Codi |
|
A1 |
Aplicar coneixements de matemàtiques, ciència i enginyeria. |
A2 |
Dissenyar i desenvolupar experiments científics, així com analitzar i interpretar dades i resultats. |
A3 |
Dissenyar un sistema, component o procés de l'àmbit de l'electrònica per a complir les especificacions requerides. |
A4 |
Identificar, formular i resoldre problemes d'enginyeria electrònica en el camp industrial. |
A6 |
Determinar la dimensió dels recursos necessaris i utilitzar-los amb eficàcia, a partir del coneixement de les tecnologies bàsiques electròniques per qualsevol àmbit d'aplicació a la indústria. |
A10 |
Dissenyar i implementar Sw i Hw per sistemes electrónics. |
A11 |
Dissenyar els sistemes de control necessaris en els processos industrials. |
A12 |
Projectar, construir, explotar i gestionar petites instal·lacions de caire industrial. |
A13 |
Buscar, gestionar i utilitzar la informació necessària pel desenvolupament de les tasques pròpies. |
B2 |
Resoldre problemes de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu. |
B4 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa. |
B6 |
Comprometre's amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà i com a professional. |
B8 |
Sensibilització pels temes vinculats al medi ambient. |
C3 |
Desenvolupar la vida personal i professional tenint una perspectiva àmplia i global del món. |
Objectius |
Competències |
Ser conscient de la utlitat i influencia a la societat del microprocessadors |
A4
|
B3 B6 B8
|
C3
|
Coneixer l'estructura i elements d'un sistema basat en un microprocessador |
A1
|
|
|
Comprendre el funcionament d'una unitat de processament bàsica. |
A3 A6 A10
|
|
|
Programar a baix nivell un microprocessador de 16 bits. |
A10 A11
|
|
|
Comprendre el funcionament dels dispositius semiconductors de memoria. |
A3 A6 A10
|
|
|
Comprendre les restriccions que el I/O implica en la programació del microprocessador. |
A3 A6 A10 A11
|
|
|
Analitzar sistemes basats en microprocessadors. |
A1 A2 A10
|
|
|
Dissenyar sistemes basats en microcontroladors. |
A1 A2 A3 A4 A6 A11 A12 A13
|
|
|
Mostrar iniciativa en l'identificació de fallades i errors. |
A13
|
B2 B3 B4
|
|
Esforçar-se en la resolució de les fallades i el errors. |
A13
|
B2 B3 B4
|
|
Tema |
Subtema |
Introducció |
Presencia dels microprocessadors a la societat actual. Evolució i historia.Coneixements bàsics i la seva integració dins de l'assignatrua. La màquina senzilla. |
Unitat central de procés: 68000 |
Arquitectura interna. Arquitectura del sistema. Cicles de bus. Conjunt d'instruccions i modes d'adreçament. Processament d'excepcions. |
Programació |
L'entorn assemblador. Estructures de dades. Ús de subrutines. |
Memòria |
Característiques i aplicacions. Tipus de memòria. Circuits afegits. Detecció i correcció de fallades. |
Entrada / Sortida |
Ports. Controladors. Registres de control, d'estat i de dades. Accés directe a memòria (DMA). Comuinicacions. Comunicacions série asíncrones. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
1 |
3 |
|
Sessió Magistral |
|
26 |
13 |
39 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
13 |
13 |
26 |
Pràctiques a laboratoris |
|
14 |
28 |
42 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
0 |
20 |
20 |
|
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
1 |
2 |
3 |
Proves de Desenvolupament |
|
2 |
2 |
4 |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
1 |
2 |
3 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Els alumnes hauran d'escoltar una presentacio, comprendre que/quan/quant treball s'espera d'ells i fer preguntes per resoldre els dubtes que puguin apareixer. |
Sessió Magistral |
Preparació previa de la classe amb el material disponible al moodle de l'assignatura. Assistència a la sessió magistral, amb esperit crític i actitud interactiva. Reflexió i estudi dels conceptes presentats a classe. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Realització previa de la resolució dels problemes proposats al moodle de l'assignatura. Assistència a classe on plantejarà els dubtes i problemes sorgits durant la resolució dels exercicis, discutint les possibles solucions amb el professor i els companys.
