Codi |
|
A1 |
Aplicar coneixements de matemàtiques, ciència i enginyeria. |
A3 |
Dissenyar un sistema, component o procés de l'àmbit de l'electrònica per a complir les especificacions requerides. |
A4 |
Identificar, formular i resoldre problemes d'enginyeria electrònica en el camp industrial. |
A5 |
Utilitzar les tècniques, habilitats i eines de l'enginyeria moderna necessàries per la pràctica en l'enginyeria electrònica. |
A6 |
Determinar la dimensió dels recursos necessaris i utilitzar-los amb eficàcia, a partir del coneixement de les tecnologies bàsiques electròniques per qualsevol àmbit d'aplicació a la indústria. |
A10 |
Dissenyar i implementar Sw i Hw per sistemes electrónics. |
A11 |
Dissenyar els sistemes de control necessaris en els processos industrials. |
B1 |
Aprendre a aprendre. |
B2 |
Resoldre problemes de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu. |
B4 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa. |
B5 |
Treballar de forma col·laborativa. |
B11 |
Planificar i organitzar. |
C1 |
Dominar l'expressió i la comprensió d'un idioma estranger. |
C2 |
Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC. |
C5 |
Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) a la llèngua pròpia. |
Objectius |
Competències |
Conèixer els diferents components d'un sistema digital bàsic |
A1
|
|
C1
|
Comprendre el funcionament dels circuits combinacionals i dels seqüencials |
A1
|
|
C1
|
Analitzar sistemes digitals bàsics |
A1
|
B3 B5
|
C1
|
Sintetitzar circuits digitals combinacionals bàsics i seqüencials basants en la màquina d'estats |
A1 A3 A6 A10 A11
|
B3 B5
|
|
Utilitzar una eina CAD d'ajuda al disseny de sistemes digitals |
A3 A5 A10
|
B5
|
C1 C2
|
Implementar i testejar en el laboratori circuits digitals senzills amb components discrets i programables |
A3 A5 A10
|
B3 B5
|
C1 C2
|
Entendre i resoldre problemes senzills inherents a l'electrònica digital |
A1 A3 A4 A5 A6 A10 A11
|
B1 B2 B3 B4 B5 B11
|
C1 C5
|
Tema |
Subtema |
Introducció als sistemes digitals |
Sistemes electrònics. Sistemes digitals combinacionals vs. Seqüencials. Breu història de l'electrònica digital. |
Sistemes de numeració i codis binaris |
Sistemes de codificació binaris, octal i hexadecimal. Aritmètica binària i bcd. Representació de nombres en coma flotant. Codis per a la detecció/correcció d' errors. |
Lògica combinacional |
Circuits amb interruptors. Formes de representació d'una funció digital. Funcions de varies variables. Portes lògiques. Composició de funcions. Àlgebra de boole. Teoremes fonamentals. Formes canòniques. Funcions incompletament especificades. Minimització de funcions. Mètode de karnaugh. Atzars en circuits combinacionals. |
Blocs combinacionals |
Blocs bàsics: descodificadors i multiplexors. Codificadors i demultiplexors. Disseny amb descodificadors i multiplexors. Dispositius lògics programables. Disseny amb rom. Blocs aritmètics. |
Sistemes sequencials |
Definicions. Especificació basada en l'estat. Diagrames d'estat. Màquina d'estats finits. Forma canònica d'un sistema seqüencial (mealy i moore). Sistemes seqüencials síncrons i asíncrons. Comportament temporal d'un sss. Rellotge i sincronització.
|
Elements de memòria unitaris |
Definició i caracterització de biestables. Biestables tipus sr, jk, t i d. Implementació d'un biestable.
|
Mètode general d'anàlisi i síntesi d'un SSS |
Mètode general d'anàlisi de SSS. Mètode general de síntesi de SSS. Minimització d'estats. Exemples.
|
Mòduls sequencials |
Registres d'estat i de desplaçament. Disseny amb registres de desplaçament. Comptadors. Disseny amb estructures programables. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
26 |
13 |
39 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
15 |
30 |
45 |
Pràctiques a laboratoris |
|
15 |
30 |
45 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
0 |
13 |
13 |
|
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
3 |
3 |
6 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Funcionament del curs: organització, grups de pràctiques, ... |
Sessió Magistral |
S' utilitzaran per introduir els principals aspectes teòrics i conceptes de l' assignatura. S' intentarà que siguin al màxim participatives. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
La resolució de problemes i exercicis a l' aula es durà a terme amb grups més reduïts d' estudiants. Es podran establir grups de treball i també la realització d' exercicis per part d' estudiants a la pissarra. |
Pràctiques a laboratoris |
Les pràctiques de laboratori es realitzaran en grups reduïts d' estudiants. En funció dels grups que s'activin, les pràctiques poden ser individuals o be en parelles. Cada pràctica consta d'un estudi previ desenvolupat a casa i de la realització de la pràctica al laboratori. |
Resolució de problemes, exercicis |
Periòdicament es recomanarà als estudiants que resolguin problemes, exercicis i tests de forma no presencial. |
|
Descripció |
El professor supervisa personalment els coneixements adquirits i la seva aplicació pràctica |
|
|
Descripció |
Pes |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Problemes entregats i realitzats a les sessions de problemes o durant les dates específiques d'avaluació |
30 |
Pràctiques a laboratoris |
Valoració dels estudis previs i desenvolupament de les pràctiques |
25 |
Resolució de problemes, exercicis |
Problemes resolts per l' estudiant fora de l' aula |
10 |
Proves objectives de tipus test |
Valoració de l' aprenentatge de l' estudiant en el conjunt de la seva activitat |
35 |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Alcubilla, R.; Pons, J.; Bardes, D., Diseño digital: una perspectiva VLSI-CMOS, , Edicions UPC
Mandado, E.; Alvarez L., Dispositivos lógicos programables, 2000, Prentice-Hall
Cañellas, N., Transparències de l¡assignatura, , MOODLE URV
|
|
Complementària |
Tocci, Ronald J., Sistemas Digitales. Principios y aplicaciones, 2002, Thomson
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
ELECTRÒNICA DIGITAL I/17091010 |
|
|