Codi |
|
A1 |
Aplicar coneixements de matemàtiques, ciència i enginyeria. |
A2 |
Dissenyar i desenvolupar experiments científics, així com analitzar i interpretar dades i resultats. |
A3 |
Dissenyar un sistema, component o procés de l'àmbit de l'electrònica per a complir les especificacions requerides. |
A5 |
Utilitzar les tècniques, habilitats i eines de l'enginyeria moderna necessàries per la pràctica en l'enginyeria electrònica. |
A6 |
Determinar la dimensió dels recursos necessaris i utilitzar-los amb eficàcia, a partir del coneixement de les tecnologies bàsiques electròniques per qualsevol àmbit d'aplicació a la indústria. |
A10 |
Dissenyar i implementar Sw i Hw per sistemes electrónics. |
A13 |
Buscar, gestionar i utilitzar la informació necessària pel desenvolupament de les tasques pròpies. |
B2 |
Resoldre problemes de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu. |
B4 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa. |
B5 |
Treballar de forma col·laborativa. |
B6 |
Comprometre's amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà i com a professional. |
B11 |
Planificar i organitzar. |
B12 |
Motivació per la qualitat. |
C1 |
Dominar l'expressió i la comprensió d'un idioma estranger. |
C2 |
Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC. |
Objectius |
Competències |
Identificar els efectes de les etapes internes en les característiques d'un circuit integrat analògic. |
A1 A10
|
|
|
Compendre les especificacions d'un integrat analògic. |
A3 A6 A10
|
|
|
Analitzar estructures integrades analògiques bàsiques. |
A1 A10
|
|
|
Seleccionar el dispositiu adient per a cada aplicació. |
A3 A10
|
|
|
Utilitzar un datasheet. |
A3 A13
|
|
C1
|
Organitzar els temps de treball. |
|
B4 B5 B11
|
|
Identificar els problemes d'un circuit implementat. |
A2
|
B2 B3
|
|
Valorar el compromís eficiència/cost econòmic. |
A6
|
B6 B12
|
|
Utilitzar un simulador y analitzar els resultats |
A2 A5
|
B2
|
C2
|
Tema |
Subtema |
Introducció/Presentació |
Presentació de l'assignatura |
Amplificadors d’una sola etapa: |
Etapes amplificadores bàsiques: Emissor comú. Polarització. Anàlisi de petit senyal. Resposta en freqüència. Marges dinàmics |
Amplificadors de dues etapes: |
Amplificadors en cascada acoblats per condensador. Acoblament directe: Darlington. |
Fonts de Corrent: |
Característiques generals. Mirall de corrent. Fonts de corrent de Widlar, Cascode i Wilson. Fonts de corrent com a càrrega activa: amplificador BJT-EA amb càrrega activa. |
Amplificador diferencial: |
Parells BJT acoblats per emissor. Efectes d’aparellament dels transistors. Parell diferencial BJT-EA amb càrrega activa. |
Etapes de Sortida: |
Característiques generals. Definicions. Figures de mèrit. Tipus: Classes A, AB i B |
No idealitats de l’AO: |
Desviacions respecte al comportament ideal. Efectes sobre les topologies amplificador inversora i no inversora. Tipus d’AO: Descripció qualitativa |
Arquitectures internes en tecnologia MOS: |
Amplificador d’una etapa. Fonts de corrent. Amplificador diferencial. AO amb tecnologia MOS |
Soroll: |
Introducció. Característiques bàsiques. Propietats del soroll. Fonts de soroll als circuits elèctrics. Soroll als components passius. Soroll als components actius. Soroll als amplificadors operacionals. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
27 |
40.5 |
67.5 |
Estudis previs |
|
0 |
12 |
12 |
Pràctiques a laboratoris |
|
15 |
22.5 |
37.5 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
11 |
0 |
11 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
0 |
15 |
15 |
|
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves pràctiques |
|
5 |
0 |
5 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Es presentarà la organització de l'assignatura, els objectius, els continguts, la bibliografía i el mètode d'avaluació, describint la metodologia a seguir. |
Sessió Magistral |
Es presentaran els conceptes teòrics de l'asignatura, així com exemples que ajudin a la seva comprensió.
