Codi |
|
A1 |
Aplicar coneixements de matemàtiques, ciència i enginyeria. |
A3 |
Dissenyar un sistema, component o procés de l'àmbit de l'electrònica per a complir les especificacions requerides. |
A5 |
Utilitzar les tècniques, habilitats i eines de l'enginyeria moderna necessàries per la pràctica en l'enginyeria electrònica. |
B1 |
Aprendre a aprendre. |
B2 |
Resoldre problemes de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu. |
B4 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa. |
B5 |
Treballar de forma col·laborativa. |
B6 |
Comprometre's amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà i com a professional. |
B7 |
Comunicar-se de manera efectiva i amb assertivitat a l'entorn laboral i com a ciutadà. |
B11 |
Planificar i organitzar. |
B13 |
Presa de decisions. |
C2 |
Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC. |
C5 |
Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) a la llèngua pròpia. |
Objectius |
Competències |
Aplicar els conceptes fonamentals de la Teoria de Sistemes a l'estudi del comportament dinámic dels circuits a través dels métodes transformats. |
A1 A5
|
B1 B2 B3 B4
|
C5
|
Conèixer aspectes fonamentals de l'anàlisi de la resposta frequencial dels circuits lineals amb orientació al filtrat. |
A1 A5
|
B1 B2 B3 B4
|
C5
|
Aplicar els coneixements d'anàlisi temporal i frequencial a la síntesi de circuits. |
A1 A3 A5
|
B1 B2
|
|
Analitzar el compartament dels circuits en règim permanent sinusoïdal mitjançant el circuit transformat fasorial. |
A1 A3
|
B1 B2 B3 B4
|
|
Conèixer algunes de les aplicacions que els conceptes de circuit biport aporten a l'anàlisi i la sintesi de circuits. |
A1 A5
|
B1 B2 B3 B4
|
|
Treballar de manera analítica, crítica i continuada. |
|
B1 B2 B3 B4 B5 B11 B13
|
C2
|
Planificar el seu treball personal. |
|
B1 B2 B3 B4 B5 B11 B13
|
C2
|
Prendre consciència d'algunes de les implicacions de ser enginyer tècnic industrial en electrònica industrial (assignatura especifica d'electrònica continuació de Teoria de Circuits I). |
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B11 B13
|
C2 C5
|
Tema |
Subtema |
Introducció |
Presentació assignatura, eina moodle, bibliografia, guia docent |
Resposta temporal dels circuits lineals |
Equacions de les xarxes generals, lineals i invariants amb paràmetres concentrats. Obtenció i resolució de les equacions diferencials del circuit. Resolució dins del domini temporal i mitjançant la Transformada de Laplace. Anàlisi a partir del circuit transformat. Circuit transformat amb acoblament magnètic. Estudi de la resposta a estat-zero. Funció de xarxa H(s) i ordre d’un circuit. Circuits de segon ordre. |
Circuit transformat fasorial |
Interpretació de la resposta d’un circuit en règim permanent sinusoïdal. Circuit transformat fasoral. Potència en règim permanent sinusoïdal. |
Resposta freqüencial dels circuits lineals |
Estudi de la rsposta a estat-zero en règim permanent quen l’excitació és simusoïdal. Obtenció del mòdul i de la fase d’H(jw) per procediments gràfics. Determinació dels zeros d’H(s) per simple inspecció. Diagrames de Bode. |
Xarxes amb dos ports |
Circuit biport (quadripol). Paràmetres y, z, h i de transmissió. Equivalència de quadripols. Modelat d’un biport a partir dels seus paràmetres. Relacions entre les diferents famílies de paràmetres. Anàlisi de circuits mitjançant biports. Associació de quadripols. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1 |
2 |
|
Sessió Magistral |
|
26 |
13 |
39 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
26 |
13 |
39 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
0 |
30 |
30 |
|
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
3 |
12 |
15 |
Proves pràctiques |
|
5 |
20 |
25 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura el primer dia de classe. |
Sessió Magistral |
Explicació de conceptes teòrics, amb exemples d'aplicació, mitjançant transparències (o power point) amb ajut puntual de la pissarra.
Els alumnes disposen amb antelació al Campus Virtual dels continguts (apunts) de les classes. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Cada concepte teòric va seguit de diversos problemes d’aplicació amb dificultat progressiva. Cap al final dels temes i del curs es resolen a la pissarra problemes de les llistes proposades a demanda dels alumnes. |
Resolució de problemes, exercicis |
Utilitzant el Campus Virtual es proposen exercicis variats que els alumnes poden fer per preparar les proves d'avaluació. |
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Resolució de problemes, exercicis |
Atenció personalitzada |
Proves pràctiques |
|
Descripció |
El alumnes poden demanar la resolució d'exercicis concrets que no sàpiguen fer. Es pot fer a la classe de problemes, a les hores de consulta o mitjançant el Campus Virtual: Fòrum de dubtes. |
|
|
Descripció |
Pes |
Atenció personalitzada |
S'avalua la participació i l'interés de l'alumne. A la setmana d'avaluació o a les revisions d'examen es fan preguntes escrites i fins i tot orals a l'alumne. |
Fins a un 10 % addicional a la resta de proves. |
Proves objectives de tipus test |
Prova tipus test de resposta única i opció múltiple. Normalment entre cinc i deu preguntes amb quatre respostes possibles. Es penalitzen les respostes incorrectes per desincentivar les respostes a l'atzar.
|
al voltant del 40 % |
Proves pràctiques |
Diversos problemes d’anàlisi i disseny de circuits amb apartats múltiples. |
al voltant del 60 % |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
A la primera convocatòria la qualificació s'obté de la suma dels resultats obtinguts a diverses proves parcials i una prova final. El pes de les proves parcials a la qualificació serà normalment d'un 50 %. La prova final proporciona el percentatge restant fins a completar el 100 %. La segona convocatòria es una prova única similar a la prova final de la primera convocatòria. |
Bàsica |
Martínez, L.; Giral, R.; Brezmes, J., Apunts de Teoria de Circuits II, Campus Virtual, cada curs
Carlson, A.B., Circuitos: ingeniería, conceptos y análisis de circuitos eléctricos lineales, Paranimfo-Thomson learning, 2001
Pallarès, J., Web de l'assignatura, Moodle, Campus Virtual, cada curs
|
|
Complementària |
Nilsson, J.W.; Riedel, S.A., Circuitos Eléctricos (7ed), Pearson Educación, 2005
Salcedo, J.M. López, J., Análisis de circuitos eléctricos lineales. Problemas resueltos, Addison Wesley, 1995
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
ELECTRÒNICA ANALÒGICA/17091008 |
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
TECNOLOGIA ELECTRÒNICA I/17091016 | LABORATORI DE TECNOLOGIA ELECTRÒNICA I TEORIA DE CIRCUITS/17091102 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
ÀLGEBRA/17091002 | TEORIA DE CIRCUITS I/17091103 | CÀLCUL/17091003 | FONAMENTS FÍSICS DE L'ENGINYERIA/17091001 |
|
|
Altres comentaris |
Imprescindible: cursar Teoria de Circuits II amb aprofitament per les assignatures que en continuen el temari.
Important: agrupar-se per estudiar i fer problemes |
|