Codi |
|
A1 |
Aplicar coneixements de matemàtiques i física a l'enginyería elèctrica. |
A2 |
Dissenyar i desenvolupar un assaig tècnic, així com analitzar i interpretar dades i resultats. |
A5 |
Utilitzar les tècniques, habilitats i eines de l'enginyeria moderna necessàries per la pràctica en l'enginyeria elèctrica. |
A6 |
Determinar la dimensió dels recursos necessaris i utilitzar-los amb eficàcia, a partir del coneixement de les tecnologies bàsiques elèctriques per qualsevol àmbit d'aplicació a la indústria. |
A9 |
Dissenyar i calcular estacions transformadores d'energia elèctrica. |
A12 |
Qualitat del suministre d'energia elèctrica. |
A13 |
Conèixer la constitució, principi de funcionamet, eines de disseny i regulació dels motors industrials. |
A17 |
Buscar, gestionar i utilitzar la informació necessària pel dessenvolupament de les tasques pròpies. |
B2 |
Resoldre problemes de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu. |
B4 |
Treballar de forma autónoma amb iniciativa. |
B5 |
Treballar de forma col·laborativa. |
B6 |
Comprometre's amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà i com a professional. |
B8 |
Sensibilització pels temes vinculats al medi ambient. |
B9 |
Capacitat innovadora, emprenedora i d'adaptació a les noves situacions. |
B10 |
Capacitat de lideratge. |
B11 |
Planificar i organitzar. |
B13 |
Presa de decicions. |
C2 |
Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC. |
Objectius |
Competències |
Conocer los principios físicos que constituyen los fundamentos de las Máquinas Eléctricas. |
A1
|
|
C2
|
Conocer los aspectos de carácter general que afectan a todas las Máquinas Eléctricas como convertidores de energía. |
A1
|
B8
|
C2
|
Justificar la constitución, funcionamiento, circuito equivalente, balance de potencia, características de servicio en régimen permanente y aplicaciones de los transformadores y motores de inducción. |
A1 A2 A9 A12 A13 A17
|
B8
|
C2
|
Conocer las maniobras y regulación de velocidad de los motores de inducción. |
A17
|
|
C2
|
Aplicar conocimientos teóricos para resolver problemas. |
A2 A5 A6 A17
|
B2 B3 B4 B9 B11 B13
|
C2
|
Realizar ensayos de laboratorio en equipo sobre transformadores y motores de inducción. |
A2 A5 A6 A17
|
B3 B5 B6 B9 B10 B11 B13
|
C2
|
Tema |
Subtema |
Capítulo1:
- Tema 1.1
- Tema 1.2
- Tema 1.3
- Tema 1.4
|
1- Conversión electromecánica de energía
1.1- Generalidades
1.2- Circuitos magnéticos
1.3- La máquina eléctrica en general
1.4- Balance de potencia y calentamiento
|
Capítulo 2:
- Tema 2.1
- Tema 2.2
- Tema 2.3
- Tema 2.4
|
2- Transformadores
2.1- Generalidades
2.2-Transformadores
2.3- Transformadores trifásicos
2.4- Otras transformaciones
|
Capítulo 3:
- Tema 3.1
- Tema 3.2
- Tema 3.3
- Tema 3.4
- Tema 3.5
- Tema 3.6
- Tema 3.7
- Tema 3.8
- Tema 3.9
- Tema 3.10
|
3- Máquinas asíncronas
3.1- Principios comunes de las máquinas de corriente alterna
3.2- Generalidades
3.3- Circuito equivalente
3.4- Diagrama del círculo
3.5- Motor asíncrono en servicio
3.6- Arranque del motor asíncrono
3.7- Frenado e inversión
3.8- Regulación de velocidad
3.9- Casos especiales
3.10-Motor de inducción monofásico
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
3 |
0 |
3 |
|
Sessió Magistral |
|
42 |
73.5 |
115.5 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
14 |
28 |
42 |
Pràctiques a laboratoris |
|
28 |
28 |
56 |
|
Atenció personalitzada |
|
3.5 |
0 |
3.5 |
|
Proves de Desenvolupament |
|
0 |
5 |
5 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
El primer día de clase se realiza una presentación de la asignatura:
Profesores, horas de consulta, programa , problemas, laboratorio, criterios y métodos de evaluación.
