Codi |
|
A4 |
Capacitat per identificar, formular i resoldre problemes d'enginyeria de Telecomunicació. |
A5 |
Capacitat d'utilitzar les tècniques, habilitats i eines de l'enginyeria moderna necessàries per la pràctica en l'enginyeria de Telecomunicació. |
A9 |
Capacitat per realitzar un tractament simbòlic de la informació digitalitzada. |
B4 |
Capacitat per afrontar l'aprenentatge al llarg de tota la vida professional. |
C1 |
Dominar l'expressió i la comprensió d'un idioma estranger. |
C2 |
Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC. |
C5 |
Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) a la llèngua pròpia. |
Objectius |
Competències |
Reconèixer la metodologia orientada a objectes
|
A4 A5 A9
|
|
|
Descomposar i estructurar un problema (identificant entrades/sortides, funcions principals requerides) |
A9
|
B4
|
C2
|
Dissenyar estructures de dades senzilles, a base de taules, registres i tipus simples
|
A9
|
B4
|
C2
|
Abstraure els detalls concrets d'un programa, i adaptar una solució coneguda a un nou problema |
A4 A9
|
B4
|
C2
|
Documentar un programa |
|
B4
|
C1 C2 C5
|
Prendre consciència de la complexitat dels algoritmes i escollir la opció més òptima |
A9
|
B4
|
|
Dissenyar i desenvolupar una aplicació en equip |
A4 A5 A9
|
B4
|
C2 C5
|
Tema |
Subtema |
Programació orientada a objectes. |
Implementació d’un TAD amb una classe. Classes, objectes, mètodes i atributs. |
Introducció a l’herència i polimorfisme |
Conceptes bàsics d'herència i polimorfisme.
Disseny d'interfícies gràfiques. |
Entrada i Sortida |
Emmagatzemament de dades en suport físic. Fluxes d'informació. |
Ordenació i cerca |
Ordenació bàsica: selecció directa, inserció directa i bombolla. Cerca dicotòmica. |
Estructures de dades |
Llistes, piles i cues. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1 |
2 |
|
Sessió Magistral |
|
15 |
0 |
15 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
10 |
7 |
17 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
28 |
48 |
76 |
Fòrums de discussió |
|
0 |
2 |
2 |
Pràctiques a través de TIC |
|
0 |
20 |
20 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
0 |
10 |
10 |
|
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
2 |
0 |
2 |
Proves objectives de tipus test |
|
0 |
1 |
1 |
Proves pràctiques |
|
2 |
0 |
2 |
Proves de Desenvolupament |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Cerca d'informació sobre temes d'actualitat. |
Sessió Magistral |
S’explicaran els temes utilitzant exemples que permetran veure com aplicar la teoria a l’hora de fer un programa. S’utilitzarà pseudo-codi i el llenguatge de programació Java. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Per cada tema del curs es plantejarà una llista d’exercicis, que s’hauran de preparar a casa, i alguns d’ells es resoldran a classe. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
En aquestes classes es treballarà un exercici que permetrà comprendre millor la teoria que s’està veient a les sessions magistrals. El llenguatge de programació serà Java. |
Fòrums de discussió |
S’obrirà un fòrum interactiu via web on es plantejaran qüestions relacionades amb els continguts de l’assignatura, i que siguin temes d’actualitat. Els alumnes podran fer-hi les seves aportacions. |
Pràctiques a través de TIC |
Es proposaran diferents pràctiques per a treballar els conceptes de l’assignatura. Es plantejaran durant les classes de laboratori i es treballaran en hores d’estudi. Algunes es faran individualment i d’altres en equip. El llenguatge de programació serà Java. |
Resolució de problemes, exercicis |
De la llista d’exercicis presentats al llarg del curs alguns d'ells no es resoldran a classe i s’hauran de preparar, estudiar a casa. |
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Pràctiques a través de TIC |
Resolució de problemes, exercicis |
Atenció personalitzada |
|
Descripció |
Al llarg del curs es fan una serie d'entrevistes per avaluar i dirigir l'activitat de l'alumne en els diferents tipus de treballs. |
|
|
Descripció |
Pes |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
S’avaluarà la participació en les sessions. La nota global de participació és d'un 5%. |
nota participació en conjunt serà un 5% |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
S’avaluarà la participació en les sessions. La nota global de participació és d'un 5%. |
nota participació en conjunt serà un 5% |
Fòrums de discussió |
S’avaluarà la participació en els temes proposats. La nota global de participació és d'un 5%. |
nota participació en conjunt serà un 5% |
Pràctiques a través de TIC |
S’avaluarà el codi implementat (claredat, estructuració, eficiència), el treball realitzat (anàlisi i disseny de la solució) i la presentació (informe i defensa). |
30% |
Resolució de problemes, exercicis |
S’avaluarà com a nota de participació en l'assignatura. La nota global de participació és d'un 5%. |
nota participació en conjunt serà un 5% |
Proves objectives de preguntes curtes |
Al llarg del curs es realitzaran proves per analitzar el seguiment dels conceptes per part de l’alumne. |
20% |
Proves objectives de tipus test |
Previ a les proves escrites es podran realitzar tests interactius d’auto-avaluació. |
15% |
Proves pràctiques |
Al llarg del curs s'haurà d’utilitzar els coneixements adquirits per resoldre problemes concrets en alguna sessió de laboratori. |
10% |
Proves de Desenvolupament |
Durant les últimes setmanes del curs, els alumnes repartits en grups hauran de resoldre casos simulats del món real. |
20% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Muñoz, Niño, Vizcaino, Introducción a la programación con orientación a objetos, Prentice Hall, 0
Deitel, Deitel, Java, cómo programar. 5ª edició, Pearson, Prentice Hall, 2004
Camacho, Valls, García, Molina, Bueno, Programación, algoritmos y ejercicios resueltos en Java., Pearson, Prentice Hall, 2003
|
|
Complementària |
Arnold, Gosling, Holmes, El lenguaje de programación Java. 3ª ed., Addison Wesley, 0
Pérez, Carretero., Problemas resueltos de programación en lenguaje Java, Thomson, 0
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
FONAMENTS DE LA PROGRAMACIÓ I/17111004 |
|
|