DADES IDENTIFICATIVES 2007_08
Assignatura ANGLÈS Codi 17091202
Ensenyament
Enginyeria Tècnica Industrial especialitat en Electrònica Industrial (2002)
Cicle 1er
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
6 0 6 Optativa Segon
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Filologia Anglogermànica
Coordinador/a
KOBA -, RENATA ELZBIETA
Adreça electrònica renataelzbieta.koba@urv.cat
Professors/es
KOBA -, RENATA ELZBIETA
Web
Descripció general i informació rellevant

Competències
Codi  
B1 Aprendre a aprendre.
B2 Resoldre problemes de forma efectiva.
B3 Aplicar pensament crític, lògic i creatiu.
B4 Treballar de forma autònoma amb iniciativa.
B5 Treballar de forma col·laborativa.
B6 Comprometre's amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà i com a professional.
C1 Dominar l'expressió i la comprensió d'un idioma estranger.
C4 Moure's amb facilitat per l'espai europeu i per la resta del món.

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
To develop such English language skills (writing, reading, listening and speaking) that will enrich student’s perspectives while studying engineering. B5
B6
C1
C4
To further develop students’ linguistic competence in the English language and expand their vocabulary so that they feel confident and well equipped for their future work. B3
B6
C1
C4
To stimulate and encourage independent and critical thinking on the part of students. At the end of the course students should have a good grasp of the English language used in the world of industry as well as information technology. B1
B2
B3
B4
B5
C1
C4

Continguts
Tema Subtema
THEORY: 20 hours will be devoted to make the students familiar with grammatical concepts governing the English syntax.

PRACTICE: Students will spend 40 hours practising the use of English.
• compound nouns
• simple/continuous verb forms
• past simple/present perfect simple
• the definite article
• asking questions, tag questions
• the passive
• referring to the future
• two-part verbs
• infinitive or gerund
• types of adjectives, order of adjectives
• conjunctions
• conditionals
• relative clauses
• possibility and certainty


Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
 
Treballs
10 50 60
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
40 8 48
Presentacions / exposicions
10 30 40
 
Atenció personalitzada
0.5 0 0.5
 
Proves objectives de tipus test
0.5 0 0.5
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries At the beginning of the course students will be presented with a general outline of the material studied for the subject.
Treballs In order to improve their English students will be working on various types of technical texts either translating them or creating their own texts.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
During the course students will be confronted with a variety of situations or contexts related to the world of engineering. They will work either individually or in teams.
Presentacions / exposicions In order to practise the oral skills in English students will be asked to make a short presentation on any topic related to the course.

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Descripció
Students' collaboration with the teacher will be taken into account when evaluating them at the end of the course.

Avaluació
  Descripció Pes
Presentacions / exposicions Students will be asked to do a short presentation on any topic of their interest related to the world of engineering and industry, in general. 20%
Proves objectives de tipus test This is the type of exam students will be presented with in two separate sessions. Each of them corresponds to 40% of the total grade. 80%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Students will be presented with two partial exams evaluating reading, writing, the use of English as well as the listening skills practised during the course.


Fonts d'informació

Bàsica Lindsay White, Engineering: Workshop, OUP, 2003
Murphy, R, English grammar in use (with answers), CUP, 1985
Murphy, R, English grammar in use (with answers), CUP, 1985
Val Lambert & Elaine Murray, Everyday Technical English, Longman, 2003
, IEE Spectrum, ,
Rocío Aguado Piñero, The Technical Eye: An English Course in Technical Engineering., Zaragoza, Mira, 2000

Complementària

Recomanacions


 
Altres comentaris
The course is recommended for students with intermediate level of English.