Codi |
|
A1 |
Capacitat per aplicar coneixements de matemàtiques, ciència i enginyeria. |
A2 |
Capacitat per dissenyar i desenvolupar experiments científics, així com analitzar i interpretar dades i resultats. |
A3 |
Capacitat de dissenyar un sistema, component o procés de l'àmbit de la Tecnologia de la informació i les Comunicacions per complir les especificacions requerides. |
A4 |
Capacitat per identificar, formular i resoldre problemes d'enginyeria de Telecomunicació. |
B1 |
Capacitat per treballar en equips multidisciplinars. |
B4 |
Capacitat per afrontar l'aprenentatge al llarg de tota la vida professional. |
C2 |
Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC. |
Objectius |
Competències |
Conèixer el funcionament dels microprocessors |
A1 A2 A3
|
B4
|
|
Utilitzar microprocessadors |
A1 A2 A3
|
B4
|
C2
|
Traduir les especificacions d' un sistema al programa executat per un microprocessador |
A1 A2 A3
|
B4
|
C2
|
Conèixer les tècniques d' entrada i sortida de dades |
A1 A2 A3
|
B4
|
|
Aplicar les tècniques d’ entrada i sortida al desenvolupament de sistemes |
A1 A2 A3
|
B4
|
C2
|
Conèixer les tècniques bàsiques dels sistemes multi-tareas |
A1 A2 A3
|
B4
|
|
Conèixer els principals perifèrics dels microprocessadors |
A1 A2 A3 A4
|
B4
|
|
Resoldre problemes diversos en equips de treball
|
|
B1
|
C2
|
Tema |
Subtema |
Introducció |
Computador, microprocessador, microcontrolador, exemple de sistema encastat (embedded system), exemples de microprocessadors |
Unitat central de procés |
Primer exemple (processador senzill), PIC16F877: arquitectura,instruccions, exemple, registres i modes d' adreçament, millora de las prestacions: segmentació (pipe line), CISC vs. RISC |
Programació |
Assembler i assembly language |
Interrupcions |
Idees generals, controladors d' interrupcions, rutines de servei, interrupcions del PIC16F877 |
Busos |
Busos sincronitzats, bussos asíncrones, interfícies, arbitratge, DMA |
Memòries |
SRAM, DRAM, PROM, ... , memòria cache |
Dispositius perifèrics |
UART, ADC/DAC, SSP, watch dog, temporitzadors, oscil·ladors |
Sistemes multi-tasques |
Sistemes multi-tasques, planificació, executiu cíclic, interrupcions, altres |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
25 |
25 |
50 |
Pràctiques a laboratoris |
|
14 |
14 |
28 |
Estudis previs |
|
0 |
14 |
14 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
25 |
19 |
44 |
|
Atenció personalitzada |
|
3 |
0 |
3 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
2 |
8 |
10 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Justificació de l' assignatura, ubicació dins dels estudis de telemàtica, temari. |
Sessió Magistral |
Exposició teòrica dels blocs temàtics a l’aula. |
Pràctiques a laboratoris |
Realització de pràctiques al laboratori, en grups de 2 persones, on es requerirà un informe de grup de cadascuna de les pràctiques. |
Estudis previs |
Es demana als alumnes uns estudis previs de cadascun de les pràctiques. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Resolució a l' aula de problemes directament relacionats amb els temes teòrics. |
|
Pràctiques a laboratoris |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Descripció |
Atenció durant les classes pràctiques, consultes al despatx del professor |
|
|
Descripció |
Pes |
Pràctiques a laboratoris |
S’avaluarà el treball realitzat al laboratori. |
35% |
Estudis previs |
S'avaluarà el treball previ fet a casa per l'alumne |
15% |
Proves objectives de preguntes curtes |
Problemes i preguntes sobre els principal temes teòrics. |
50% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
F.M.Cady, Microcontrollers and Microcomputers: Principles of Software and Hardware Engineering, Oxford University Press, 1997
Myke Predko, Programming and Customizing PICmicro Microcontrollers, McGraw-Hill, 2002
|
|
Complementària |
W.Stallings, Computer Organization and Architecture, Prentice Hall, 2000
J.-P.Deschamps, Síntesis de Circuitos Digitales: Un enfoque algorítmico, Thomson, 2002
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
INTRODUCCIÓ ALS COMPUTADORS/17111006 | FONAMENTS DE LA PROGRAMACIÓ I/17111004 | ELECTRÒNICA DIGITAL/17111009 |
|
|