DADES IDENTIFICATIVES 2006_07
Assignatura CIRCUITS Codi 17101008
Ensenyament
Enginyeria Tècnica Industrial especialitat en Electricitat (2002)
Cicle 1er
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
9 6 3 Troncal Primer Segon
Llengua d'impartició
Castellà
Català
Departament Eng. Electronica, Electrica i Automatica
Coordinador/a
TENA TENA, JUAN JOSE
Adreça electrònica juanjose.tena@urv.cat
Professors/es
TENA TENA, JUAN JOSE
Web
Descripció general i informació rellevant Estudiar els fonaments bàsics de l’Enginyeria Elèctrica i la seva aplicació a la resolució de problemes

Competències
Codi  
A
B

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Conèixer els fenòmens elèctrics i electromagnètics A1
Conèixer les lleis bàsiques de circuits A1
Analitzar els circuits de corrent continua i alterna B2
Conèixer els teoremes fundamentals A1
Aplicar els teoremes a la resolució de circuits B2
Conèixer les característiques dels sistemes polifàsics A1
Construir diagrames vectorials de sistemes trifàsics B2
Diferenciar el règim permanent i el règim transitori A1
Aplicar la transformada de Laplace en règim transitori B2
Utilitzar els paràmetres de quadripols en la resolució de circuits B2

Continguts
Tema Subtema
Elements dels circuits Resistència. Condensador. Bobina. Bobines acoblades magnèticament. Transformador ideal. Fonts.
Formes d’ona Funció rampa, graó, pols. Impuls o d de Dirac. Funcions periòdiques.
Topologia dels circuits Arbre. Baula. Llaç bàsic. Grup de tall bàsic. Malla. Nus. Elecció d’equacions independents.
Anàlisi dels circuits Llaços bàsics. Malles. Grups de tall bàsics. Nusos. Modificació de la geometria d’un circuit. Dualitat.
Associació d’elements Divisor de tensió. Divisor d’intensitat. Configuració en estel i en triangle.
Teoremes fonamentals Reciprocitat. Superposició. Teorema de Miller. Compensació. Teoremes de Thèvenin i de Norton. Teoremes de Tellegen, de Rosen i de Millman.
Règim estacionari sinusoïdal Números complexes. Resistència. Reactància. Conductància. Susceptància. Diagrames vectorials. Potència complexa. Teorema de Boucherot.
Ressonància Coeficients de qualitat. Ressonància sèrie. Amplada de banda. Selectivitat. Ressonància en paral·lel.
Sistemes polifàsics Generació. Seqüència de fases. Sistemes trifàsics. Potència. Comparació amb els sistemes monofàsics.
Règim transitori Circuits de primer ordre. Circuits de segon ordre.
Transformada de Laplace Circuits excitats per fonts i carregats amb elements.
Quadripols Paràmetres. Associació. Quadripols elementals. Teorema de Bartlett.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
 
Sessió Magistral
59 73.75 132.75
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
30 60 90
 
Atenció personalitzada
1 0 1
 
Proves de Desenvolupament
3 0 3
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentació de l’assignatura
Sessió Magistral Mitjançant classes magistrals´s'explicarà la teoria
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Durant dues hores setmanals es resoldran i discutiran els problemes proposats

Atenció personalitzada
 
Sessió Magistral
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
Atenció personalitzada
Descripció
Despatx 321

Avaluació
  Descripció Pes
Proves de Desenvolupament 1 prueba parcial
1 prueba global
30 y 70 respectivamente
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica Parra, V., Teoría de circuitos., UNED, 1992
A. Bruce Carlson, Teoría de circuitos., THOMSON, 2002
VV.AA., Teoría de circuitos., MCGRAWHILL, 2004

Complementària Roy W. Goody, Orcad PSpice para Windows (Vol.I):circuitos dc y ac, PEARSON, 2002

Recomanacions

Assignatures que en continuen el temari
ÀLGEBRA/17101002
CÀLCUL/17101003
FONAMENTS FÍSICS DE L'ENGINYERIA/17101001

Assignatures que es recomana cursar simultàniament
ELECTROMETRIA/17101009

 
Altres comentaris
Requerís una dedicació constant, per part del alumne, que desprès de entendre els conceptes teòrics, te que dedicar un temps a la resolució de problemes.