Codi |
|
A3 |
Dissenyar un sistema, component o procés de l'àmbit de l'electrònica per a complir les especificacions requerides. |
A10 |
Dissenyar i implementar Sw i Hw per sistemes electrónics. |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu. |
C2 |
Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC. |
Objectius |
Competències |
Definir, analitzar i comprendre els circuits digitals a nivell tecnològic i lògic. |
A3 A10
|
B3
|
C2
|
Adquirir els coneixements bàsics relacionats amb la tecnologia dels circuits digitals (CMOS principlament)
|
A3 A10
|
B3
|
C2
|
Coneixer i definir la arquitectura bàsica de microprocesadors
|
A3 A10
|
B3
|
C2
|
Conèxer, aplicar, analizar i utilizar els dispositius lògics programables i metodologies de disseny
|
A3 A10
|
B3
|
C2
|
Conèxer i analitzar els subsitemas digitals memoria i convertidors A/D D/A |
A3 A10
|
B3
|
C2
|
Tema |
Subtema |
1. Introducció (2) |
1.1 Presentació del curs.
1.2 Introducció a les alternatives de disseny digital. |
2. Definició i propietats bàsiques dels circuits integrats (4) |
2.1 Paràmetres elèctrics d'una porta lgica
2.2 Families lògiques. |
3. circuits lògics MOS (10) |
3.1 Revisió del transistor MOSFET.
3.2 Inversor CMOS
3.4 Otres portas lògicas CMOS: NOR, NAND, portes de pas
3.5 Caracterització elèctrica: resistència i retards |
4. disseny digital (6) |
4.1 Síntesi de funcions combinacionals: amb transistores de paso, ULM.
4.2 Lògica CMOS amb rellotge: P-E, C2MOS, Dominó, NO-RAce.
4.3 Estratègies de rellotge en el disseny secuencial: Race Condition, Clock Skew. |
5. dispositius lògics programables (8) |
5.1 Introducción y conceptos generales
5.2 Arquitectura PALs
5.3 Arquitectura PLAs.
5.4 Arquitectura CPLDs.
5.5 Arquitectura FPGAs.
5.6 Entorns de desenvolupament: Companyies EDA, Fluxe de disseny, Tipus d' entrada, HDL d'alt nivell. |
6. Subsistemes digitals (12) |
.1 Convertidors D/A y A/D.
6.1.1 Errors dels ADC y DAC
6.1.2 Arquitectures y característiques bàsiques DACs
6.1.3 Arquitectures y característiques básiques ADCs:
6.2 Memories: ROM, SRAM, DRAM.
6.3 Circuits procesadors de senyal DSP |
7. Introducció a les noves metodologíes de disseny (6) |
7.1 Conceptes básics
7.2 Alternatives de disseny digital
7.3 Metodologíes de disseny
7.4 Eines CAD de disseny
7.5 Llenguatges de descripció de hardware |
8. Exemple pràctic de disseny: el microcontrolador senzill (10) |
8.1 Estructura bàsica
8.2 Disseny de la memòria
8.3 Disseny de la CPU
8.4 Disseny E/S |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
45 |
0 |
45 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
15 |
40 |
55 |
Pràctiques a laboratoris |
|
30 |
30 |
60 |
|
Atenció personalitzada |
|
1 |
1 |
2 |
|
Proves de Desenvolupament |
|
2 |
10 |
12 |
Proves objectives de tipus test |
|
2 |
10 |
12 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura |
Sessió Magistral |
Explicació dels fonaments teòrics dels diferents blocs de contingut de l’assignatura. Com a suport s'utilitza bàsicament el projector de transparències. S'utilitzen nombrosos exemples pràctics per a anar introduint els nous conceptes. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Al llarg del curs es van proposant problemes, que es resolen després a l'aula d'una forma dinàmica, amb diàleg amb els alumnes per a detectar els apartats que presenten més dificultats per als alumnes i que mereixen un esforç addicional per part del professor per tal de clarificar els conceptes corresponents. |
Pràctiques a laboratoris |
Les pràctiques són una part destacada en el procés d'aprenentatge de l'assignatura. Es posarà molt d'emfasi en la realització dels estudis previs, per a treure un bon profit de la pràctica, que serà avaluada al propi laboratori. No es demanarà la realització de memòries ni es disposarà de períodes de recuperació. |
|
Pràctiques a laboratoris |
Atenció personalitzada |
|
Descripció |
El professor resoldrà els dubtes dels alumnes al seu despatx durant el seu horari de consultes |
|
|
Descripció |
Pes |
Pràctiques a laboratoris |
Al llarg del curs cada alumne haurà fet 5 pràctiques de laboratori, amb un total de 15 hores, s'avaluarà l'actitud, l'assolir els objectius, la progressió i la presentació de les memòries. |
30 |
Proves de Desenvolupament |
Al llarg del curs, l'alumne haurà de realitzar dos examens consistents en unes preguntes tipus test per a avaluació general dels coneixements i dos supòsits pràctics (problemes) |
50 |
Altres |
Entrega de problemes i exercicis fets a classe o a casa |
20 |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
B. Iñiguez, L.F. Marsal, N. cañellas,, Introducció als sistemes digitals,, Cossetània, 2004
Weste, NH. et alt.,, Principles of CMOS VLSI Design., Addison Wesley, 1993
Deschamps, J.P., Sìntesis de circuitos digitales, Thomson,
|
|
Complementària |
|
|
|