En aquestes sessions s'alternaran la projecció de transparències amb l'expossició en la pissarra. |
Estudis previs |
Es propossaran exercicis d'anàlisis i disseny dels circuits que posteriorment s'hauran implementar al laboratori. Aquests estudis previs s'hauran d'entregar abans de realitzar la pràctica correponent i seran avaluables. |
Pràctiques a laboratoris |
Es propossen 4 pràctiques guiades a realitzar en el laboratori. Aquestes pràctiqyes es realitzaran en grups de dues persones. S'haurà de muntar el circuit i realitzar una serie de medicions que s'hauran de contrstar amb l'estudi teòric realitzat als estudis previs. Un cop finalitzada cada pràctica s'haurà d'entregar la memòria correponent amb els resultats de les mesures i les conclusions derivades. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Es propossaran prolemes a classe que es podran resoldre de forma col·laborativa i amb l'orientació del professor.
El problema s'entregarà a l'acabar la classe i serà avaluable. |
Resolució de problemes, exercicis |
Es propossaran diferents exercicis per ajudar a l'alumne a compendre els conceptes teòrics presentats a les sessions magistrals. En cas que es presentin dubtes en la resolució, aquests dubtes es podran resoldre al despatx o per e-mail |
|
Sessió Magistral |
Resolució de problemes, exercicis |
Estudis previs |
Pràctiques a laboratoris |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Descripció |
Per resoldre qualsevol dubte sobre els continguts explicats a classe, sobre els problemes realitzats a casa, en l'elaboració dels estudis previs o de la memòria de la pràctica, podeu pasar pel despatx 335 o fer una consulata per e.mail. També podeu pasar pel despatx per revisar els problemes fets a classe. |
|
|
Descripció |
Pes |
Estudis previs |
Hi ha 4 estudis previs a presentar en el Moodle abans de realitzar les 4 pràctiques de l'assignatura. Es presentarà un estudi previ per cada grup de treball a laboratori. |
15 % |
Pràctiques a laboratoris |
S'han de realitzar 4 pràctiques al laboratori.
Per cada pràctica s'ha de presentar una memòria per cada grup de treball al Moodle |
15 % |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Es propossaran problemes que s'hauran de resoldre a l'aula amb la supervisió del professor |
15 % |
Proves pràctiques |
Hi haurà tres proves:
Dues proves de resolució de problemes a l'aula de forma individual
Muntagte i comprovació del funcionament d'un circuit al laboratori |
20 %
+20 %
15 % |
Altres |
En la segona convocatòria es realitzaran dues proves: Resolució de problemes a l'aula de forma individual Muntagte i comprovació del funcionament d'un circuit al laboratori |
65 %
35 % |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Neamen, D.A., Análisis y Diseño de Circuitos Electrónicos, Tomos I y II, McGraw-Hill, 1999
Malik, N.R., Circuitos Electrónicos: Análisis, Simulación y Diseño, Prentice Hall, 1999
|
|
Complementària |
Rashid, M.H., Circuitos microelectrónicos. Análisis y diseño, Thomson, 2002
Zbar, P.B.; Malvino, A.P.; Miller, M.A., Prácticas de Electrónica 7ª Edición, Marcombo, 2001
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
TEORIA DE CIRCUITS II/17091018 | TECNOLOGIA ELECTRÒNICA I/17091016 | ELECTRÒNICA ANALÒGICA/17091008 | TEORIA DE CIRCUITS I/17091103 | LABORATORI DE TECNOLOGIA ELECTRÒNICA I TEORIA DE CIRCUITS/17091102 |
|
|