Codi |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
B |
|
B |
|
C |
|
C |
|
Objectius |
Competències |
Analitzar el funcionament dels computadors a baix nivell, a partir de la comprensió de les unitats funcionals que l’integren, és a dir, processador, memòria i controladors d’E/S. |
A3 A4 A5 A6 A9 A10 A11
|
B3 B4
|
C2
|
Dissenyar programes senzills en Llenguatge Màquina que permetin controlar la transferència i manipulació d’informació provinent de l’exterior del computador. |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A8 A9 A10
|
B3 B4
|
C2 C5
|
Modificar el disseny d’un processador senzill per tal d’afegir algunes instruccions noves al joc bàsic d’instruccions de Llenguatge Màquina. |
A1 A2 A3 A5 A6 A9
|
B3 B4
|
|
Tema |
Subtema |
1.Introducció |
Objectius de l’assignatura. Nivells funcionals d’un computador. Subsistemes d’un computador de Von Newman. Concepte de programació d’un computador. |
2.Llenguatge Màquina |
Format d’instruccions i dades. Modes d’adreçament. Repertori d’instruccions. Programació en Llenguatge Assemblador. Subrutines. |
3.Entrada/Sortida |
Controladors de dispositius. Sincronització de les operacions d’Entrada/Sortida: Enquesta i Interrupcions. Accés directe a memòria (DMA). |
4.Màquina Senzilla |
Introducció. Repàs circuit lògics. Unitat de Procés. Unitat de Control. Modificacions. Microprogramació. |
5.Memòria |
Jerarquia de memòria. Memòria Principal. Memòria Caché. Memòria Virtual. |
6.Altres Arquitectures |
Processament Segmentat. Processament Vectorial. Processament Paral·lel. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
Sessió Magistral |
|
40.5 |
30 |
70.5 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
12 |
20 |
32 |
Pràctiques a laboratoris |
|
14 |
14 |
28 |
|
Atenció personalitzada |
|
1.5 |
0 |
1.5 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
4 |
10 |
14 |
Proves de Desenvolupament |
|
3 |
14 |
17 |
Proves pràctiques |
|
1 |
23 |
24 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Explicació dels objectius, continguts i procés d'avaluació. |
Sessió Magistral |
Explicació de conceptes teòrics mitjançant pissarra. Es formulen preguntes a l'alumnat per tal que desenvolupi les seves pròpies solucions davant la problemàtica plantejada. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Durant el curs es plantejaran exercicis relacionats amb el context teòric presentat en les sessions magistrals. La resolució dels exercicis es farà sobre la pissarra, preferentment per part dels alumnes. |
Pràctiques a laboratoris |
Es proporcionarà un entorn (programari, llibreries, codi d'exemple) per desenvolupar programes escrits en Llenguatge Màquina. Amb aquest entorn caldrà realitzar petits programes proposats durant les hores lectives de laboratori. Part d'aquests programes s'han de fer servir en la pràctica final, la qual cal completar en hores no lectives. |
|
Sessió Magistral |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Pràctiques a laboratoris |
Atenció personalitzada |
|
Descripció |
Els alumnes poden acudir personalment al despatx del professor dins les hores de consulta per tal de plantejar-li qualsevol dubte relacionat amb l'explicació teòrica o pràctica, relització de problemes o pràctiques i resolució d'exàmens d'altres anys. |
|
|
Descripció |
Pes |
Proves objectives de tipus test |
Proves de tipus test, amb 10 preguntes de resposta única sobre quatre possibles respostes. Es realitzaran quatre tests al llarg del curs (en hores de teoria), cada un dels quals computarà un 25% de la nota de test. |
40 % |
Proves de Desenvolupament |
Proves de resolució d'un exercici. Es realitzaran tres exercicis al llarg del curs (en hores de problemes), cada un dels quals computarà 1/3 de la nota de les proves de desenvolupament. |
30 % |
Proves pràctiques |
Prova de resolució de la pràctica de l'assignatura. Els alumnes, en grups de 2 persones, han de lliurar un programa que resolgui la problemàtica plantejada a l'enunciat de la pràctica, juntament amb la documentació corresponent (informe). A més, cada grup d'alumnes s'haurà de presentar a una entrevista amb el professor. En aquesta entrevista es provarà l'execució del programa (davant d'ordinador) i el professor realitzarà preguntes sobre el seu funcionament a cada un dels membres del grup. La nota de pràctiques vindrà determinada per l'eficàcia del programa, per la claredat de la documentació i també pel nivell de coneixement demostrat per cada alumne (la nota pot ser diferent per a cada alumne d'un mateix grup de pràctiques). |
30 % |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
De Miguel Anasagasti, P., Fundamentos de los computadores, Thomson, 2004
|
|
Complementària |
Forouzan, B.A., Introduccion a la ciencia de la computacion, Thomson, 2003
W. Stallings, Organización y Arquitectura de Computadores (4 Ed.), Prentice-Hall, 1997
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
SISTEMES ELECTRÒNICS DIGITALS/17111011 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
FONAMENTS DE LA PROGRAMACIÓ I/17111004 |
|
|