Codi |
|
A1 |
Aplicar coneixements de matemàtiques, ciència i enginyeria. |
A2 |
Dissenyar i desenvolupar experiments científics, així com analitzar i interpretar dades i resultats. |
A3 |
Dissenyar un sistema, component o procés de l'àmbit de l'electrònica per a complir les especificacions requerides. |
A4 |
Identificar, formular i resoldre problemes d'enginyeria electrònica en el camp industrial. |
A5 |
Utilitzar les tècniques, habilitats i eines de l'enginyeria moderna necessàries per la pràctica en l'enginyeria electrònica. |
A6 |
Determinar la dimensió dels recursos necessaris i utilitzar-los amb eficàcia, a partir del coneixement de les tecnologies bàsiques electròniques per qualsevol àmbit d'aplicació a la indústria. |
A7 |
Projectar i implemetar els sistemes de captació de senyals necessaris per monitoritzar processos industrials, processar-los i utilitzar-los de manera eficient pel control d'aquests processos. |
A8 |
Dissenyar els accionaments necessaris per actuar sobre un procés en funció dels sistemes de control implementats. |
A9 |
Concebre, implementar i explotar sistemes d'alimentació pels equipaments electrònics dissenyats. |
A10 |
Dissenyar i implementar Sw i Hw per sistemes electrónics. |
A13 |
Buscar, gestionar i utilitzar la informació necessària pel desenvolupament de les tasques pròpies. |
B1 |
Aprendre a aprendre. |
B2 |
Resoldre problemes de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu. |
B4 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa. |
B5 |
Treballar de forma col·laborativa. |
B8 |
Sensibilització pels temes vinculats al medi ambient. |
B9 |
Capacitat innovadora, emprenedora i d'adaptació a les noves situacions. |
B12 |
Motivació per la qualitat. |
C2 |
Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC. |
Objectius |
Competències |
Assentar coneixements previs de circuits, electrònica analògica, digital i de potència mitjançant una realització experimental. |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10
|
B1 B2 B3 B4 B5 B9
|
C2
|
Aprendre a simular un circuit mitjançant el progama ORCAD-PSPICE, i a dissenyar-ne el layout del circuit imprès fent servir el programa ORCAD-LAYOUT. |
A1 A2 A3 A4 A5
|
B1 B2 B3
|
C2
|
Conèixer els processos físico-químics d'el·laboració d'un circuit imprès. |
A13
|
B8
|
|
Adquirir conneixements pràctics i de laboratori muntant el circuit que ha estat simulat prèviament, i del qual s'han realitzat el layout, i evidentment el circuit imprès. |
A2 A4 A5 A13
|
B2 B4 B5 B9 B12
|
C2
|
Tema |
Subtema |
Bloc Teoria del Sistema |
Descripció del sistema a desenvolupar, incloent els coneixements teòrics colaterals necessaris no vistos prèviament en d'altes assignatures, si s'escau. |
Bloc Eines de CAD: ORCAD |
Funcionament bàsic de l'orcad com a simulador de sistemes (PSPICE inclòs) i com a software de CAD de circuits impressos (realització de PCB) |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
2 |
2 |
4 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
18 |
45 |
63 |
Pràctiques a laboratoris |
|
9 |
15.75 |
24.75 |
Seminaris |
|
4 |
4 |
8 |
Pràctiques a laboratoris |
|
6 |
10.5 |
16.5 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
6 |
15 |
21 |
|
Atenció personalitzada |
|
4 |
0 |
4 |
|
Proves pràctiques |
|
2 |
6 |
8 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Descripció assignatura |
Sessió Magistral |
Presentació dels circuits a simular electrònicament, dels quals s'haura de fer el layout, muntar-los i verificar-ne el funcionament. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Simulació en ORCAD-PSPICE del circuit a realitzar. |
Pràctiques a laboratoris |
Muntatge de la Placa del circuit imprès que s'ha dissenyat amb el programa per fer layouts. |
Seminaris |
Hi haurà 2 seminaris:
1) Els tècnics de Laboratori del DEEEA ens fan una demostració dels processos químics de revelat dels fotolits i de l'atac del coure en els circuits impressos.
2) Els alumnes faran una presentació POWER-POINT del seu projecte de circuit imprès un cop estigui realitzat, a final de curs. |
Pràctiques a laboratoris |
Verificació del funcionament del circuit imprès muntat. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Disseny del Layout del circuit amb el programa ORCAD-LAYOUT. |
|
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Pràctiques a laboratoris |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Atenció personalitzada |
|
Descripció |
El professor ajuda en tot moment a l’alumne en el seu procés d’aprenentatge |
|
|
Descripció |
Pes |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
El professor anirà seguint la realització del layout d'alguns circuits electrònics mitjançant ORCAD fent preguntes claus als alumnes. |
10 |
Pràctiques a laboratoris |
El professor anirà seguint el desenvolupament del muntatge valorant la qualitat del circuit imprès realitzat. |
20 |
Seminaris |
Dels seminaris, se n'avalua la segona sessió i consisteix en la presentació POWER-POINT del projecte de circuit imprès. |
10 |
Pràctiques a laboratoris |
El professor verificarà el correcte funcionament del muntatge realitzat. |
20 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
El professor anirà seguint el desenvolupament del disseny de nous símbols i encapsulats Orcad fent preguntes claus als alumnes. |
10 |
Proves pràctiques |
Hi haurà un examen final on l'alumne realitzarà un layout. |
30 |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Per aprovar l'assignatura és neccessari aprovar l'examen individual, fer la presentació POWER-POINT del sistema realitzat (per grup) i que el circuit muntat tingui una presència acceptable (tamany, soldadures, etc) on el funcionament d'aquelles parts que es considerin clau hagi estat verificat (tot allò que fa referència al muntatge per grup). |
Bàsica |
Recasens Bellver, M.A.; González Calabuig, J., Diseño de Circuitos Impresos con "OrCAD Capture y Layout v.9.2", Thomson, 2002
Joan Pere López Veraguas, Compatibilidad electromagnética, Marcombo, 2006
|
|
Complementària |
A. Bueno Martín, A. I. de Soto Gorroño, Desarrollo y construcción de prototipos electrónicos tutoriales OrCAD 10 y LPKF 5 de ayuda al diseño, Marcombo, 2005
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
PROJECTE DE FI DE CARRERA/17091020 |
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
ELECTRÒNICA DE POTÈNCIA/17091009 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
TEORIA DE CIRCUITS II/17091018 | TECNOLOGIA ELECTRÒNICA I/17091016 | ELECTRÒNICA ANALÒGICA/17091008 | TEORIA DE CIRCUITS I/17091103 | LABORATORI DE TECNOLOGIA ELECTRÒNICA I TEORIA DE CIRCUITS/17091102 | TECNOLOGIA ELECTRÒNICA II/17091017 | ENGINYERIA D'EQUIPS ELECTRÒNICS/17091207 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|