Codi |
|
A1 |
Aplicar coneixements de matemàtiques, ciència i enginyeria. |
A2 |
Dissenyar i desenvolupar experiments científics, així com analitzar i interpretar dades i resultats. |
A3 |
Dissenyar un sistema, component o procés de l'àmbit de l'electrònica per a complir les especificacions requerides. |
A4 |
Identificar, formular i resoldre problemes d'enginyeria electrònica en el camp industrial. |
A5 |
Utilitzar les tècniques, habilitats i eines de l'enginyeria moderna necessàries per la pràctica en l'enginyeria electrònica. |
A6 |
Determinar la dimensió dels recursos necessaris i utilitzar-los amb eficàcia, a partir del coneixement de les tecnologies bàsiques electròniques per qualsevol àmbit d'aplicació a la indústria. |
A10 |
Dissenyar i implementar Sw i Hw per sistemes electrónics. |
A11 |
Dissenyar els sistemes de control necessaris en els processos industrials. |
B1 |
Aprendre a aprendre. |
B2 |
Resoldre problemes de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu. |
B5 |
Treballar de forma col·laborativa. |
B7 |
Comunicar-se de manera efectiva i amb assertivitat a l'entorn laboral i com a ciutadà. |
B9 |
Capacitat innovadora, emprenedora i d'adaptació a les noves situacions. |
B13 |
Presa de decisions. |
C2 |
Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC. |
C5 |
Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) a la llèngua pròpia. |
Objectius |
Competències |
Aplicar la informàtica al control de processos.
|
A1 A3 A4 A10
|
|
C2 C5
|
Gestionar l'Entrada/Sortida en sistemes amb microprocessador. |
A3 A4 A5 A6 A10 A11
|
B1 B2 B3 B5 B7 B13
|
C5
|
Dissenyar i implementar programes de gestió de l'Entrada/Sortida en sistemes microprocessador. |
A1 A2 A3 A4 A5 A10
|
B1 B2 B3 B5 B7 B9 B13
|
C2 C5
|
Tema |
Subtema |
Introducció: |
Aplicació del microprocessador al control de processos.
Estructura d’un ordinador. Evolució.
Sistemes Operatius. Funcions. Tipus.
|
E/S en un sistema microprocessador |
Dispositius de E/S:
- Controladors d’E/S.
- Tasques d’un controlador d’E/S.
- Accés a registres.
Sincronització de les operacions d’E/S: Enquesta i interrupcions.
Interrupcions dels ordinadors basats en la família Intel 80x86.
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
15 |
10 |
25 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
15 |
5 |
20 |
Pràctiques a laboratoris |
|
15 |
15 |
30 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
0 |
30 |
30 |
|
Atenció personalitzada |
|
1.3 |
0 |
1.3 |
|
Proves de Desenvolupament |
|
2.5 |
0 |
2.5 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Definició conceptual
Definició dels objectius de l'assignatura.
Situació dins del pla d'estudis i relacions amb altres assignatures.
Temari, bibliografia, avaluació. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Els alumnes hauran de realitzar la formulació, anàlisi, resolució i debat en supbgrups i grups d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Pràctiques a laboratoris |
Les pràctiques a laboratori impliquen la realització d'un programa que realitzi la gestió de l'entrada/sortida per tal d'aconseguir un objectiu predefinit. La realització satisfactòria de les diferents pràctiques, ens portarà de manera progressiva a l'assoliment i implementació de l'objectiu final. |
Resolució de problemes, exercicis |
Els alumnes disposen d'una col·lecció de problemes per la seva resolució particular. |
|
Sessió Magistral |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Pràctiques a laboratoris |
Resolució de problemes, exercicis |
|
Descripció |
1.3 hores per alumnes |
|
|
Descripció |
Pes |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Grau de participació
Qualitat de la solució aconseguida |
20 % |
Pràctiques a laboratoris |
Grau de participació
Qualitat de la solució aconseguida |
30 % |
Proves de Desenvolupament |
Avaluació de les respostes |
50 % |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Stalling, W., Organización y arquitectura de computadores., Prentice Hall, 2000
|
|
Complementària |
B. Gottfried, Programación en C, Segona, 1997
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
ELECTRÒNICA DIGITAL II/17091106 | INFORMÀTICA INDUSTRIAL II/17091011 |
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
ELECTRÒNICA DIGITAL I/17091010 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
FONAMENTS D'INFORMÀTICA/17091005 |
|
|