que s'aniran desenvolupant al llarg del curs. |
75% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
|
Funcions Electròniques: L. Martinez, A. Poveda, F. Guinjoan, F. Sánchez,Edicions UPC 1996 |
Complementària |
|
Amplificadores operacionales y circuitos integrados lineales J.M. Fiore,Thomson 2002
Circuitos Electrónicos. Análisis, simulación y diseño N.R. Malik,Prentice Hall 1996
Design with operational and analog integrated circuits S. Franco,McGraw-Hill 2001
Diseño electrónico C.J. savant, M.S. Roden, G. Carpenter,Pearson Eduación 200 |
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
TEORIA DE CIRCUITS II/17091018 | TECNOLOGIA ELECTRÒNICA I/17091016 | TECNOLOGIA ELECTRÒNICA II/17091017 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|