Codi |
|
A1 |
Capacitat per aplicar coneixements de matemàtiques, ciència i enginyeria. |
A3 |
Capacitat de dissenyar un sistema, component o procés de l'àmbit de la Tecnologia de la informació i les Comunicacions per complir les especificacions requerides. |
A5 |
Capacitat d'utilitzar les tècniques, habilitats i eines de l'enginyeria moderna necessàries per la pràctica en l'enginyeria de Telecomunicació. |
A9 |
Capacitat per realitzar un tractament simbòlic de la informació digitalitzada. |
A11 |
Capacitat per aplicar els avenços que es produeixin en les tecnologies de transmissió i de computació a la millora de la qualitat, el rendiment i la facilitat d'ús de tots els sistemes d'informació. |
B1 |
Capacitat per treballar en equips multidisciplinars. |
B2 |
Comprensió de la responsabilitat ètica i professional. |
B3 |
Capacitat per comunicar-se de forma efectiva en el vocabulari professional i idiomes pertinents. |
B4 |
Capacitat per afrontar l'aprenentatge al llarg de tota la vida professional. |
B6 |
Capacitat per parlar i exposar idees en públic de manera efectiva. |
C2 |
Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC. |
C3 |
Desenvolupar la vida personal i professional tenint una perspectiva àmplia i global del món. |
C5 |
Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) a la llèngua pròpia. |
Objectius |
Competències |
Analitzar el funcionament dels computadors a baix nivell, a partir de la comprensió de les unitats funcionals que l’integren, és a dir, processador, memòria i controladors d’E/S. |
A1 A3 A9 A11
|
B1 B2 B3 B4 B6
|
C2 C3 C5
|
Comprendre els principis del Llenguatge Ensamblador. |
A1 A3 A9
|
B1 B3 B4 B6
|
C2 C5
|
Dissenyar programes senzills en Llenguatge Assemblador que permetin controlar la transferència i manipulació d'informació provinent de l'exterior del computador. |
A1 A3 A9
|
B2
|
C2 C5
|
Modificar el disseny d’un processador senzill per tal d’afegir algunes instruccions noves al joc bàsic d’instruccions de Llenguatge Màquina. |
A1 A3 A5 A9
|
B1 B3 B4 B6
|
C2 C5
|
Tema |
Subtema |
1.Introducció |
Objectius de l’assignatura. Nivells funcionals d’un computador. Subsistemes d’un computador de Von Newman. Concepte de programació d’un computador. |
2.Llenguatge Màquina |
Format d’instruccions i dades. Modes d’adreçament. Repertori d’instruccions. Programació en Llenguatge Assemblador. Subrutines. |
3.Procesador senzill |
Introducció. Repàs circuit lògics. Unitat de Procés. Unitat de Control. Modificacions. Microprogramació.
Processament Segmentat. Processament Vectorial. Processament Paral·lel. |
4.Memòria |
Jerarquia de memòria. Memòria Principal. Memòria Caché. Memòria Virtual. |
5.Entrada/Sortida |
Controladors de dispositius. Sincronització de les operacions d’Entrada/Sortida: Enquesta i Interrupcions. Accés directe a memòria (DMA). |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
|
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes |
|
44 |
88 |
132 |
Pràctiques a laboratoris |
|
15 |
22.5 |
37.5 |
|
Atenció personalitzada |
|
4 |
0 |
4 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
4 |
12 |
16 |
Proves orals |
|
1 |
1.25 |
2.25 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Explicació dels objectius, continguts i procés d'avaluació. |
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes |
Es crearan grups aleatoris de alumnes que han de treballar en equip.
Cada equip ha de comprendre i desenvolupar les seves pròpies solucions als problemes plantejats mitjançant l'aplicació dels concepts teòrics de l'assignatura.
La solució es plasmarà en el portafolis i es presentarà oralment a classe. |
Pràctiques a laboratoris |
Es proporcionarà un entorn (programari, llibreries, codi d'exemple) per desenvolupar programes escrits en Llenguatge Màquina. Amb aquest entorn caldrà realitzar petits programes proposats durant les hores lectives de laboratori. Part d'aquests programes s'han de fer servir en la pràctica final, la qual cal completar en hores no lectives. |
|
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes |
Pràctiques a laboratoris |
Atenció personalitzada |
|
Descripció |
Els alumnes poden acudir personalment al despatx del professor dins les hores de consulta o a l'aula, per tal de plantejar-li qualsevol dubte relacionat amb l'explicació teòrica o pràctica, relització de problemes o pràctiques i resolució d'exàmens d'altres anys. |
|
|
Descripció |
Pes |
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes |
Proves de resolució de problemes en equip. Es plantejaran varios problemes avaluables al llarg del curs, cada un dels quals computarà igual percentatge de la nota de PBL.
Per a cada problema l'equip tindrà que presentar un portafolis que es valorarà i la nota serà la mateixa per a tot l'equip. (90% de la nota de PBL).
El 10% de la nota de PBL correspondrà al treball de l'equip.
|
45 % |
Pràctiques a laboratoris |
Els alumnes, en grups de 2/3 persones, han de lliurar un programa que resolgui les problemas plantejats a l'enunciat de la pràctica, juntament amb la documentació corresponent (informe).
A més, cada grup d'alumnes s'haurà de presentar a una entrevista amb el professor. En aquesta entrevista es provarà l'execució del programa (davant d'ordinador) i el professor realitzarà preguntes sobre el seu funcionament a cada un dels membres del grup.
La nota de pràctiques vindrà determinada per l'eficàcia del programa, per la claredat de la documentació i tambè pel nivell de coneixement demostrat per cada alumne (la nota pot ser diferent per a cada alumne d'un mateix grup de pràctiques). |
25 % |
Proves objectives de tipus test |
Proves de tipus test, amb preguntes de resposta única sobre quatre possibles respostes. Es realitzaran varios tests al llarg del curs (en hores de teoria), cada un dels quals computarà igual percentatge de la nota de test.
Les respostes incorrectes descomptaran 1/3.
Un 5% de les preguntes de cadascun dels tests es plantejaran com preguntes d'equip i s'avaluaran com la mitjana de la nota dels membres dels equips de PBL. |
25 % |
Proves orals |
Presentació de les conclusions de la solució als problemes plantejats en PBL. |
5 % |
Altres |
Treball en equip. Es valorarà el resultat del treball en equip. La nota del treball en equip formarà part de la nota de les proves tipo test (5%) i de la nota del PBL (10%). |
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Per aprovar, cal tenir nota en els següents apartats: PBL, pràctiques a laboratoris i proves objectives de tipo test. La segona convocatòria te la estructura similar que l'avaluació continuada. |
Bàsica |
De Miguel Anasagasti, P., Fundamentos de los computadores, Thomson, 2004
Steve Furber , ARM system on-chip architecture. , Addison-Wesley , 2000
|
|
Complementària |
Forouzan, B.A., Introduccion a la ciencia de la computacion, Thomson, 2003
W. Stallings, Organización y Arquitectura de Computadores (4 Ed.), Prentice-Hall, 1997
David A. Patterson, John L. Hennessy, Estructura y diseño de computadores, Reverté S.A., 2000
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
SISTEMES ELECTRÒNICS DIGITALS/17111011 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
FONAMENTS DE LA PROGRAMACIÓ I/17111004 |
|
|
Altres comentaris |
Requereix un treball continuat i interés per la formació personal. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|