|
Sessió Magistral |
Será la forma habitual de exponer la teoría y aproximadamente ocupará la mitad del tiempo disponible. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Se resuelven en clase la mayoría de los ejercicios propuestos previamente sobre la materia explicada en teoría y se le dedica aproximadamente la sexta parte del tiempo disponible. |
Pràctiques a laboratoris |
Se realizan prácticas de laboratorio sobre transformadores y motores de inducción en el aula L001 al que se le dedica un tercio del tiempo disponible. |
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Pràctiques a laboratoris |
Atenció personalitzada |
Proves de Desenvolupament |
|
Descripció |
Consultas en despacho:
Se atenderá personalmente cuando así lo requiera el alumno, especialmente en horas de consulta de despacho (322) y en el laboratorio L002 en horas de clase pero también en las clases de problemas y en los exámenes de forma puntual.
Teléfono ó correo electrónico:
Se atienden consultas cortas. |
|
|
Descripció |
Pes |
Pràctiques a laboratoris |
Prácticas de laboratorio: Se valorará su participación activa en su desarrollo y la calidad de los informes entregados.
La asistencia es obligatoria y su aprobado parcial también.
|
30% |
Proves de Desenvolupament |
Se realizarán dos pruebas que se aprueban de forma independiente (Compensables a partir del 3.5 guardándose el aprobado parcial para la 2ª convocatoria): La primera sobre los capítulos 1 + 2 y la segunda el capítulo 3.
Dichas pruebas contienen un problema con 3 apartados y entre 3 y 5 preguntas de teoría de distinto grado de desarrollo. |
70% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Fraile, J., Máquinas Eléctricas, McGraw-Hill, 2003
|
|
Complementària |
M. Cortes Cherta, CURSO MODERNO DE MÁQUINAS ELÉCTRICAS ROTATIVAS (Tomos 1 y 3), Ed. Técnicos Asociados, 1970
, Material de laboratorio, fotocopias de enunciados y transparencias en copistería, amplia bibliografía en biblioteca y aportación de direcciones de interés eléctrico en internet, ,
Pedro Santibáñez, PRÁCTICAS DE LABORATORIO, Servicio de Copistería,
J. Fraile Mora, j. Fraile Ardamuy, PROBLEMAS DE MÁQUINAS ELÉCTRICAS, McGraw-Hill, Madrid, 2005
Ortega, Gomez, Bachiller, PROBLEMAS RESUELTOS DE MÁQUINAS ELÉCTRICAS, Ed. Thomson, 2002
M.Cortes, A. Enseñat, TEORÍA GENERAL DE MÁQUINAS ELÉCTRICAS, Uned,
E. Ras Oliva, TRANSFORMADORES DE POTENCIA, MEDIDA Y PROTECCIÓN, Ed. Marcombo, 1988
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
CENTRALS ELÈCTRIQUES II/17101007 | INSTAL.LACIONS ELÈCTRIQUES II/17101013 | MANTENIMENT INDUSTRIAL/17101212 | PROJECTE FI DE CARRERA/17101022 | PRÀCTIQUES EN LA INDÚSTRIA I/17101207 | CÀLCUL DE MÀQUINES ELÈCTRIQUES/17101015 | CONTROL DE MÀQUINES ELÈCTRIQUES/17101104 | MÀQUINES ELÈCTRIQUES II/17101103 |
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
INSTAL.LACIONS ELÈCTRIQUES I/17101012 | CENTRALS ELÈCTRIQUES I/17101006 | ELECTRÒNICA INDUSTRIAL I/17101010 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
CIRCUITS/17101008 | CÀLCUL/17101003 | MATERIALS ELÈCTRICS I MAGNÈTICS/17101016 | ELECTROMETRIA/17101009 | FONAMENTS FÍSICS DE L'ENGINYERIA/17101001 |
|
|
Altres comentaris |
Se recomienda cursar previamente las asignaturas de Cálculo, Física, Circuitos, Electrometría y Materiales Eléctricos y Magnéticos. |
|