DADES IDENTIFICATIVES 2008_09
Assignatura DIBUIX INDUSTRIAL Codi 17101101
Ensenyament
Enginyeria Tècnica Industrial especialitat en Electricitat (2002)
Cicle 1er
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
6 1.5 4.5 Obligatòria Primer Segon
Llengua d'impartició
Català
Departament Enginyeria Mecànica
Coordinador/a
GOMIS SÁNCHEZ, JORDI
Adreça electrònica jordi.gomis@urv.cat
carlos.turon@urv.cat
Professors/es
GOMIS SÁNCHEZ, JORDI
TURON RODRIGUEZ, CARLOS
Web http://http://www.etseq.urv.es/assignatures/di
Descripció general i informació rellevant Dotar a l’alumne dels coneixements complementaris per desenvolupar correctament els problemes de disseny i representació de la part gràfica del procés projectual en Enginyeria Elèctrica.

Competències
Codi  
A5 Utilitzar les tècniques, habilitats i eines de l'enginyeria moderna necessàries per la pràctica en l'enginyeria elèctrica.
A8 Dissenyar i calcular línies pel transport d'energia elèctrica.
A16 Projectar, construir, explotar i gestionar petites explotacions de caire industrial.
A18 Redacció de documentació tècnica (plecs de condicions, pressupostos...)
A19 Adquirir els coneixements bàsics per a la utilització d'eines informàtiques aplicades a l'enginyeria elèctrica.
B1 Aprendre a aprendre.
B2 Resoldre problemes de forma efectiva.
B3 Aplicar pensament crític, lògic i creatiu.
B4 Treballar de forma autónoma amb iniciativa.
B5 Treballar de forma col·laborativa.
B6 Comprometre's amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà i com a professional.
B7 Comunicar-se de manera efectiva i amb asertivitat a l'entorn laboral i com al ciutadà.
B11 Planificar i organitzar.
B12 Motivació per la qualitat.
B13 Presa de decicions.
C3 Desenvolupar la vida personal i professional tenint una perspectiva àmplia i global del món.
C5 Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) amb la llengua pròpia.

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Conèixer els mecanismes de representació isomètrica A5
A19
B1
B3
B6
B7
B11
B12
B13
C3
C5
Comprendre la geometria projectiva del dibuix isomètric A5
A19
B1
B3
B6
B7
B11
B12
B13
C3
C5
Predir la representació isomètrica d'una peça o instal.lació A5
A19
B1
B3
B6
B7
B11
B12
B13
C3
C5
Aplicar els mecanismes de representació isomètrica A5
A18
A19
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B11
B12
B13
C3
C5
Produir imatges i representacions optimes de peces i instal.lacions amb Dibux Isomètric A5
A16
A18
A19
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B11
B12
B13
C3
C5
Comprendre els mecanismes de prespectiva Caballera A5
A19
B1
B3
B6
B7
B11
B12
B13
C3
C5
Aplicar els mecanismes de representacio de la prespectiva Caballera A5
A18
A19
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B11
B12
B13
C3
C5
Conèixer el fonaments necessaris aplicables del sistema de representació de plans acotats A5
A8
A16
A18
B1
B2
B3
B4
B6
B7
B11
B12
B13
C3
C5
Aplicar el sistema de representació de plans acotats a perfils de terrenys i explanacions A5
A8
A16
A19
B1
B2
B3
B4
B6
B7
B11
B12
B13
C3
C5
Responsabilitzar a l'alumne en que el dibuix és un llenguatge amb tot el que això implica A5
A8
A16
A18
A19
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B11
B12
B13
C3
C5

Continguts
Tema Subtema
Dibuix isomètric Aplicacións del sistema de representació isomètric a la industria.
Representació d'esquemes elèctrics Simbologia i representació d'esquemes amb ordinador
Perspectiva caballera Fonaments i aplicacions de la perspectiva caballera a la industria
Sistema de plans acotats I Alfabets i principis generals del sistema de representació de plans acotats. Graduació i representació de rectes
Sistema de plans acotats II Representació i intersecció de plans
Aplicacions del sistema acotat I Corbes de nivell, explanacions, desmunts i reomplerts
Aplicacions del sistema acotat II Línies electriques: representació de perfils (línies soterrades i aèries)
Dibuix assistit per ordinador Representacions isomètriques amb ordinador

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
 
Sessió Magistral
14 14 28
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
30 60 90
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques
15 22.5 37.5
 
Atenció personalitzada
3 0 3
 
Proves pràctiques
3 0 3
Proves pràctiques
1 0 1
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Explicació del programa detallat del curs i de l'avaluació.
Sessió Magistral S'explicarà a la pissarra o mitjançant tranparència la matèria corresponent, exposant els continguts teòrics i la resolució pràctica d'explemples.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Es plantejaran i realitzaran problemes i pràctiques de representació sobre la materia exposada.
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques S'explicaran els mecanismes del programa de disseny gràfic i es realitzaran pràctiques de representació de diferents elements o instal·lacions.

Atenció personalitzada
 
Sessió Magistral
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques
Atenció personalitzada
Activitats Introductòries
Descripció
Realitzar i corregir amb el professor els problemes i pràctiques plantejades

Avaluació
  Descripció Pes
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques La col·lecció de pràctiques realitzades durant l'horari de pràctiques a través de TIC s'hauran de lliurar obligatoriament i qualificades satisfactoriament pel professor. 5%
Proves pràctiques Proba pràctica sobre la matèria impartida a classe i pràctiques realitzades en l'horari de resolució de problemes. 85%
Proves pràctiques Proba pràctica sobre la matèria impartida a classe i pràctiques realitzades en l'horari de pràctiques a través de TIC. 10%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Al principi del curs es donarà a l'alumne i es penjara a la pàgina de l'assignatura ( http://www.etseq.urv.es/assignatures/di ) els criteris d'avaluació detallats i concretats en referència a les pràctiques i treballs del curs.


Fonts d'informació

Bàsica Piquer Chanzá, J. S., El Proyecto en Ingeniería y Arquitectura, CEAC, 1990
Rodríguez de Abajo, Álvarez Bengoa, Sistema de perspectiva axonométrica, Donostiarra, 1991
Izquierto Asenesi, Geometría Descriptiva, Dossat, 1980

Complementària José Luis Valentín Labarta, Introducción a los circuitos eléctricos I, Donostiarra, 1984
José Luis Valentín Labarta, Electrificación de interior de viviendas, Donostiarra, 1984
José Luis Valentín Labarta, Introducción a los circuitos eléctricos II, Donostiarra, 1984
Ramírez Vázquez, J, Manual autodidáctico de esquemas eléctricos, Ed. CEAC, 1986

Recomanacions

Assignatures que en continuen el temari
EXPRESSIÓ GRÀFICA I DISSENY ASSISTIT PER ORDINADOR/17101017


 
Altres comentaris
Disposar de material de dibuix indicat: paralex, escalímetre, etc. Disposar d'ordinador presonal amb programari de disseny assistit per ordinador.