Codi |
|
A1 |
Capacitat per aplicar coneixements de matemàtiques, ciència i enginyeria. |
A2 |
Capacitat per dissenyar i desenvolupar experiments científics, així com analitzar i interpretar dades i resultats. |
A3 |
Capacitat de dissenyar un sistema, component o procés de l'àmbit de la Tecnologia de la informació i les Comunicacions per complir les especificacions requerides. |
A4 |
Capacitat per identificar, formular i resoldre problemes d'enginyeria de Telecomunicació. |
A5 |
Capacitat d'utilitzar les tècniques, habilitats i eines de l'enginyeria moderna necessàries per la pràctica en l'enginyeria de Telecomunicació. |
B1 |
Capacitat per treballar en equips multidisciplinars. |
B3 |
Capacitat per comunicar-se de forma efectiva en el vocabulari professional i idiomes pertinents. |
B4 |
Capacitat per afrontar l'aprenentatge al llarg de tota la vida professional. |
B6 |
Capacitat per parlar i exposar idees en públic de manera efectiva. |
C3 |
Desenvolupar la vida personal i professional tenint una perspectiva àmplia i global del món. |
C4 |
Moure's amb facilitat per l'espai europeu i per la resta del món. |
C5 |
Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) a la llèngua pròpia. |
Objectius |
Competències |
Dominar les eines bàsiques de derivació i integració. |
A1 A2 A4
|
B1 B4 B6
|
C3 C4 C5
|
Compendre els conceptes elementals de l’anàlisi real d’una variable |
A1 A2 A4
|
B1 B3 B6
|
C5
|
Aplicar estratègies per calcular límits. |
A1 A4
|
B1 B6
|
C5
|
Utilitzar els polinomis de Taylor per aproximar el valor d’una funció en un punt. |
A1 A2 A4
|
B6
|
C5
|
Analitzar una funció per obtenir la seva gràfica. |
A1 A4 A5
|
B6
|
C5
|
Usar la derivació per resoldre problemes d’optimització. |
A1 A3 A4
|
B4 B6
|
C5
|
Aplicar el càlcul diferencial i integral per resoldre problemes propis de la seva especialitat. |
A1 A3 A4
|
B4 B6
|
C5
|
Identificar i classificar equacions diferencials elementals. |
A1 A4 A5
|
B6
|
C5
|
Donar resposta a problemes sencills usant equacions diferencials. |
A1 A4 A5
|
B6
|
C5
|
Tema |
Subtema |
Introduccio |
La recta real.
El pla cartesia.
Nombres complexos.
Funcions
|
Limits i continuïtat |
Límit d'una funció en un punt.
Continuïtat.
|
Derivació |
Funcions derivables.
Polinomis de Taylor i aproximació.
Estudi d'una funció. |
Integració |
Primitives i integració indefinida.
Integral definida.
Aplicacions de la integració. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
42 |
52.5 |
94.5 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
15 |
33.75 |
48.75 |
|
Atenció personalitzada |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
Proves pràctiques |
|
2 |
0 |
2 |
Proves de Desenvolupament |
|
2 |
0 |
2 |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura, programa i metode d'avaluacio. |
Sessió Magistral |
Classes teòriques |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Classes practiques |
|
Sessió Magistral |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Atenció personalitzada |
|
|
|
Descripció |
Pes |
Proves pràctiques |
Prova que es realitza durant el període d’exàmens i en la que s’avalua tots els continguts de l’assignatura. |
50% |
Proves de Desenvolupament |
Prova que es realitza a mig quadrimestre i en la que s’avalua els continguts explicats fins llavors (no elimina matèria). |
30% |
Proves objectives de preguntes curtes |
En alguna de les sessions pràctiques l’alumne entregarà problemes d’una llista proposada a l’inici del curs. |
20%
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
R. Larson, R. Hostetler, B. Edwards,, Calculo, 1995, Editorial McGraw-Hill
C.H. Edwards, D. E. Penney,, Calculo con geometria analitica, 1996, Editorial Pearson
S. Salas, E. Hille,, Calculus, 1995, Editorial Reverté
|
|
Complementària |
|
|
|