Objectius |
Competències |
Conèixer la sintaxi i semàntica de les instruccions i expressions d'un llenguatge imperatiu i orientat a objectes |
A9
|
|
|
Comprendre i distingir els algoritmes bàsics de programació estructurada (cerca i recorregut, ordenació) |
A4 A5 A9
|
|
|
Implementar els algoritmes en el llenguatge de programació |
A9
|
B4
|
|
Utilitzar un entorn de programació |
|
B4
|
C1 C2
|
Abstraure els detalls concrets d'un programa, i adaptar una solució coneguda a un nou problema |
A4 A5 A9
|
B4
|
|
Ser capaços de resoldre problemes amb les eines presentades al llarg del curs. |
A4 A5 A9
|
B4
|
C2 C5
|
Tema |
Subtema |
Fonaments de la programació |
Introducció a l'entorn informàtic. Desenvolupament de software. Paradigmes de programació. Una primera aplicació en Java. |
Nocions d’algorísmica. |
Ús de variables i constants per emmagatzemar informació. Instruccions i expressions. Estructures de control. Cerca i recorregut. |
Tipus compostos. |
Vectors i matrius. |
Introducció al disseny d'algorismes. |
Mètodes. Pas de paràmetres. Disseny d'algorismes. Introducció a la complexitat d'algorismes. |
Desenvolupament d’aplicacions. |
Anàlisi de requeriments. Disseny i programació. Test. Documentació.
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
3 |
2 |
5 |
|
Sessió Magistral |
|
22 |
22 |
44 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
15 |
30 |
45 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
12 |
24 |
36 |
Fòrums de discussió |
|
0 |
2 |
2 |
Pràctiques a través de TIC |
|
0 |
11 |
11 |
|
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
2 |
0 |
2 |
Proves objectives de tipus test |
|
0 |
1 |
1 |
Proves pràctiques |
|
2 |
0 |
2 |
Proves de Desenvolupament |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Cerca d'informació sobre un tema d'actualitat relacionat amb la materia |
Sessió Magistral |
S’explicaran els temes utilitzant exemples que permetran veure com aplicar la teoria a l’hora de fer un programa. S’utilitzarà pseudo-codi i el llenguatge de programació Java. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Per cada tema del curs es plantejarà una llista d’exercicis, que s’hauran de preparar a casa, i alguns d’ells es resoldran a classe. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
En aquestes classes es treballarà un exercici que permetrà comprendre millor la teoria que s’està veient a les sessions magistrals. El llenguatge de programació serà Java. |
Fòrums de discussió |
S’obrirà un fòrum interactiu via web on es plantejaran qüestions relacionades amb els continguts de l’assignatura, i que siguin temes d’actualitat. Els alumnes podran fer-hi les seves aportacions. |
Pràctiques a través de TIC |
Es proposaran diferents pràctiques per a treballar els conceptes de l’assignatura. Es plantejaran durant les classes de laboratori i es treballaran en hores d’estudi. Algunes es faran individualment i d’altres en equip. El llenguatge de programació serà Java. |
|
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Pràctiques a través de TIC |
|
Descripció |
Al llarg del curs es desenvolupen entrevistes per a avaluar i dirigir el treball de l'alumne. |
|
|
Descripció |
Pes |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Nota de participació junt amb altres activitats. La participació en total és un 5%. |
5% |
Pràctiques a través de TIC |
S’avaluarà el codi implementat (claredat, estructuració, eficiència), el treball realitzat (anàlisi i disseny de la solució) i la presentació (informe i defensa). |
20% |
Proves objectives de preguntes curtes |
Al llarg del curs es realitzaran proves per analitzar el seguiment dels conceptes per part de l’alumne. |
30% |
Proves objectives de tipus test |
Previ a les proves escrites es prodran realitzar tests interactius d’auto-avaluació. |
15% |
Proves pràctiques |
Al llarg del curs haurà d’utilitzar els coneixements adquirits per resoldre determinats problemes. |
10% |
Proves de Desenvolupament |
En l'última part del quatrimestre es proposaran una sèrie de terballs a resoldre en grup. |
20% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Deitel, Deitel, Java, cómo programar. 5ª edició, Pearson, Prentice Hall, 0
Luis Joyanes Aguilar, Programación en Java2, 1ª, Mc Graw Hill
Camacho, Valls, García, Molina, Bueno, Programación, algoritmos y ejercicios resueltos en Java., Pearson, Prentice Hall, 0
|
|
Complementària |
Pérez, Carretero., Problemas resueltos de programación en lenguaje Java, Thomson, 0
|
|
|