Codi |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
C |
|
C |
|
Objectius |
Competències |
Analitzar l’equilibri d’una màquina aplicant els principis d’Estàtica |
A1 A2
|
B1 B2 B3 B4 B5
|
|
Reconèixer i identificar les condicions d’equilibri d’un sòlid rígid al pla. |
A1 A5 A9
|
B1 B2 B3 B4 B5
|
|
Transferir els coneixements adquirits a Fonaments de Física. |
A1 A13
|
B1 B2 B3 B7
|
|
Comprendre i utilitzar amb propietat la terminologia pròpia de la Cinemàtica de mecanismes plans. |
A13 A14
|
B1
|
C5
|
Avaluar la idoneïtat del disseny d’un mecanisme en front de la seva aplicabilitat |
A1 A2 A3 A5
|
B1 B2 B3 B4
|
|
Adquirir els principis de la cinemàtica dels manipuladors industrials. |
A1 A8 A11
|
|
C5
|
Avaluar la idoneïtat del disseny d’un mecanisme en front de la seva aplicabilitat |
A1 A2 A8
|
B1 B2 B3 B4
|
|
Resoldre els problemes proposats sobre Estàtica i Cinemàtica a l’aula en grup |
A1
|
B9 B10 B11 B13
|
C4 C5
|
Tema |
Subtema |
1. Introducció. |
Conèixer els objectius de l’assignatura, terminologia i conceptes bàsics. |
2. Sistemes de forces i moments |
Conèixer i Diferenciar els tipus de forces existents. Aplicar els principis de l'Estàtica. |
3. Equilibri del sòlid rígid i conjunt de sòlids. |
Estudi de les condicions de l'equilibri de cossos rígids al pla. Estudi frl equilibri a màquines i estructures |
4. Forces de fregament |
Estudi de les resistències passives. Causes i models. |
5. Cinemàtica plana del sòlid rígid |
Estudi dels principisdel moviment d'un sòlid rígid. |
6. Orientació d'un sòlid rígid a l'espai |
Com posicionar sòlids a l'espai per aplicació a la robótica |
7. Terminologia cinemàtica |
Estudi de la terminologia, esquematització de mecanismes i graus de llibertat |
8. Posicions i trajectòries |
Estudi de les trajectòries i posicions dels mecanismes pla. |
9. Velocitats en mecanismes plans |
Estudi dels mètodes del càlcul de velocitats de mecanismes plans. |
10. Introducció als manipuladors. |
Estudi de la cinemàtica directa dels manipuladors industrials. |
11. Mètode de les potències virtuals |
Estudiar l'equilibri de mecanismes amb eines de la cinemàtica de mecanismes |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
41 |
61.5 |
102.5 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
15 |
30 |
45 |
|
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves pràctiques |
|
3 |
0 |
3 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Exposició del temari, de la metodologia a seguir, de la avaluació i del treball que han de fer per seguir satisfactòriament el curs. |
Sessió Magistral |
Exposició dels temes, amb preguntes per part de l’alumne i el professor i amb ressolució de problemes per part del professor. |
Resolució de problemes, exercicis |
Realització d’un problema a l’aula cada setmana, el qual s’entregarà al final de la classe i es retornarà corregit a la següent classe de problemes. Compta per l’avaluació final. Individual.
Realització dels problemes de la col.lecció de problemes de la bibliografia recomenada.
Resolució dels problemes proposats via web amb ordinador. |
|
Sessió Magistral |
Atenció personalitzada |
|
Descripció |
Consultes al despatx.
Consultes concretes i dubtes: e-mail. |
|
|
Descripció |
Pes |
Resolució de problemes, exercicis |
Exercici individuals |
20% |
Proves pràctiques |
Prova pràctica I (Prova individual: 35%).
Prova pràctica II (Prova individual. Es realitza al final de quadrimestre: 45%). |
80% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Renuncia a l'avaluació continuada: Els alumnes que renunciïn a l'avaluació continuada ho comunicaran al professor, per escrit, signat amb còpia. Plaç: fins la tercera setmana de classe. L'avaluació es farà amb un examen final, diferent al de l'avaluació continuada i amb pes del 100%. |
Bàsica |
SIMÓN, Fundamentos de Teoría de Máquinas, Bellisco,
C. Urbina, Introducción a la Estàtica, Cinemàtica de Mecanismos y Manipuladores, , 2005
MERIAM, Mecánica para ingenieros. Estática, Reverté,
BEER, JHONSTON., Mecánica Vectorial para Ingenieros. Estática, Mc Graw Hill,
CARDONA, Teoria de màquines, UPC,
|
|
Complementària |
ERDMAN, Diseño de mecanismos, Prentice Hall,
BEDFORD & FOWLER, Mecánica para ingeniería. Estática, Addisson & Wesley,
, Programa Winmecc 4.0, ,
NIETO, Síntesis de Mecanismos, Editorial AC,
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
FONAMENTS FÍSICS DE L'ENGINYERIA/17091001 | EXPRESSIÓ GRÀFICA I DISSENY ASSISTIT PER ORDINADOR/17091014 |
|
|
Altres comentaris |
Es recomana haver superat Fonaments de Física. |
|