Codi |
|
A5 |
Utilitzar les tècniques, habilitats i eines de l'enginyeria moderna necessàries per la pràctica en l'enginyeria elèctrica. |
A8 |
Dissenyar i calcular línies pel transport d'energia elèctrica. |
A16 |
Projectar, construir, explotar i gestionar petites explotacions de caire industrial. |
A18 |
Redacció de documentació tècnica (plecs de condicions, pressupostos...) |
A19 |
Adquirir els coneixements bàsics per a la utilització d'eines informàtiques aplicades a l'enginyeria elèctrica. |
B1 |
Aprendre a aprendre. |
B2 |
Resoldre problemes de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu. |
B4 |
Treballar de forma autónoma amb iniciativa. |
B5 |
Treballar de forma col·laborativa. |
B6 |
Comprometre's amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà i com a professional. |
B7 |
Comunicar-se de manera efectiva i amb asertivitat a l'entorn laboral i com al ciutadà. |
B11 |
Planificar i organitzar. |
B12 |
Motivació per la qualitat. |
B13 |
Presa de decicions. |
C3 |
Desenvolupar la vida personal i professional tenint una perspectiva àmplia i global del món. |
C5 |
Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) amb la llengua pròpia. |
Objectius |
Competències |
Conèixer els mecanismes de representació isomètrica |
A5 A19
|
B1 B3 B6 B7 B11 B12 B13
|
C3 C5
|
Comprendre la geometria projectiva del dibuix isomètric |
A5 A19
|
B1 B3 B6 B7 B11 B12 B13
|
C3 C5
|
Predir la representació isomètrica d'una peça o instal.lació |
A5 A19
|
B1 B3 B6 B7 B11 B12 B13
|
C3 C5
|
Aplicar els mecanismes de representació isomètrica |
A5 A18 A19
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B11 B12 B13
|
C3 C5
|
Produir imatges i representacions optimes de peces i instal.lacions amb Dibux Isomètric |
A5 A16 A18 A19
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B11 B12 B13
|
C3 C5
|
Comprendre els mecanismes de prespectiva Caballera |
A5 A19
|
B1 B3 B6 B7 B11 B12 B13
|
C3 C5
|
Aplicar els mecanismes de representacio de la prespectiva Caballera |
A5 A18 A19
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B11 B12 B13
|
C3 C5
|
Conèixer el fonaments necessaris aplicables del sistema de representació de plans acotats |
A5 A8 A16 A18
|
B1 B2 B3 B4 B6 B7 B11 B12 B13
|
C3 C5
|
Aplicar el sistema de representació de plans acotats a perfils de terrenys i explanacions |
A5 A8 A16 A19
|
B1 B2 B3 B4 B6 B7 B11 B12 B13
|
C3 C5
|
Responsabilitzar a l'alumne en que el dibuix és un llenguatge amb tot el que això implica |
A5 A8 A16 A18 A19
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B11 B12 B13
|
C3 C5
|
Tema |
Subtema |
Dibuix isomètric |
Aplicacións del sistema de representació isomètric a la industria. |
Representació d'esquemes elèctrics |
Simbologia i representació d'esquemes amb ordinador |
Perspectiva caballera |
Fonaments i aplicacions de la perspectiva caballera a la industria |
Sistema de plans acotats I |
Alfabets i principis generals del sistema de representació de plans acotats. Graduació i representació de rectes |
Sistema de plans acotats II |
Representació i intersecció de plans |
Aplicacions del sistema acotat I |
Corbes de nivell, explanacions, desmunts i reomplerts |
Aplicacions del sistema acotat II |
Línies electriques: representació de perfils (línies soterrades i aèries) |
Dibuix assistit per ordinador |
Representacions isomètriques amb ordinador |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
14 |
14 |
28 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
30 |
60 |
90 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
15 |
22.5 |
37.5 |
|
Atenció personalitzada |
|
3 |
0 |
3 |
|
Proves pràctiques |
|
3 |
0 |
3 |
Proves pràctiques |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Explicació del programa detallat del curs i de l'avaluació. |
Sessió Magistral |
S'explicarà a la pissarra o mitjançant tranparència la matèria corresponent, exposant els continguts teòrics i la resolució pràctica d'explemples. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Es plantejaran i realitzaran problemes i pràctiques de representació sobre la materia exposada. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
S'explicaran els mecanismes del programa de disseny gràfic i es realitzaran pràctiques de representació de diferents elements o instal·lacions. |
|
Sessió Magistral |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Atenció personalitzada |
Activitats Introductòries |
|
Descripció |
Realitzar i corregir amb el professor els problemes i pràctiques plantejades |
|
|
Descripció |
Pes |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
La col·lecció de pràctiques realitzades durant l'horari de pràctiques a través de TIC s'hauran de lliurar obligatoriament i qualificades satisfactoriament pel professor. |
5% |
Proves pràctiques |
Proba pràctica sobre la matèria impartida a classe i pràctiques realitzades en l'horari de resolució de problemes. |
85% |
Proves pràctiques |
Proba pràctica sobre la matèria impartida a classe i pràctiques realitzades en l'horari de pràctiques a través de TIC. |
10% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Al principi del curs es donarà a l'alumne i es penjara a la pàgina de l'assignatura ( http://www.etseq.urv.es/assignatures/di ) els criteris d'avaluació detallats i concretats en referència a les pràctiques i treballs del curs. |
Bàsica |
Piquer Chanzá, J. S., El Proyecto en Ingeniería y Arquitectura, CEAC, 1990
Rodríguez de Abajo, Álvarez Bengoa, Sistema de perspectiva axonométrica, Donostiarra, 1991
Izquierto Asenesi, Geometría Descriptiva, Dossat, 1980
|
|
Complementària |
José Luis Valentín Labarta, Introducción a los circuitos eléctricos I, Donostiarra, 1984
José Luis Valentín Labarta, Electrificación de interior de viviendas, Donostiarra, 1984
José Luis Valentín Labarta, Introducción a los circuitos eléctricos II, Donostiarra, 1984
Ramírez Vázquez, J, Manual autodidáctico de esquemas eléctricos, Ed. CEAC, 1986
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
EXPRESSIÓ GRÀFICA I DISSENY ASSISTIT PER ORDINADOR/17101017 |
|
|
Altres comentaris |
Disposar de material de dibuix indicat: paralex, escalímetre, etc.
Disposar d'ordinador presonal amb programari de disseny assistit per ordinador. |
|