Codi |
|
A1 |
Capacitat per aplicar coneixements de matemàtiques, ciència i enginyeria. |
A2 |
Capacitat per dissenyar i desenvolupar experiments científics, així com analitzar i interpretar dades i resultats. |
A4 |
Capacitat per identificar, formular i resoldre problemes d'enginyeria de Telecomunicació. |
B4 |
Capacitat per afrontar l'aprenentatge al llarg de tota la vida professional. |
Objectius |
Competències |
Conocer y comprender las propiedades básicas de las operaciones vectoriales. |
A1
|
|
|
Conocer y comprender los conceptos de campo escalar, derivada direccional, gradiente, conjuntos de nivel y derivada de un vector. |
A1
|
|
|
Conocer y comprender el concepto de campo vectorial y operador nabla y sus propiedades |
A1
|
|
|
Conocer y comprender los conceptos rotacional y divergencia de un campo vectorial |
A1
|
|
|
Conocer y comprender el concepto de campo vectorial conservativo y función potencial |
A1
|
|
|
Conocer y comprender el concepto de integral curvilínea y su cálculo. |
A1
|
|
|
Conocer y comprender el teorema del gradiente y nociones básicas acerca de los teoremas de Stokes y de la divergencia. |
A1
|
|
|
Analizar la continuidad y la derivabilidad compleja relacionandolas con el caso
de varias variables.
|
A1
|
|
|
Conocer y comprender las condiciones Cauchy-Riemann y la idea de función analítica
|
A1
|
|
|
Conocer y comprender los fundamentos y génesis de las ecuaciones diferenciales ordinarias |
A1
|
|
|
Resolver problemas fisicos y tecnologicos modelizados por ecuaciones diferenciales |
A1 A2 A4
|
B4
|
|
Tema |
Subtema |
Introducció |
Presentació de l'assignatura, continguts, objetius, temporalització, régimen de atención personificada, evaluación y bibliografía |
Càlcul vectorial |
Leyes vectoriales, campo escalar, derivada direccional, gradiente. Campo vectorial, operador nabla y rotacional deun campo. Campo conservativo y función potencial. Integral curvilínea, independencia de la trayectoria y teorema del gradiente. Divergenciade un campo vectorial. Aplicación al electromagnetismo |
Variable Complexa |
Continuidad y derivacion para funciones complejas de variable compleja. Condiciones de Cauchy-Riemann. Función analítica y funciónes armónicas. Integral compleja. Teorema integral de Cauchy, fórmulas integrales de Cauchy y relaciones con el cálculo vectorial |
Equacions Diferencials |
Concepte d’equació diferencial. Equacions diferencials de 1r. ordre.Equacions diferencials de variables separables, homogènies i lineals. Equacionsdiferencials de 2n. ordre. Equacions diferencials lineals de 2n. ordre |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
|
Sessió Magistral |
|
25 |
37.5 |
62.5 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
13 |
45.5 |
58.5 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
0 |
20 |
20 |
|
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves pràctiques |
|
6 |
0 |
6 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
|
Sessió Magistral |
Exposición teórico-práctica de los contenidos temáticos |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
A partir de un boletín de problemas se resuelven algunos de éstos a través del profesor y/o alumnos. |
Resolució de problemes, exercicis |
Del boletín se sugieren problemas para realizar el alumno por su cuenta |
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Sessió Magistral |
Resolució de problemes, exercicis |
Atenció personalitzada |
|
Descripció |
El professor resoldrà els dubtes dels alumnes al despatx en horari de consultes |
|
|
Descripció |
Pes |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Se valorará la participación activa del alumno a la hora de realizar problemas en el aula |
10% |
Resolució de problemes, exercicis |
Exercicis que els alumnes lliuraran al professor |
10% |
Proves pràctiques |
Proves individuals de resolució de problemes |
80% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Wilfred Kaplan, Cálculo Avanzado, CECSA, 1985
Michael Spivak, Calculus, Reverté, 1990
A. Kiseliov y otros, Problemas de ecuaciones diferenciales ordinarias, Mir, 1975
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|