Codi |
|
A1 |
Capacitat per aplicar coneixements de matemàtiques, ciència i enginyeria. |
A2 |
Capacitat per dissenyar i desenvolupar experiments científics, així com analitzar i interpretar dades i resultats. |
A3 |
Capacitat de dissenyar un sistema, component o procés de l'àmbit de la Tecnologia de la informació i les Comunicacions per complir les especificacions requerides. |
A4 |
Capacitat per identificar, formular i resoldre problemes d'enginyeria de Telecomunicació. |
A5 |
Capacitat d'utilitzar les tècniques, habilitats i eines de l'enginyeria moderna necessàries per la pràctica en l'enginyeria de Telecomunicació. |
A6 |
Capacitat per dissenyar, construir, explotar i gestionar xarxes de telecomunicacions, enteses com sistemes de transport de la informació. |
A7 |
Capacitat per determinar la dimensió dels recursos necessaris i utilitzar-los amb eficàcia, a partir del coneixement de les tecnologies bàsiques de transmissió i per qualsevol mida o àmbit d'aplicació de les xarxes. |
A8 |
Capacitat per projectar i construir els sistemes de conmutació necessaris en les xarxes de comunicacions. |
B3 |
Capacitat per comunicar-se de forma efectiva en el vocabulari professional i idiomes pertinents. |
B4 |
Capacitat per afrontar l'aprenentatge al llarg de tota la vida professional. |
Objectius |
Competències |
Coneixer la transformada de Laplace i les seves propietats |
A1 A2 A3 A4 A5 A7
|
B4
|
|
Analitzar circuits en el domini temporal mitjançant equacions diferencials. |
A1 A2 A3 A4 A5 A7
|
B3 B4
|
|
Definir la funció de xarxa i tipus de respostos freqüencials relacionades |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7
|
B3
|
|
Estudiar l'estabilitat mitjançant els pols de la funció de xarxa |
A1 A2 A3 A4 A5 A7 A8
|
B3 B4
|
|
Analitzar sistemes en règim permanent sinusoidal mitjançant fasors |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8
|
B3 B4
|
|
Analitzar, de manera introductòria, sistemes lineals en el domini temporal mitjançant convolució |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8
|
B3 B4
|
|
Tema |
Subtema |
Introducción. Transformación de Laplace y sus propiedades |
Definición de la transformada de Laplace
Propiedades de la transformada de Lapalce
Aplicaciones de la transformada de Laplace |
Respuesta temporal de sistemas lineales |
Circuito dinámico, Respuesta libre, respuesta forzada, Incorporación de los amplificaores operacionales en circuitos dinámicos |
Respuesta en frecuencia de sistemas lineales |
Contenido frecuencial de una señal senusoidal. Series de Fourier. Espectro de una señal periódica. Transformada de Fourier. Espectro de una señal aperiódica. Circuito transformado. Función de red. Tipos de respuestas. Diagrama de polos y ceros. Estabilidad. Respuesta al escalón. Tipos de filtros en frecuencia. Frecuencia de corte. Diagramas de Bode. Análisis de estructura de Salen-Key |
Convolución en sistemas lineales |
Definición de la convolución. Señal delta de Dirac. Respuesta impulsional. Transformación de Laplace de la convolución |
Corrientes alternas y sistemas en régimen permanente sinusoidal. Circuito Transformado Fasorial |
Introducción al régimen permanente sinusoidal (RPS). Fasores. Leyes y elementos. Análisis básico en RPS. Valor eficaz de variables alternas. Máxima transferencia de potencia Factor de potencia y corrección. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1 |
2 |
|
Sessió Magistral |
|
30 |
45 |
75 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
19 |
19 |
38 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
10 |
4 |
14 |
|
Atenció personalitzada |
|
3 |
0 |
3 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
6 |
12 |
18 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Repaso de los conocimientos previos de otras asignaturas y que se necesitan para el desarrollo de esta asignatura |
Sessió Magistral |
El profesor explicará el temario en diferentes sesiones y los alumnos deben participar activamente en estas sesiones. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
El profesor asignara a algunos alumnos aleatoramente un problema y se le pedirá la resolución del mismo en clase |
Resolució de problemes, exercicis |
El profesor resolverá algunos problemas relacionados con el temario |
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Resolució de problemes, exercicis |
Atenció personalitzada |
Activitats Introductòries |
|
Descripció |
Consultas en el despacho
Consultas al final de casa sesion
|
|
|
Descripció |
Pes |
Sessió Magistral |
participación y colaboración |
5% |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Problemas resueltos |
5% |
Resolució de problemes, exercicis |
Entrega de ejercicios y problemas resueltos |
10% |
Proves objectives de tipus test |
Test de 2 horas en la semana quinta.
Test de 2 horas en la semana octava.
Test 2 horas en la semana decimoquinta
|
10 %,
30 %,
40 %
|
Altres |
Examenes parciales |
80% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
James W. Nilsson,, Circuitos Eléctricos, Editorial Pearson Educación, 2001
A. B. Carlson, Circuitos, Thomson, 2001
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
FONAMENTS MATEMÀTICS DE L'ENGINYERIA II/17111002 | LABORATORI D'ELECTRÒNICA/17111010 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
PROCESSAMENT DE SENYALS EN COMUNICACIONS/17111104 |
|
|
Altres comentaris |
No es una asignatura memorística.
Necesidad de comprender el significado físico de problemas resueltos por las técnicas matemáticas adecuadas. Exige del alumno un trabajo analítico y crítico, un trabajo continuado a lo largo de todo el curso: la asignatura no es del tipo que se puede estudiar una semana antes del examen.
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|