Codi |
|
A2 |
Dissenyar i desenvolupar un assaig tècnic, així com analitzar i interpretar dades i resultats. |
A3 |
Dissenyar un component o precés de l'àmbit de l'enginyeria elèctrica per a complir les especificacions requerides. |
A4 |
Identificar, formular i resoldre problemes d'Enginyeria elèctrica en l'àmbit industrial. |
A5 |
Utilitzar les tècniques, habilitats i eines de l'enginyeria moderna necessàries per la pràctica en l'enginyeria elèctrica. |
A16 |
Projectar, construir, explotar i gestionar petites explotacions de caire industrial. |
A17 |
Buscar, gestionar i utilitzar la informació necessària pel dessenvolupament de les tasques pròpies. |
A18 |
Redacció de documentació tècnica (plecs de condicions, pressupostos...) |
A19 |
Adquirir els coneixements bàsics per a la utilització d'eines informàtiques aplicades a l'enginyeria elèctrica. |
B1 |
Aprendre a aprendre. |
B2 |
Resoldre problemes de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu. |
B4 |
Treballar de forma autónoma amb iniciativa. |
B5 |
Treballar de forma col·laborativa. |
B11 |
Planificar i organitzar. |
B12 |
Motivació per la qualitat. |
B13 |
Presa de decicions. |
Objectius |
Competències |
Conèixer i aplicar els mecnismes de representació |
A4 A5 A16 A18 A19
|
B1 B2 B3 B4 B5 B11 B12 B13
|
|
Conèixer i aplicar els mecnismes de representació |
A2 A3 A4 A5 A16 A19
|
B2 B3 B4 B5 B11 B12 B13
|
|
Comprendre la geometria pojectiva del dibuix
|
A2 A4 A16 A19
|
B1 B2 B3 B4 B11 B13
|
|
Predir la representació d'una peça o instal.lació
|
A4 A5 A16
|
B1 B2 B3 B4 B11 B12 B13
|
|
Produir imatges i representacions optimes de peces i instal.lacions |
A3 A4 A5 A16 A19
|
B2 B3 B4 B11 B12 B13
|
|
Comprendre els mecanismes de representació per ordinador |
A5 A16 A19
|
B1 B2 B3 B4 B13
|
|
Conèixer els fonaments necessaris aplicables dels sistemes de representació
|
A3 A16 A19
|
B2 B3 B4 B12 B13
|
|
Aplicar els sistemes de representació |
A16 A19
|
B1 B2 B3 B4 B5 B11 B12 B13
|
|
Responzabilitzar a l'alumne en que el dibuix és un llenguatge amb tot el que això implica |
A16 A17 A19
|
B1 B2 B3 B4 B11 B12 B13
|
|
Tema |
Subtema |
Dibuix asistit per ordinadors i aplicacions. |
Dibuixar amb ordinador |
Representació d'esquemes de la especialitat. |
Esquemes d'instal.lacions industrials. |
Dibuix asistit per ordinadors i aplicacions. |
Programari bàsic. |
Sistema dièdric: Interseccions i desenvolupaments. |
Representació de peces complexes. |
Sistema dièdric: Representació de sòlid. |
Representació de sòlids elementals. |
Sistema dièdric: Mètodes operatius. Girs, canvis de pla i avatiments |
Canvi de pla, abatiment directe i gir. |
Sistema dièdric: Paral·lelisme i perpendicularitat |
Paral.lelisme i perpendicularitat. |
Sistema dièdric: Punt recte i pla. |
Elements bàsic de la representació en dièdric. |
Simbologia d'elements industrials |
La simbologia d'elements bàsics. |
Acotació |
Normes d'acotació. |
Seccions i vistes |
Cub de projeccions. Vistes. Seccions normalitzades. |
Principis generals de normalització |
La normalització industrial. El llenguatge comú. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
15 |
22.5 |
37.5 |
Sessió Magistral |
|
14 |
14 |
28 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
30 |
60 |
90 |
|
Atenció personalitzada |
|
3 |
0 |
3 |
|
Proves pràctiques |
|
1 |
0 |
1 |
Proves pràctiques |
|
3 |
0 |
3 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Explicació del programa del curs, recursos necessaris, avaluació i planificació. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
S'explicaran els mecanismes del programa de disseny gràfic i es realitzaran pràctiques de representació de diferents elements o instal·lacions. |
Sessió Magistral |
S'explicarà a la pissarra o mitjançant tranparència la matèria corresponent, exposant els continguts teòrics i la resolució pràctica d'explemples. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Es plantejaran i realitzaran problemes i pràctiques de representació sobre la materia exposada. |
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Sessió Magistral |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Atenció personalitzada |
Activitats Introductòries |
|
Descripció |
Realitzar i corregir amb el professor els problemes i pràctiques plantejades |
|
|
Descripció |
Pes |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
La col·lecció de pràctiques realitzades durant l'horari de pràctiques a través de TIC s'hauran de lliurar obligatoriament i qualificades satisfactoriament pel professor. |
5% |
Proves pràctiques |
Proba pràctica sobre la matèria impartida a classe i pràctiques realitzades en l'horari de pràctiques a través de TIC. |
10% |
Proves pràctiques |
Proba pràctica sobre la matèria impartida a classe i pràctiques realitzades en l'horari de resolució de problemes. |
85% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Rodríguez de Abajo; Galarraga Astibia, Normalización en dibujo industrial, Donostiarra, 1993
Izquierdo, Asensi, Geometría Descriptiva, Dossat, 1980
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
DIBUIX INDUSTRIAL/17101101 |
|
|
Altres comentaris |
Disposar de material de dibuix indicat: paralex, escalímetre, etc.
Disposar d'ordinador presonal amb programari de disseny assistit per ordinador. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|