Codi |
|
A17 |
Buscar, gestionar i utilitzar la informació necessària pel dessenvolupament de les tasques pròpies. |
B1 |
Aprendre a aprendre. |
B2 |
Resoldre problemes de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu. |
B4 |
Treballar de forma autónoma amb iniciativa. |
B5 |
Treballar de forma col·laborativa. |
B7 |
Comunicar-se de manera efectiva i amb asertivitat a l'entorn laboral i com al ciutadà. |
B8 |
Sensibilització pels temes vinculats al medi ambient. |
B10 |
Capacitat de lideratge. |
C5 |
Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) amb la llengua pròpia. |
Objectius |
Competències |
Dotar a l'alumne d'eines conceptuals bàsiques per compendre el món de les organitzacions empresarials |
|
B1 B3 B7
|
|
Compendre les necessitats estratègiques de les organitzacions empresarials i de l'àrea de direcció d'operacions |
|
B1 B3 B7
|
|
Aprendre i ampliar el llenguatge empresarial per interactuar amb equips multifuncionals |
|
B1 B2 B3 B5 B7
|
|
Entendre el paper de la direcció d'operacions dintre de les organitzacions empresarials |
|
B1 B3 B7 B10
|
|
Entendre els problemes empresarials per resoldre'ls eficientment |
|
B1 B3 B7 B8
|
|
Desenvolupar competències bàsiques pel creixement personal i professional |
A17
|
B3 B4 B5 B8 B10
|
C5
|
Tema |
Subtema |
Mòdul 1. Nocions generals sobre gestió d’empreses |
En aquest primer bloc l'alumne ha d'assolir les idees bàsiques sobre el món empresarial. S'explora el concepte de sistema econòmic i la influència dels mercats, l'entorn competitiu i l'oferta i demanda en l'activitat empresarial.
Donat que cada cop més les empreses inicien processos d'internacionalització és important entendre el concepte de globalització i la creixent interdependència econòmica que aquest moviment comporta.
|
Mòdul 2. Objectiu i enllaç estratègic |
En aquest segon bloc s'aproxima als objectius organitzatius, centrant-nos en el servei, la satisfacció i l'èxit del client. És també important compendre la natura de l'estratègia com es crea valor per al client, entenent els conceptes d'avantatge competitiu i les estratègies de lideratge en costos i diferenciació. |
Mòdul 3. Disseny del procés |
Aquest mòdul està dissenyat per introduir a l'alumne en el món de la direcció d'operacions. Un cop establerts els objectius i prioritats competitives és important establir plans d'acció que busquen respondre a una sèrie de preguntes bàsiques:
* Què produir? Disseny de productes.
* Com produir? Disseny de processos.
* Quant i quan fabricar? Planificació i control de la capacitat.
* On fabricar? Localització empresarial.
L'estratègia de qualitat, aprovisionament, gestió de personal i tecnològica acaben de configurar les decisions estratègiques clau de la direcció d'operacions. |
Mòdul 4. La cadena de subministrament |
Aquest mòdul pretén que l'alumne suigui capaç d'entendre les relacions sinèrgiques entre l'organització, els clients i els proveïdors analizant-ne la dinàmica de la cadena de subministrament i els seus element clau. |
Mòdul 5. La gestió financera. |
Aquest mòdul prentén que l'alumne comprengui la informació econòmic-financera que mostra l'evolució econòmica de l'empresa. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
|
Esdeveniments científics i/o divulgatius |
|
10 |
0 |
10 |
Sessió Magistral |
|
20 |
20 |
40 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
10 |
10 |
20 |
Presentacions / exposicions |
|
10 |
10 |
20 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
10 |
10 |
20 |
Seminaris |
|
20 |
0 |
20 |
Pràctiques de camp/sortides |
|
13 |
2 |
15 |
|
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
2 |
0 |
2 |
Proves pràctiques |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Exposició del Pla docent de l'assignatura. |
Esdeveniments científics i/o divulgatius |
Seguiment de la premsa econòmica |
Sessió Magistral |
Exposició de continguts |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Posada en pràctica dels continguts |
Presentacions / exposicions |
Exposició a l'aula dels treballs/exercicis |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Recerca de informació |
Seminaris |
Treball en grups petits dels treballs |
Pràctiques de camp/sortides |
Visita d'alguna planta de producció |
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Atenció personalitzada |
|
Descripció |
Consultes al despatx 116 |
|
|
Descripció |
Pes |
Sessió Magistral |
Avaluació tipus test |
80% |
Altres |
Treballs pràctics |
20% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Amat, O., Comptabilitat i finances per a no financers. (2ª ed.), EADA Gestión, 1989
Iruretagoyena, M.T.-, Contabilidad de costes, Ed. Piràmide, 1994
Dominguez Machuca, J.A. et alt.-, Dirección de operaciones. Aspectos estratégicos en la producción y en los servicios., McGraw-Hill, 1995
Krajewski, L. i Ritaman, L.P., Operations management strategy and analysis, Delaware: Addison-Wesley, 1996
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
GESTIÓ D'EMPRESES/17091213 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|