Codi |
|
A |
|
A |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
C |
|
C |
|
C |
|
Objectius |
Competències |
Conèixer els fonaments del món de la informàtica |
A19
|
B9
|
C2
|
Conèixer el cicle de desenvolupament d'una aplicació de software |
A19
|
|
C2
|
Compendre l'ús de variables i constants per emmagatzemar informació, les instruccions bàsiques i operacions, l'entrada i sortida d'informació i les estructures algorísmiques simples: seqüencial, condicional, iterativa. |
A19
|
B3
|
C1 C2
|
Aplicar aquests elements en la resolució de petits problemes |
A19
|
B2 B3 B4
|
C1 C2
|
Adquirir els conceptes bàsics del disseny d’algorismes: Algorisme de cerca i algorisme de recorregut. |
A19
|
B3
|
C1 C2
|
Aplicar els conceptes d'algorismica bàsica en el disseny de problemes |
A19
|
B2 B3 B4
|
C1 C2
|
Compendre les nocions bàsiques del disseny descendent com a paradigma de programació. |
A19
|
B3
|
C1 C2
|
Aplicar la tècnica de disseny descendent en la resolució de petites aplicacions. |
A19
|
B2 B3 B4 B11
|
C1 C2
|
Compendre la definició i ús dels tipus de dades estructurats per a emmagatzemar informació |
A19
|
B3
|
C1 C2
|
Analitzar, dissenyar i desenvolupar una aplicació de software |
A5 A19
|
B1 B2 B3 B5 B9 B11 B13
|
C2 C5
|
Aplicar de forma global els conceptes de l'assignatura en l'anàlisi, disseny i desenvolupament d'una aplicació de software |
A5 A19
|
B2 B3 B5 B11 B12 B13
|
C1 C2 C5
|
Pendre consciència de l'aplicació dels coneixements del cicle de desenvolupament del software en l'anàlisi, el disseny i el desenvolupament d'una aplicació de software |
|
B11
|
C1 C2 C5
|
Pendre part com a membre del grup de desenvolupament de l'aplicació de software |
|
B2 B4 B5 B11 B12 B13
|
C1 C2 C5
|
Responsabilitzar-se de la tasca realitzada dins del grup de treball |
|
B2 B4 B5 B10 B11 B12 B13
|
C1 C2 C5
|
Acceptar les decisions del grup de treball i adaptar-les a la seva tasca particular |
|
B2 B4 B5 B11 B13
|
C1 C2 C5
|
Tema |
Subtema |
Presentació |
Visió global del món de la informàtica.
Nocions bàsiques en la programació. |
Estructures algorísmiques bàsiques i tipus de dades elementals |
Tipus simples.
Expressions.
Prioritats d'operadors.
L'assignació.
Estructures alternatives.
Estructures iteratives. |
Introducció al disseny d'algorismes |
Entrada / Sortida.
Accions i Funcions.
Algorisme de cerca i algorisme de recorregut.
Algorismes d'ordenació.
|
Tipus de dades estructurats |
Taules i registres. |
Disseny d’algorismes |
Disseny descendent.
Pas de paràmetres.
Variables locals i variables globals.
Àmbit de les variables i rutines. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
26 |
26 |
52 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
15 |
15 |
30 |
Pràctiques a través de TIC |
|
14 |
28 |
42 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
0 |
15 |
15 |
Fòrums de discussió |
|
0 |
1 |
1 |
|
Atenció personalitzada |
|
0 |
1 |
1 |
|
Proves de Desenvolupament |
|
2 |
0 |
2 |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
1 |
1 |
2 |
Proves objectives de tipus test |
|
0 |
2 |
2 |
Proves pràctiques |
|
1 |
1 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Es farà, per a cada part del temari, una petita introducció dels objectius i raons dels continguts, per tenir una visió més concreta del procés de programació i implementació. |
Sessió Magistral |
S’explicaran els temes utilitzant exemples que permetran veure com aplicar la teoria a l’hora de fer un programa. S’utilitzarà el pseudocodi i el llenguatge de programació C. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Per a cada tema del curs es plantejarà una llista d’exercicis, que s’hauran de preparar a casa i alguns d’ells es resoldran a classe. |
Pràctiques a través de TIC |
En aquestes classes es proposaran exercicis per a complementar la formació teòrica de l’assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis |
Es recomanarà a l’alumne que realitzi problemes addicionals per a consolidar els coneixements de l’assignatura. |
Fòrums de discussió |
Es plantejaran diferents temes d’actualitat relacionats amb l’assignatura on l’alumne podrà fer les aportacions que consideri adequades. |
|
Sessió Magistral |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Pràctiques a través de TIC |
Resolució de problemes, exercicis |
Activitats Introductòries |
|
Descripció |
El professor estarà disponible en tot moment via correu electrònic i es pot concertar dia i hora per qualsevol dubte referent a l'assignatura. |
|
|
Descripció |
Pes |
Pràctiques a través de TIC |
S’avaluarà el codi implementat (claredat, estructuració, eficiència), el treball realitzat (anàlisi i disseny de la solució) i la presentació (informe i defensa). |
40 |
Resolució de problemes, exercicis |
S’avaluarà la participació en aquestes sessions en a resolució de problemes i exercicis fets a classe i a pràctiques. L'avaluació és de caure orientatiu. |
[5] |
Fòrums de discussió |
Si el professor ho troba addient es proposarà un tema relacionat amb l'assignatura i s'avaluarà la participació de l'alumnat |
[5] |
Proves de Desenvolupament |
Al llarg del curs haurà d’utilitzar els coneixements adquirits per resoldre determinats problemes. |
25 |
Proves objectives de preguntes curtes |
Al llarg del curs es realitzaran proves per analitzar el seguiment dels conceptes per part de l’alumne. |
[5] |
Proves objectives de tipus test |
Es realitzaran proves de tipus test de durada curta per avaluar els conceptes estudiats a classe i el procés d'aprenetatge dins l'assignatura |
10 |
Proves pràctiques |
Al llarg del curs es realitzaran proves al laboratori per a valorar la resposta de l'alumne a problemes concrets |
25 |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
[5] Opcionalment, s'afegirà aquesta qualificació (5% de l'assignatura) en funció del caire participatiu a classe. Aquest percentatge s'afegirà al total de l'assignatura arribant com a màxim a un 115% el total de la mateixa. |
Bàsica |
Joyanes Aguilar, L.; Zahonero Martínez, I., Programación en C, McGraw Hill, 2001
Joyanes Aguilar, L.; Zahonero Martínez, I., Programación en C, McGraw Hill, 2001
Joyanes Aguilar, L.; Castillo, A.; Sánchez, L.; Zahonero, I., Programación en C. Libro de problemas, McGraw Hill, 2002
|
|
Complementària |
Gregorio Rodríguez, C.; Llana Díaz, L.F.; Martínez Unanue, R.; Palao Gostanza, P.; Pareja Flores, C., Ejercicios de Programación. Creativos y Recreativos en C++., Prentice Hall, 2002
|
|
|