Reflexió i estudi de conceptes, tornar a fer els problemes fins obtenir el resutats ja coneguts en un temps raonable. |
Pràctiques a laboratoris |
Treball independent de cada grup de dues persones. Plantejament de l'algorisme que resoldrà el problema proposat: control d'un módul didàctic (motors, llums, reles, audio, conversors, impressora).Generació del codi, correcció del mateix, simulació amb el programari disponible.
Assitència al laboratori. Prova del codi amb els moduls reals. Discussió amb el professor dels errors detectats, hipótesis sobre el seu origen i possible solució.
Iteració fins aconseguir els resultats desitjats. |
Resolució de problemes, exercicis |
Treball independent i individual de cada alumne. Resolució dels problemes proposats al moodle de l'assignatura. Aquests problemes son complementaris als resolts a la classe de problemes, pero poden plantejarse dubtes a aquestes mateixes classes o a les sesions d'atenció personalitzada.
S'espera que l'alumne superi l'estadi de comprensió de la solució arribant al de sintesi de la mateixa. |
|
Pràctiques a laboratoris |
Atenció personalitzada |
|
Descripció |
Les pràctiques tidran atenció personalitzada al mateix laboratori. Es preten tant ajudar l'alumne a resoldre tot tipus de problemes, com avaluar la seva metodologia de treball, actitud i independencia de forma continuada (a mes de l'avaluació de resultats finals).
L'atenció personalitzada genèrica es durà a terme al despatx 324. Servirà per ajudar l'alumne a resoldre els dubtes que apareixin a qualsevol de les seves activitats relacionades amb l'assignatura.
És molt recomanable, ja que permet la resolució eficient de dubtes concrets i la detecció d'errors de concepte. |
|
|
Descripció |
Pes |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Preparació previa. Actitud: participació i treball eficient. Esperit critic i criteri. |
10% |
Pràctiques a laboratoris |
Metodologia de treball. Independencia. Esperit crìtic i criteri. Resultats obtinguts. Demostració de coneixements i habilitats. |
25% |
Proves objectives de tipus test |
10 preguntes tipus test, amb dues repostes correctes i dues incorrectes. Les respostes correctes marcades sumen 0.5, les incorrectes marcades resten 0.5.
Els enunciats de les preguntes abasten tot el temari teóric i pràctic de l'assignatuar. |
20% |
Proves de Desenvolupament |
Tres enunciats a resoldre raonadament. El tipus, i forma, dels problemes plantejats coincidirà amb el mostrat a la colecció oferida al moodle.
Es valora especialment el desenvolopament coherent, ben estructurat i raonat. |
30% |
Proves objectives de preguntes curtes |
Quatre preguntes curtes i un fragment de codi. Es valora agilitat i correcció de continguts.
Prova intermèdia útil per valorar el desonvolopament del curs. |
15% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Les pràctiques, el test i la prova de desenvolupament hauran de superar una qualificació de 4, totes elles, per poder aprovar l'assignatura. La nota final, cas d'acomplir-se la condició anterior, serà la mitja de totes les proves ponderada segons la taula. L'assignatura s'aprovarà si aquesta nota final es igual o superior a 5,00. |
Bàsica |
Motorola, M68000 Microprocessors User's Manual, Freesclae semiconductor Inc., 0
Protopapas, D.A., Microcomputer hardware design, Prentice-Hall Intl, 1991
Mimar, Tibet, Programming and designing with the 68000 family, Prentice-Hall Intl, 1991
|
|
Complementària |
Wirth, N., Algoritmos + estructuras de datos = Programas, , 0
Cabestany, J. et alt., Disseny de sistemes digitals amb microprocessadors, Edicions UPC, 0
Clements, A, Microprocessor interfacing and the 68000, peripherals and systems, Wiley, 1998
Tanenbaum, A.S., Organización de computadoras, un enfoque estructurado, Prentice-Hall H.A, 1986
Triebel, W.A., The 68000 and 69020 microprocessors: architecture, software and interfacing techniques, Prentice-Hall Intl, 1991
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
PROJECTE FI DE CARRERA/17091020 | INFORMÀTICA INDUSTRIAL II/17091011 | SISTEMES ELECTRÒNICS AMB MICROCONTROLADOR/17091210 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
INTRODUCCIÓ ALS SISTEMES DIGITALS/17091104 | ELECTRÒNICA DIGITAL I/17091010 | INFORMÀTICA INDUSTRIAL I/17091105 |
|
|