Codi |
|
A3 |
Capacitat de dissenyar un sistema, component o procés de l'àmbit de la Tecnologia de la informació i les Comunicacions per complir les especificacions requerides. |
A5 |
Capacitat d'utilitzar les tècniques, habilitats i eines de l'enginyeria moderna necessàries per la pràctica en l'enginyeria de Telecomunicació. |
A9 |
Capacitat per realitzar un tractament simbòlic de la informació digitalitzada. |
B3 |
Capacitat per comunicar-se de forma efectiva en el vocabulari professional i idiomes pertinents. |
B4 |
Capacitat per afrontar l'aprenentatge al llarg de tota la vida professional. |
Objectius |
Competències |
O1.- Aplicar els sistemes de numeració i codificació binaris. |
A9
|
|
|
O2.- Aplicar adequadament les metodologies de disseny de sistemes digitals. |
A3 A5
|
B4
|
|
O3.- Conèixer i saber aplicar els fonaments de la lògica combinacional |
A3 A5 A9
|
|
|
O4.- Conèixer i utilitzar correctament els blocs combinacionals bàsics. |
A3
|
B3 B4
|
|
O5.- Conèixer i saber aplicar les tècniques de disseny seqüencial |
A3 A5 A9
|
|
|
O6.- Conèixer i utilitzar correctament els blocs seqüencials bàsics. |
A3 A9
|
B3 B4
|
|
O7.- Utilitzar el llenguatge ABEL per a descriure circuits lògics digitals. |
A3 A5 A9
|
B3 B4
|
|
O8.- Familiaritzar-se amb les estructures lògiques programables i les principals famílies lògiques digitals. |
A3 A5
|
B3 B4
|
|
O9.- Utilitzar correctament els conversors A/D i D/A. |
A3 A9
|
|
|
Tema |
Subtema |
Sistemes de numeració i codis binaris |
C1.- Codificació. Concepte de codi.
C2.- Sistemes de numeració. Codificació de nombres sencers.
|
Disseny lògic combinacional |
C3.- Portes lògiques.
C4.- Àlgebra de Boole.
C5.- Anàlisi i síntesi combinacional.
C6.- Blocs combinacinals.
|
Metodologies de disseny. Alternatives tecnològiques |
C7.- Disseny amb dispositius lògics programables.
C8.- Metodologies de disseny.
C11.- Circuits integrats digitals.
|
Disseny lògic seqüencial |
C9.- Anàlisi i síntesi seqüencial.
C10.- Blocs seqüencials.
|
Conversors A/D i D/A |
C12.- Conversors A/D i D/A. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
29 |
34 |
63 |
Seminaris |
|
2 |
0 |
2 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
15 |
21 |
36 |
Pràctiques a laboratoris |
|
15 |
10 |
25 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
0 |
8 |
8 |
|
Atenció personalitzada |
|
4 |
0 |
4 |
|
Proves de desenvolupament |
|
3 |
0 |
3 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura |
Sessió Magistral |
Explicació dels fonaments teòrics dels diferents blocs de contingut de l’assignatura. Com a suport s'utilitza bàsicament el projector de transparències. S'utilitzen nombrosos exemples pràctics per a anar introduint els nous conceptes. |
Seminaris |
Com a introducció a les pràctiques es realitza un seminari sobre l'utilització d'eines de disseny digital assistit per ordinador. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Al llarg del curs es van proposant problemes, que es resolen després a l'aula d'una forma dinàmica, amb diàleg amb els alumnes per a detectar els apartats que presenten més dificultats per als alumnes i que mereixen un esforç addicional per part del professor per tal de clarificar els conceptes corresponents. |
Pràctiques a laboratoris |
Les pràctiques són una part destacada en el procés d'aprenentatge de l'assignatura. Es posarà molt d'emfasi en la realització dels estudis previs, per a treure un bon profit de la pràctica, que serà avaluada al propi laboratori. No es demanarà la realització de memòries ni es disposarà de períodes de recuperació. |
Resolució de problemes, exercicis |
Cada alumne ha de presentar 4 problemes i comentar-los amb el professor |
|
Pràctiques a laboratoris |
Resolució de problemes, exercicis |
Atenció personalitzada |
|
Descripció |
El professor resoldrà els dubtes dels alumnes al seu despatx durant el seu horari de consultes |
|
|
Descripció |
Pes |
Pràctiques a laboratoris |
Al llarg del curs cada alumne haurà fet 5 pràctiques de laboratori, amb un total de 15 hores, s'avaluarà l'actitud, l'assolir els objectius, la progressió i la presentació de les memòries. |
20 |
Resolució de problemes, exercicis |
Durant el desenvolupament del curs, l’alumne realitzarà un mínim de dos prolemes que seran resolts i comentats per part del professor. |
30 |
Proves de desenvolupament |
Al llarg del curs, l'alumne haurà de realitzar dos examens consistents en unes preguntes tipus test per a avaluació general dels coneixements i dos supòsits pràctics (problemes) |
50 |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
ARTIGAS, J.I.; BARRAGAN, L.A.; ORRITE, C.., Aplicaciones y problemas de electrónica, Prensas Universitarias de Zaragoza, 1999
ALCUBILLA, R.; PONS, J.; BARDES, D., Diseño digital: una perspectiva VLSI-CMOS, Edicions UPC., 0
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|