Codi |
|
A2 |
Dissenyar i desenvolupar un assaig tècnic, així com analitzar i interpretar dades i resultats. |
A3 |
Dissenyar un component o precés de l'àmbit de l'enginyeria elèctrica per a complir les especificacions requerides. |
A4 |
Identificar, formular i resoldre problemes d'Enginyeria elèctrica en l'àmbit industrial. |
A5 |
Utilitzar les tècniques, habilitats i eines de l'enginyeria moderna necessàries per la pràctica en l'enginyeria elèctrica. |
A6 |
Determinar la dimensió dels recursos necessaris i utilitzar-los amb eficàcia, a partir del coneixement de les tecnologies bàsiques elèctriques per qualsevol àmbit d'aplicació a la indústria. |
A7 |
Dissenyar i calcular instal·lacions elèctriques de baixa tensió, seleccionant els components industrials més adients en cada cas. |
A12 |
Qualitat del suministre d'energia elèctrica. |
A13 |
Conèixer la constitució, principi de funcionamet, eines de disseny i regulació dels motors industrials. |
A19 |
Adquirir els coneixements bàsics per a la utilització d'eines informàtiques aplicades a l'enginyeria elèctrica. |
A20 |
Adquirir els coneixements bàsics del control de sistemes electromecànics. |
B1 |
Aprendre a aprendre. |
B2 |
Resoldre problemes de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu. |
B4 |
Treballar de forma autónoma amb iniciativa. |
B5 |
Treballar de forma col·laborativa. |
B8 |
Sensibilització pels temes vinculats al medi ambient. |
B9 |
Capacitat innovadora, emprenedora i d'adaptació a les noves situacions. |
B10 |
Capacitat de lideratge. |
B13 |
Presa de decicions. |
C2 |
Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC. |
Objectius |
Competències |
Conèixer el comportament de les màquines, més utilitzades a la indústria, accionades per motors elèctrics. |
A4 A13
|
B8
|
|
Analitzar les principals maniobres d'engegada, frenat, inversió de gir i regulació de velocitat dels motors elèctrics. |
A2 A4 A13
|
B2 B8
|
|
Coneixer el comportament i control de màquines elèctriques generadores d'energia |
A4 A5 A12 A19 A20
|
B2 B8
|
|
Interpretat i implementar esquemes d'automatismes per l'accionament de motors elèctrics. |
A2 A3 A4 A5 A6 A7 A13
|
B1 B2 B3 B4 B5 B9 B10 B13
|
C2
|
Analitzar els resultats obtinguts amb un software de simulació d'accionament de màquines elèctriques en règim dinàmic. |
A2 A5 A13
|
B1 B2 B3 B4 B5 B9 B10 B13
|
C2
|
Tema |
Subtema |
INTRODUCCIÓ |
Característiques mecàniques de les màquines accionades i dels motors elèctrics. Règims de funcionament dels accionaments elèctrics. |
ACCIONAMENTS ELÈCTRICS AMB MOTORS DE CORRENT CONTINU |
Característiques mecàniques, engegada, frenat, inversió de gir i regulació de velocitat. |
ACCIONAMENTS ELÈCTRICS AMB MOTORS D'INDUCCIÓ |
Característiques mecàniques, engegada, frenat, inversió de gir i regulació de velocitat. |
ACCIONAMENTS ELÈCTRICS AMB MOTORS
SÍNCRONS I DE RELUCTÀNCIA CONMUTADA |
Característiques mecàniques, engegada, frenat, inversió de gir i regulació de velocitat. |
MÀQUINES ELÈCTRIQUES ROTATIVES COM A GENERADORS |
Tipus i característiques. Camps d'aplicació. Funcionament en sistemes aïllats i connectats a la xarxa elèctrica.
Tècniques de control. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
34 |
68 |
102 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
10 |
20 |
30 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
28 |
28 |
56 |
|
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves de desenvolupament |
|
1 |
10 |
11 |
Proves objectives de tipus test |
|
1 |
10 |
11 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació del temari, bibliografia, mètode d'avaluació, organització dels grups de laboratori, desenvolupament de les pràctiques de laboratori i l'horari d'atenció als alumnes per part del professor. |
Sessió Magistral |
Exposició oral i amb transparències dels continguts del temari de l'assignatura. L'acció es complementa amb la realització de problemes i de pràctiques al laboratori. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Realització d'exercicis sobre els conceptes teòrics de les sessions magistrals. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
A partir d'un guió realitzat pel professor, l'alumne realizarà pràctiques de simulació de màquines elèctriques en règim dinàmic. |
|
Sessió Magistral |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Atenció personalitzada |
|
Descripció |
Temps per atendre i resoldre els dubtes dels alumnes |
|
|
Descripció |
Pes |
Proves de desenvolupament |
2 proves: la primera correspon a problemes i la segona a les pràctiques realitzades al laboratori. |
25% + 25% |
Proves objectives de tipus test |
2 proves tipus test o de respostes curtes relatives a conceptes teòrics |
25% + 25% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Ponce, P.; Sampé, J, Máquinas eléctricas y técnicas modernas de control, Alfaomega, 2008
John Chiasson, Modeling and high performance control of electric machines , John Wiley & Sons, 2005
Boldea, I.; Nasar, S.A., Electric Drives, CRC – Taylor & Francis , 2006
Díaz González, G et al, Variación de la velocidad de los motores eléctricos, S. Pub. Universidad de Oviedo, 2002
Boldea, I., Variable speed generators, CRC – Taylor & Francis, 2006
Barrado, J.A., El generador de inducción autoexcitado, Marcombo, 2010
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
PROJECTE DE FI DE CARRERA/17101022 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
CIRCUITS/17101008 | REGULACIÓ AUTOMÀTICA/17101019 | ELECTRÒNICA INDUSTRIAL II/17101102 | MÀQUINES ELÈCTRIQUES I/17101014 | MÀQUINES ELÈCTRIQUES II/17101103 |
|
|
Altres comentaris |
Després de la primera classe cal donar-se d'alta a la pàgina web de l'assignatura i apuntar-se a un grup de laboratori.
Cal llegir el guió de la pràctica abans d'anar al laboratori. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|