Codi |
|
A1 |
Aplicar coneixements de matemàtiques, ciència i enginyeria. |
A2 |
Dissenyar i desenvolupar experiments científics, així com analitzar i interpretar dades i resultats. |
A3 |
Dissenyar un sistema, component o procés de l'àmbit de l'electrònica per a complir les especificacions requerides. |
A4 |
Identificar, formular i resoldre problemes d'enginyeria electrònica en el camp industrial. |
A5 |
Utilitzar les tècniques, habilitats i eines de l'enginyeria moderna necessàries per la pràctica en l'enginyeria electrònica. |
A7 |
Projectar i implemetar els sistemes de captació de senyals necessaris per monitoritzar processos industrials, processar-los i utilitzar-los de manera eficient pel control d'aquests processos. |
A10 |
Dissenyar i implementar Sw i Hw per sistemes electrónics. |
A11 |
Dissenyar els sistemes de control necessaris en els processos industrials. |
B1 |
Aprendre a aprendre. |
B2 |
Resoldre problemes de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu. |
B4 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa. |
B5 |
Treballar de forma col·laborativa. |
B13 |
Presa de decisions. |
C2 |
Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC. |
Objectius |
Competències |
Anàlisi Sistemes de Control en Temps Continu en domini freqüencial (Bode, LGA, Nyquist) |
A1 A2 A3 A4 A5 A7 A10 A11
|
B1 B2 B3 B4 B5 B13
|
C2
|
Disseny Sistemes de Control en Temps Continu Monovariable en Tècniques Compensació clàssiques (Xarxes i PID) |
A1 A2 A3 A4 A5 A7 A10 A11
|
B1 B2 B3 B4 B5 B13
|
C2
|
Anàlisi de sistemes de Control en Temps Discret (mostreig i reconstrucció, adaptació tècniques Temps continu) |
A1 A2 A3 A4 A5 A7 A10 A11
|
B1 B2 B3 B4 B5 B13
|
C2
|
Disseny Sistemes de Control en Temps Discret Monovariable per analogia en el domini "S" (PID discret, i d'altres filtres) |
A1 A2 A3 A4 A5 A7 A10 A11
|
B1 B2 B3 B4 B5 B13
|
C2
|
Tema |
Subtema |
Sistemes Lineals de Temps Continu |
Exemples de sistemes de control. Diagrames de blocs. Regla de Mason. Resposta de sistemes.
Resposta temporal de sistemes de primer i segon ordre. Especificacions de disseny en la resposta
temporal. Característiques dels sistemes de control. Estabilitat. Criteri de
Routh-Hurwitz. Errors en règim estacionari. Lloc geomètric de les arrels. Disseny en el lloc geomètric d eles arrels.
Compensadors PD, d'avançament de fase, PI i de retardament de fase. Control PID.
|
Sistemes Lineals de Temps Discret |
Senyals i sistemes discrets. Sistemes lineals i invariants. Resposta impulsional. Convolució.
Transformada Z. Definició i propietats. Transformada inversa. Resolució d'equacions en diferències. Sistemes mostrejats. Mostreig de senyals de temps continu. Funció de transferència de
polsos. Anàlisi de sistemes en temps discret. Aplicació del pla s en el pla z. Errors en règim estacionari. Estabilitat. Transformació bilineal. Disseny de sistemes de control discret. Compensadors d'avançament i de retardament de fase. Control PID digital. Disseny en el lloc geomètric de les arrels.
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
41 |
61.5 |
102.5 |
Pràctiques a laboratoris |
|
24 |
36 |
60 |
Estudis previs |
|
0 |
18 |
18 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
12 |
60 |
72 |
|
Atenció personalitzada |
|
5 |
0 |
5 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
6 |
18 |
24 |
Proves pràctiques |
|
4 |
6 |
10 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Exemple bàsic Sistema de Control, i de la necessitat de Control en un sistema (llaç obert i llaç tancat). Contingut i avaluació assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició de continguts teòrics amb pissarra i transparències. |
Pràctiques a laboratoris |
Explicació del contingut de la pràctica. Realització de treballs amb MATLAB i amb un motor real. Imprescindible realitzar estudis previs i memòria. |
Estudis previs |
Realitzar càlculs per entendre el que es farà a la pràctica i contrastar els resultats. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Resoldre exercicis a classe, que els alumnes hauran d'intentar a casa. |
|
Sessió Magistral |
Pràctiques a laboratoris |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Atenció personalitzada |
|
Descripció |
L'alumne realitza consultes puntuals mentre realitza la pràctica en grup, també en hores de consulta del professor al despatx. |
|
|
Descripció |
Pes |
Pràctiques a laboratoris |
S'avaluen mitjançant curts diàlegs professor-alummne els coneixements del programari del motor mentre realitzen les pràctiques. També es consideren les memòries de les pràctiques |
15 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Els alumnes hauran de resoldre i entregar alguns problemes plantejats a classe |
5 |
Proves objectives de preguntes curtes |
Tres proves escrites |
65 |
Proves pràctiques |
Exàmen de pràctiques individual. |
15 |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Per aprovar l'assignatura cal aprovar per separat teoria i pràctiques. En el cas de les pràctiques és obligatori aprovar l'examen de pràctiques individual. |
Bàsica |
K. Ogata, Discrete-time control systems, Prentice Hall, 1995
K. Ogata, Modern control engineering, Prentice Hall, 1997
Kuo, B.C., Sistemas de Control Automático, Prentice-Hall, 1996
R.C. Dorf y R.H. Bishop, Sistemas de Control Moderno, Addison-Wesley, 1995
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
ELECTRÒNICA DE POTÈNCIA/17091009 | PROJECTE DE FI DE CARRERA/17091020 | INFORMÀTICA INDUSTRIAL II/17091011 |
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
AUTOMATITZACIÓ INDUSTRIAL/17091007 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
TEORIA DE CIRCUITS II/17091018 | ELECTRÒNICA ANALÒGICA/17091008 | TEORIA DE CIRCUITS I/17091103 | CÀLCUL/17091003 |
|
|
Altres comentaris |
Es donen per sabuts la Transformada de Laplace, el diagrama de Bode, conceptes de marge de guany i de fase, i el LLoc Geomètric de les Arrels. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|